مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو 5 دوست‌داشتنی رسماً بازخواهد گشت

رنو 5 یکی از مشهورترین هاچ‌بک‌های تاریخ به‌حساب می‌آید. این هاچ‌بک دوست‌داشتنی فرانسوی سال‌ها در کشورمان هم به تولید رسید و بعداً مدل‌های سپند و پی‌کی بر اساس آن ساخته شدند. رنو 5 در فرانسه نیز طی دو نسل تا سال 1996 به تولید رسید و سپس مدل کلیو جایگزین آن شد. حال اما رنو با معرفی پروتوتایپی، رسماً از بازگشت این هاچ‌بک نمادین خبر داده است. البته رنو 5 این بار به هاچ‌بک تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و دیگر خبری از پیشرانه‌های درون‌سوز برای آن نخواهد بود. رنو 5 جدید یکی از هفت محصول تمام الکتریکی جدید رنو خواهد بود که قرار است تا سال 2025 به بازار عرضه شوند.

نمونه‌ای که در تصاویر مشاهده می‌کنید هم‌اکنون با نام پروتوتایپ (به معنای نمونه اولیه) معرفی شده نه کانسپت که این یعنی طراحی نسخه تولیدی آن خیلی از این فاصله نخواهد گرفت. طراحی این پروتوتایپ بشدت از طرح اصلی رنو 5 الهام گرفته و آن‌را با ویژگی‌هایی مربوط به آینده ترکیب کرده است. علاوه بر این، در رنو 5 جدید از عناصر ظاهری رنو 5 اولیه برای پاسخگویی به نیازهای یک خودروی الکتریکی مدرن هم استفاده شده است.

 

به‌عنوان‌مثال، در دریچه روی کاپوت حالا درگاه شارژ پنهان شده، در چراغ‌های عقب فلپ‌های هوایی تعبیه شده و مه شکن‌های جلو هم حالا نقش دی‌لایت را بازی می‌کنند. ازجمله دیگر ویژگی‌های ظاهری این هاچ‌بک الکتریکی هم می‌توان به لوگوهای چراغ‌دار جلو و عقب، سقف پارچه‌ای و پرچم فرانسه در آینه‌های جانبی اشاره کرد. رنو هنوز هیچ تصویری از داخل این خودرو منتشر نکرده اما به صفحه‌نمایش کوچکی روی داشبورد اشاره داشته که می‌تواند پیام‌هایی را به افراد خارج از خودرو هم نشان دهد.

فعلاً از رنو 5 جدید اطلاعات کمی در دست است و از مشخصات قوای محرکه آن مثل میزان قدرت یا بُرد آن خبر نداریم اما به گفته رئیس رنو، این خودرویی الکتریکی با قیمتی خواهد بود که بسیاری از افراد توانایی خرید آن‌را دارند؛ اما علاوه بر بازگشت رنو 5، زمزمه‌هایی از وجود برنامه‌هایی برای بازگرداندن یکی دیگر از نام‌های تاریخی این شرکت یعنی رنو 4 هم شنیده می‌شود اما فعلاً هیچ جزئیاتی از آن نمی‌دانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا