مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبرداخلی

اطلاعات و تصاویر اختصاصی جدید چرخان از چری تیگو7 و 8 پلاس در ایران

مهرماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان، خبر از ورود نسل جدید چری تیگو7 به کشور داد. حال قصد داریم تا همزمان با آغاز دهه فجر، اولین تصاویر از خودرو چری تیگو8 پلاس که به تازگی وارد ایران شده است را برای شما منتشر کنیم.

اما به تازگی، تصاویر دیگری نیز بدستمان رسیده که قصد داریم تا کمی بیشتر، به هردو خودرو جدید شرکت مدیران خودرو بپردازیم.

تیگو7 پلاس

باتوجه به اخبار واصله، قرار است تا شرکت مدیران خودرو علاوه بر تغییر برند از چری به ام‌وی‌ام، قرار است تا نسل جدید چری تیگو7 را با نام تیگو7 پلاس در ایران مونتاژ و عرضه کند.اما در تصاویری که به تازگی بدستمان رسیده، گویا نسخه دو رنگ نیز احتمالا به سبد محصولات مدیران خودرو افزوده خواهد شد. البته بهتر است بدانید که نسخه دو رنگ که رنگ سقف خودرو متفاوت از بدنه بوده و برخی جزئیات مانند جلوپنجره، دسته دنده و… متفاوت از نسخه عادی بوده، در بازارهای جهانی با موتوری متفاوت عرضه می‌شود.

این نمونه که در بازارهای جهانی با نام تیگو7 پرو شناخته می‌شود، گویا با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ عرضه میشود. هم‌چنین این موتور توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

البته شایعاتی در فضای خودرویی کشور منتشر شده بود که گویا همچنان نسل جدید چری تیگو7 یا همان تیگو7 پلاس، قرار است تا با نسخه آپدیت شده موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در ایران مونتاژ شود. این موتور هم نسبت به قبل، توانایی تولید به ترتیب 9 اسب بخار و 20 نیوتن متر بیشتر نسبت به قبل را دارد. بطور دقیقتر می‌توان گفت که این موتور، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

با جستجو و مشاهده در برخی بازارهای جهانی، گویا در این کشورها نیز نسخه‌های دو رنگ، مانند خودرو قرمز – مشکی که در تصویر فوق مشاهده کردید، متفاوت با نسخه بازار چین بوده و همچنان با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود.

اما به بحث مهم قیمت این خودرو می‌رسیم. جایی که قبل از این و با کاهشی شدن روند قیمت خودرو و ارز در کشور، برخی از شرکت‌ها، قیمت محصولاتشان را کاهش و یا در ابتدا با قیمتی کمتر، شرایط فروششان را آغاز کردند. اما وقتی در بحث قیمت به شرکت مدیران خودرو می‌رسیم، این روند کلا متفاوت بوده و از کاهش قیمت خبری نیست.

قبل از این، برخی اخبار بگوشمان رسیده بود که گویا قرار است تا نسخه جدید با قیمتی مشابه نسخه قبلی و یا با اختلاف قیمتی کمی نسبت به قبل عرضه خواهد شد. اما باز اخبار جدیدی بدستمان رسیده که گویا روند قبلی به کل فراموش شده و قرار است تا چری تیگو7 پلاس با قیمتی فراتر از یک میلیارد و 150 میلیون تومان عرضه شود.

تیگو8 پلاس

حتما می‌دانید که اولین تصاویر از خودرو چری تیگو8 پلاس، چندی پیش توسط چرخان منتشر شد. اما جدا از تصاویر قبلی، عکس‌های جدید نیز بدستمان رسیده که گویای این است که حداقل سه نسخه از این خودرو، وارد ایران شده است.احتمالا بعد از انتشار تصاویر نسخه‌های اولیه این خودرو، از خودتان پرسیده باشید که چرا تیگو8 پلاس تاکنون با پلاک گذر موقت که در برخی مواقع، نشان دهنده آزمایشی بودن خودرو بوده، دیده و یا نصب نشده است؟!

پاسخ این است که زیرا باتوجه به اینکه پلتفرم کلی این خودرو، نسبت به نسخه قبلی، تغییر گسترده‌ای نداشته و قبل از این، نمونه‌هایی از نسخه قبلی چری تیگو8 پلاس که احتمالا با موتور و پیشرانه مشابه برای آزمایش وارد کشور شده بودند، به همین خاطر دیگر شاهد نمونه درحال تست این خودرو نبودیم. البته نسخه‌های اولیه وارداتی، تنها برای دریافت برخی مجوزها و استانداردهای تولید، وارد کشور شده‌اند.

همان‌طور که ذکر شد، به احتمال قوی تیگو8 پلاس با همان موتور تیگو هشتی که برای بازار ایران تدارک دیده شده بود، مونتاژ خواهد شد. این موتور که 2 لیتر حجم داشته، مجهز به سامانه توربوشارژ بوده و با اتصال به گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 170 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

اما باز به مبحث قیمتی می‌رسیم. آنطور که برخی منابع ذکر کرده‌اند، گویا قرار است تا تیگو8 پلاس با تفاوتی حدود 150 الی 250 میلیون تومانی نسبت به تیگو7 پلاس در ایران عرضه شود.

اکنون باید صبر کرد و دید تا شرکت مدیران خودرو بالاخره کی این خودروها را رونمایی و عرضه خواهد کرد. هم‌چنین انتظار داریم که مدیران خودرو در بحث قیمتی نیز تجدید نظر کرده و محصولات مذکور را با قیمتی کمتر به مشتریان بفروش برساند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من سوار چری نشده ام،اما سوار چری های مونتاژ با نام ایرانی ام وی ام ایکس 33،ام وی ام ایکس 22 S و ام وی ام 530 شدم،اونم تو شهرستان خودم،تاکستان،ام وی ام ایکس 33 یک بار سوار،ام وی ام ایکس 22 S پنج بار و ام وی ام 530 یازده بار سوار شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا