مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاتماشاخانهتازه‌هاخبر

پارس ساتر هوشمند از 5 خودرو وارداتی اشکودا (SKODA) رونمایی کرد + ویدئو

ساعاتی پیش بود که شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ ایران روور از پنج خودرو وارداتی برند اشکودا رونمایی کرد. همانطور که در روزهای قبل اعلام شد، نمونه های اولیه خودروهای اشکودا وارد ایران شده‌اند که همان نمونه‌ها، ساعاتی پیش در معرض نمایش قرار گرفتند.

اردیبهشت‌ماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، از قرار گرفتن نام 7 خودرو اشکودا در لیست خودروهای وارداتی به ایران خبر دادیم. این لیست، مدتی پیش بروزرسانی شد و شاهد افزوده شدن نام دو خودرو اشکودا اکتاویا پرو مونتاژ چین و اشکودا کوشاک بودیم. اما در هر حال، شرکت پارس ساتر هوشمند از 5 خودرو اکتاویا، کامیک، کوشاک، اسکالا و کاروک رونمایی کرده و احتمال دارد تا با گذشت زمان، سایر خودروهای اشکودا نیز وارد بازار ایران شود.

اشکودا وارداتی پارس ساتر هوشمند

اشکودا کوشاک

نمونه‌های اولیه اشکودا کوشاک وارداتی، مجهز به پیشرانه 1.0 لیتری TSI است. این خودرو ابعادی به طول 4225 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاع 1612 میلی‌متر دارد.

اشکودا کامیک

نمونه‌های اولیه اشکودا کامیک وارداتی، مجهز به پیشرانه 1.0 لیتری TSI است. این خودرو ابعادی به طول 4241 میلی‌متر، عرض 1793 میلی‌متر و ارتفاع 1531 میلی‌متر دارد.

اشکودا اکتاویا

در لیست خودروهای وارداتی از برند اشکودا، نام دو تیپ خودرو اکتاویا به چشم می‌خورد که یکی مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TSI و تک دیفرانسیل بوده و دومی مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری TSI و دو دیفرانسیل. همچنین اعلام کردیم که نام یک تیپ دیگر اکتاویا به لیست خودروهای وارداتی افزوده شده است. با این حساب که آن اشکودا اکتاویا در تیپ پرو بوده و مونتاژ چین!

باتوجه به تصاویر نسخه رونمایی شده، اکتاویا مذکور از نوع سفارش بازار اروپا بوده و نسخه پرو نیست. نسخه پایه این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TSI بوده و تک دیفرانسیل است. این خودرو ابعادی به طول 4689 میلی‌متر، عرض 1829 میلی‌متر و ارتفاع 1469 میلی‌متر دارد.

اشکودا کاروک

نمونه‌های اولیه اشکودا کاروک وارداتی، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TSI است. این خودرو ابعادی به طول 4382 میلی‌متر، عرض 1841 میلی‌متر و ارتفاع 1603 میلی‌متر دارد.

اشکودا اسکالا

نمونه‌های اولیه اشکودا اسکالا وارداتی، مجهز به پیشرانه 1.0 لیتری TSI است. این خودرو ابعادی به طول 4362 میلی‌متر، عرض 1793 میلی‌متر و ارتفاع 1471 میلی‌متر دارد.

شرکت پارس ساتر هوشمند اعلام کرد که بزودی برنامه‌ای برای آشنایی بیشتر رسانه‌ها با خودروهای مذکور تدارک خواهد دید

لازم به ذکر است که اِشکودا (ŠKODA AUTO) شرکت خودروسازی چکی است، که در سال ۱۸۹۵ توسط واکلاو لورین و واکلاو کلمنت تأسیس شد. اشکودا در سال ۱۹۹۱ یکی از زیرشاخه‌های اروپایی گروه فولکس‌واگن شد و هم‌اکنون از برندهای متعلق به گروه آلمانی به‌شمار می‌آید.

 

ویدئو محصولات اشکودا

 

اشکودا – SKODA

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظرم اکثر طراحی‌هاش از رو بی‌ام و اس؛فقط اون اتصال وسط رو قطع کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا