مکمل بنزین
گوناگونخبر

با تنها مازراتی دو نفره بیشتر آشنا شوید!

گرنتوریزمو ام سی استراداله تنها محصول دو نفره مازراتی بوده و توسط نمایندگی مازراتی در ایران در دسترس است. ام سی استراداله سریع ترین، سبک ترين و پر قدرت ترین خودرویی است که مازراتی تا به حال تولید کرده است. اولین خودرو مازراتی که از حالت اسپرت کامل برخوردار بوده و در کنار آن از فن آوری پیشرفته ویژه خودروهای اتوماتیک، ترمزهای سرامیک کربن بهرهمند بوده و اولین مدلی است که سرعت 300 کیلومتر در ساعت را تامین میکند. جالب اینجاست که استراداله به معنی خیابان است و می‌توان گفت نام کامل این خودرو به بهترین پدیده خیابان‌ها اشاره دارد. این خودرو آمیزه متوازنی از هنر صنعتگری ایتالیا و دقت در جزئیات همراه با فن آوری حرکت در مسیرهای مسابقه است که بارها مورد آزمون قرار گرفته است و نتیجه آن قدرتمندترین، سریع ترین و سبک ترین خودرو از مجموعه خودروهای مازراتی شده است.

Maserati-GranTurismo_MC_Stradale-2014-800-01

داخل کابین مازراتی استراداله از صندلی های اسپرت فوق سبک تشکیل شده که دارای یک قاب فیبرکربن و تشک hi-tech هستند که آرم سه شاخه روی پشت سریها دوخته شده است. پوشش Alcantara که سبک تر از چرم است، برای رویه کنسول وسط، درپوش قسمت کناری، جا دستیهای درب و دستگیرهها، رویه داشبورد و قسمتهای داخلی صندلیها بکار رفته است. برای اینکه این خودرو وزن سبک‌تری نسبت به گرنتوریزمو داشته باشد، جزئی‌ترین قسمت‌ها هم از جنس سبک انتخاب شده اند مانند پدال‌های آلومینیومی. این تلاش باعث شده تا محصول به دست آمده ۱۱۰ کیلو سبک تر از گرنتوریزمو باشد.

Maserati-GranTurismo_MC_Stradale-2014-800-49

طراحی خودرو از گرنتوریزمو ام سی مسابقه الهام گرفته شده که توسط مهندسین Maserati Corse همراه با Centro Stile طراحی شده است. طراحی این خودرو با توجه به میدان مسابقه و بر اساس بهبود آیرودینامیک انجام شده، هواگيرهاي موجود در جناحهای جلو، قسمت جلوی خودرو را در سرعتهای بالا به سمت پائین میفشارند و ترمزها را خنک میکنند و هوای گرم را از مدارهای ترمز خارج ساخته و نیروی بالاتری را در کل خودرو ایجاد مینمایند. در مجموع، ام سی استراداله 48 میلی متر كشيدهتر از گرنتوریزمو میباشد و ارتفاع آن در قسمت جلو 10 میلیمتر و در قسمت عقب 12 میلیمتر کمتر است و بدین ترتيب در سرعت 200 کیلومتر در ساعت در جلو 25 درصد و در عقب 50 درصد نیروی پائین رو بیشتری اعمال میشود. همچنین رینگ‌ها از آلیاژ سبک 20 اینچی ساخته شدهاند که آرم سه شاخهاي بصورت منظم و زیبائی بر روی پرههای  بسیار ظرفیت قرار گرفته است. لاستیک های مدرن و متناسب لورسا از نوع 20 اینچی نیمه صیقلی Pzero پیرلی اندکی پهن تر از لاستیک های استاندارد گرنتوریزمو است.

Maserati-GranTurismo_MC_Stradale-2014-800-2e

مهندسان مازراتی از یک موتور 4/7 لیتری V8در زیر کاپوت گرنتوریزمو ام سی استراداله بهره گرفته‌اند . ام سی استراداله با دور موتور 7000 دور در دقیقه، 331 کیلو وات نیرو تولید میکند که 8 کیلو وات بیشتر از گرانتوریزمو اس است و گشتاور آن نیز با دور موتور 4750 دور در دقیقه، 510 نیوتن متر است، این خودرو ظرف 4/6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت میرسد که 3 دهم ثانیه کمتر از گرنتوریزمو اس است و حداکثر سرعت نیز از 295 کیلومتر در ساعت به بیش از 300 کیلومتر در ساعت میرسد. اگرچه موتور قدرتمند تر است، کاهش وزن و سیستم ایرودینامیک جدید آن باعث میشود که ام سی استراداله سه درصد کمتر سوخت مصرف کرده و آلاينده هاي کمتری انتشار دهد. گیربکس ۶ سرعته اتومات این خودرو به شما اجازه می‌دهد از بین سه حالت Auto ، اسپرت Sport و حالت پر شتاب ( مسابقه ای ) race یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

Maserati-GranTurismo_MC_Stradale-2014-800-07

 با توجه به اینکه گرنتوریزمو ام سی استراداله ۲۰۱۴ در ایران با قیمتی در حدود ۱.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود، یک خودروی خاص برای افراد خاص محسوب می‌گردد. البته مدل‌های دیگری از مازراتی مانند گرن کابریو هستند که قیمتی به مراتب بالاتر از این خودرو دارند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا