مکمل بنزین
گوناگونخبر

میزان مابه التفاوت کوپا با جی‌ام‌سی توسط ریگان خودرو اعلام شد

چندی پیش بود که شایعاتی مبنی‌بر تغییر مدیرعامل شرکت ریگان خودرو منتشر شد. اما باتوجه به برخی مسائل، گویا خطیبی،‌ سومین مدیرعامل ظاهری این شرکت بوده که منصوب شده است.

اما جدا از این مسائل، به تازگی مدیرعامل جدید ریگان خودرو، مصاحبه‌ای را برای برنامه‌های آینده شرکت و نوع مدیریت خود انجام داده که در زیر به این مصاحبه می‌پردازیم.

روند کلی فعالیت شرکت ریگان خودرو در سال‌های اخیر چگونه بوده و در حال حاضر، تمرکز اصلی این شرکت بر روی چه مواردی است؟

هرچند تاسیس شرکت ریگان خودرو به دهه هشتاد برمیگردد، اما در عمل فعالیت موثر این شرکت پس از تغییر سهام‌داران و خرید کارخانه و سالن تولید در منطقه ویژه اقتصادی بم آغاز شد، یعنی پنج سال قبل. شرکت ریگان خودرو که بزرگ‌ترین سالن تولید یکپارچه خودرو بخش خصوصی در کشور را دارد، فعالیت خود را با تولید خودرو بسیار محبوب، باکیفیت و زیبای کوپا که محصول شرکت خودروسازی زوتی چین بوده آغاز کرد و حدود ۱۷۰۰ دستگاه نیز تحویل مشتریان محترم و عزیز شد‌.

کوپا توربولیکن با بروز مشکلاتی برای کارخانه مادر در چین، این روند حدود دو سال با وقفه مواجه شده که هم اکنون با تلاش‌های انجام شده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات شرکت ریگان خودرو در کشور چین، تهیه کلیه قطعات اعم از بدنه، گیربکس و سایر قطعات در داخل و خارج از کشور برای این محصول صورت گرفته و انشاءالله بزودی تولید کوپا با قوت و قدرت بیشتر از قبل آغاز و وارد بازار مصرف خواهد شد.

ضمن اینکه محصول دیگر این شرکت به نام JMC S350 که بهترین SUV چینی وارد شده به ایران است را نیز وارد بازار خواهیم کرد. این خودرو با قدرت موتور 205 اسب بخار و حجم موتور ۲ لیتری و مصرف سوخت حدود 8.5 لیتر و دارای شاسی SUV بسیار با کیفیت و حتما مورد استقبال قرار خواهد گرفت. 60 دستگاه ابتدایی تولید و 60 دستگاه دیگر نیز تا پایان سال تولید خواهد شد. یک محصول دیگر که آن هم SUV بوده را نیز در برنامه تولید سال آینده داریم که از نظر کیفیت و کلاس بین Coupa و JMC قرار خواهد گرفت.

هدف‌گذاری ریگان خودرو برای همکاری با شرکای خارجی طی سال آینده به چه صورت است و چشم‌انداز این شرکت چه میزان تولید است؟

درخصوص هدف‌گذاری انحصاری با شرکت‌های خارجی مادر در سوال قبلی به صورت کلی جواب دارم و در حال حاضر بنا به دلایلی معذور از پاسخگویی بیشتر هستم. درخصوص سال آینده براساس مصوبات هیئت مدیره، تیراژ تولید ریگان‌خودرو 12000 دستگاه و با تنوع تولید ۳ محصول خواهد بود.

برنامه ریگان خودرو برای افزایش داخلی سازی محصولات فعلی و آتی چیست؟

ما هما‌گونه که در کوپا هم رعایت کردیم و تا جایی که توانسته‌ایم و امکان داشت، داخلی سازی کردیم. برای مثال لنت، فیلتر ،تایر ،کمربند ایمنی و… از جمله این قطعات است.

در چارت جدید سازمانی و زیر مجموعه معاونت فنی مهندسی، مدیریت داخلی سازی و توسعه محصول ریگان‌خودرو، این کار را با جدیت پیگیری خواهد کرد. دست تمام تولید کننده داخلی را که کیفیت تولیدشان استاندارد و در رده جهانی است را به گرمی میفشاریم و خواهش می‌کنیم به ما کمک کنند و قطعاً انجمن قطعه‌سازان می‌تواند کمک شایانی در این خصوص با ما داشته باشد.

روند همکاری ریگان خودرو با مجموعه شهرخودرو در ادامه مسیر چگونه است؟

شروع فروش و خدمات پس از فروش ریگان خودرو با مجموعه شهرخودرو بود، اما درطی مسیر با هم مشکلاتی پیدا کردند. این ناهماهنگی متاسفانه به ضرر مشتریان و ریگان‌خودرو شده است. ما قطعاً ادامه روند گذشته را نمی‌پذیریم و حتماً تغییرات گسترده خواهیم داد؛ هم ایرادات گذشته باید رفع و جبران شوند و هم در آینده باید طرحی نو درانداخت.

چون حل و فصل مشکلات در حال گفتگو و پیگیری طرفین و مراجع قضایی و سایر مراجع ذی صلاح است، اجازه می‌خواهم تا روشن شدن تعیین تکلیف نهایی، فعلا من حرفی نزنم. اما مشتریان عزیز خاطرجمع باشند که هرگز اجازه نخواهیم داد منافع و مصالحشان مثل توپ فوتبال بین مجموعه پاسکاری شود. از این بابت خیلی احساس ناخوشایندی دارم. باید درست شود.

تکلیف تعهدات قبلی این شرکت در قبال مشتریان چه خواهد بود؟

درحال حاضر تمام تمرکز خود را با توجه به توصیه‌های مراجع قضایی و سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی معطوف به به مشتریان ثبت‌نام کرده سال ۱۳۹۷ کرده‌ایم و به زودی خبرهای خیلی خوش خواهیم داد. حدود ۹۰۰ تعهد عقب افتاده ۹۷ داریم که بزودی روند تولید و تحویل آغاز خواهد شد که البته دعوتنامه حدود ۵۰ مشتری به اولویت ثبت‌نام از تاریخ خرداد ۹۷ شروع شده و به همین ترتیب پس از خرداد، تیر و… تا آخر دعوتنامه ارسال و خودرو پس از تکمیل مدارک و سایر موارد تحویل داده می‌شود و تا پایان سال حداقل 240 دستگاه را تحویل خواهیم داد.

خیلی شفاف و صادقانه عرض کنم؛ برنامه تحویل این‌گونه است که به ترتیب اولویت تاریخ و ثبت‌نام به مشتریان تکمیل وجه کرده قبلی و برای مشتریان که به تعداد ثبت‌نام کردند، حداقل یک دستگاه خودرو تحویل می‌شود و مابقی ثبت نام ایشان طی نوبت‌های آتی تحویل داده خواهد شد. ما به تمام مشتریان خود قول خواهیم داد که هرگز نخواهیم گذاشت حق و حقوق‌شان پایمال شود و به زودی و حداکثر طی ۴ ماه آینده تمام تعهدات ریگان خودرو را به جبران تمام خسارات بر طبق قانون و عرف انجام خواهیم داد.

من اینجا از طرف هیئت مدیره از تمام مشتریان محترم که تحویل خودرو آنها با تاخیر صورت می‌گیرد عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم که طی چهار ماه آینده همه آنها را با لبی خندان و راضی سوار بر خودرو راهی خانه‌هایشان خواهیم کرد در کنار این برنامه، هر کدام از مشتریان که تمایل داشته باشند به ترتیب اولویت ثبت نام می توانند از طریق تماس با CRM شرکت نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حدود ۵۰۰ میلیون تومان اقدام و به جای کوپا، خودرو JMC تحویل بگیرند.

از زمانی که مدیریت را برعهده گرفته‌ام، در همین دو سه روز از واحد CRM خواستم که منتظر مراجعه و تماس مشتریان نباشد و حتما با تک‌تک مشتریان تماس گرفته و از برنامه‌های شرکت آنها را مطلع نمایند. هیچ چیزی از آرامش و رضایت مشتریان برای ریگان جدید اهمیت نخواهد داشت.

((البته جدا از حرف های مدیرعامل جدید ریگان خودرو، مدیرعامل قبلی قیمت خودرو JMC S350 را حدود یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون اعلام کرده بود.))

برنامه ریگان خودرو برای گسترش شبکه فروش و خدمات پس از فروش در شهرهای مختلف به چه صورت است؟

بر اساس چارت جدید شرکت ریگان خودرو، این شرکت محل فعالیت جمعی از مدیران و کارشناسان متخصص بنام و کارآمد این صنعت خواهد بود. طی دو ماه آینده در ۱۵ شهر کشور نمایندگی خواهیم داشت؛ تبریز، رشت، گرگان، چالوس، مشهد، کرمان، زاهدان و …؛ ریگان خودرو در جایی که نمایندگی و خدمات پس از فروش ندارد، خودرو نخواهد فروخت. البته به زودی یک نمایندگی در شرق تهران نیز هم خواهیم داشت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شرکت ریگان خودرو از سال ۹۷ برای تحویل کوپاهای پیش فروش مردم رو سرکار گذاشته و‌پول ماشینهارو تمام و کمال گرفته ولی متاسفانه کوپایی تحویل حواله دارها نشده الان هم فقط ۲۴۰ تا کوپای رویال درحال تولید هست و کوپای نیوفیسی در کار نیست که پاسخگوی هزار نفر ثبت نامی رویال و نیوفیس باشد علاوه بر اون چون شرکت به تعهداتش عمل نکرده ۶۰ jmc هم که دارن تولید میکنند تعهد دادن با پرداخت مابه التفاوتی که از حواله دارها میگرن به جای کوپا تحویل بدن که اون هم با توجه به اختلاف پانصدمیلیونی که گذاشتن و میخوان اضافه تر بگیرن عملا دارن نشون میدن که اهل مشتری مداری نیستن و مردم بدبخت همچنان باید سرمایه هاشون رو هوا باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا