مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

نگاهی به غرفه گروه صنعتی ایران خودرو و محصولات جدید در نمایشگاه خودرو تهران!

همان‌طور که مستحضرید، چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران (1401) از روز گذشته در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاریست. نمایشگاهی که در بحبوحه شرایط سنگین و ظالمانه تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان برگزار شده و به جز برندهای چینی و ایرانی، نماینده‌های رسمی خودرویی سایر کشورها در آن حضور ندارند. البته جای شکر دارد که این نمایشگاه، مانند سومین دوره‌اش بی‌رمق نیست.

یکی از گروه های خودرویی که حضور چشمگیری در این دوره از نمایشگاه خودرو تهران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است. ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، ستاره ایران، آپکو و ایران خودرو خراسان از جمله زیرمجموعه های گروه مذکور بوده که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

ایران خودرو

با حضور در غرفه ایران خودرو، شاهد وجود محصولاتی چون تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربو اتوماتیک L3، رانا پلاس 6 دنده دستی سقف شیشه‌ای، پژو 206 سقف شیشه‌ای (تیپ3) و پژو 207i اتوماتیک مولتی کالر هستیم. در حقیقت دیگر این خودروها جذابیت زیادی برای اصحاب رسانه نداشته و متاسفانه باید گفت که خبری از رونمایی K125 و کراس لوک ایران خودرو نبود.

ایران خودرو خراسان

اما خودروهایی که بیشتر در غرفه گروه صنعتی ایران خودرو سر و صدا کرده بودند، در اصل محصولات مونتاژی فعلی و آینده ایران خودرو خراسان هستند. هایما 7X و 8S، دو کراس اوور پرآپشن و قدرتمندی هستند که در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران از آن‌ها رونمایی شد. خودروهایی که اگر با همین نسخه های به نمایش درآمده، مونتاژ گردند، قطعا به موفق‌ترین کراس اوورهای بازار ایران مبدل خواهند شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی 8S و 7X می توان به مجهز بودن آن‌ها به سامانه ADAS اشاره کرد!

علاوه بر دو هایما جدید، یک هایما S5 شش سرعته اتوماتیک هم در غرفه موجود بود که کمتر کسی به آن نگاه می‌کرد! خبری از برادر بزرگتر S5، یعنی S7 پلاس نبود و بجای آن، شرکت آپکو نسخه سفارشی S7 پلاس را به نمایشگاه آورده بود!

ستاره ایران

ستاره ایران، دیگر زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو است که با محصولات مرسدس بنز شناخته می‌شود. درست است که به نوعی برای فروش محصولات وارداتی قبلی خود، در این دوره از نمایشگاه خودرو تهران شرکت کرده اند؛ اما این حضور، می‌تواند معنی‌های دیگری هم داشته باشد که تنها درصورت توافقات بین‌المللی، نتیجه بخش خواهد بود.

آپکو

آپکو را می‌شناسید. شرکتی که محصولات ایران خودرو را سفارشی سازی می‌کند. این شرکت، در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران بیشتر برروی خودرو تارا دنده‌ای تمرکز کرده و باتوجه به اینکه رقیب ایران خودرو، یعنی سایپا قصد دارد تا نسخه اتوماتیک شاهین را با دوربین 360 درجه عرضه کند؛ آپکو پیش‌دستی کرده و این آپشن را بر خودرو تارا دنده‌ای نصب کرده است. رانا پلاس سقف شیشه‌ای، تارا دنده‌ای در دو نسخه و هایما S7 پلاس خودروهای سفارشی سازی آپکو در نمایشگاه بودند.

ایران خودرو دیزل

آخرین شرکت موجود از زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل است. شرکتی که کلا خسته به نظر رسیده و در کنج غرفه قرار داشت. علی‌رغم اینکه ایران خودرو دیزل برنامه دارد تا فوتون تانلند یوتو را بزودی عرضه کند، اما این پیکاپ را به غرفه خود نیاورده بود. فوتون تانلند نیوفیس، فوتون H5 و دو نسخه از ون وانا، خودروهایی هستند که در نمایشگاه قرار داشتند.

لازم به ذکر بوده که چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران پس از وقفه طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا از 27 الی 30 اردیبهشت‌ماه 1401 در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ویژه عموم مردم برگزار می شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا