مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

معرفی نسخه پیشنهادی چرخان برای جایگزینی ام‌وی‌ام X33s با کووین X3 توسط مدیران خودرو

احتمالا تاکنون تصاویر نمونه‌های آزمایشی نسخه جدید و فیس لیفت ام‌وی‌ام X22 در ایران را مشاهده کرده باشید. این خودرو که قرار است تا در سال 1400 جایگزین نمونه قبلی خود شود، در برخی جزئیات و امکانات حتی از برادر بزرگ‌تر خود، یعنی ام‌وی‌ام X33s-AT SPORT نیز پیشی گرفته است.اما این مسئله، خود جای سوال بوده که چرا برادر کوچکتر، امکاناتی به نسبت بیشتری نسبت به برادر خود یعنی X33s دارد. سنسور دنده عقب، ترمز دستی برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، غربلیک چرمی فرمان و صندلی‌ها، سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی و… از جمله مواردی هستند که X22 جدید نسبت به نسخه جدید X33s بیشتر دارد. اما این موارد مطرح شده، در نسخه بازار چین وجود داشته و هنوز نمی‌توان گفت که مدیران خودرو قرار است تا X22 جدید را با همین امکانات وارد بازار ایران کند یا خیر؟! زیرا تجربه ثابت کرده که این شرکت، اکثراً با حذفیات، خودروها را روانه بازار کشور کرده است.

اما مسئله اصلی این مطلب، مربوط به جایگزین پیشنهادی پایگاه خبری چرخان برای خودرو MVM X33 به شرکت مدیران خودرو است. تاکنون این شرکت 4 فیس از X33 را طی سالیان اخیر، وارد بازار ایران کرده است. در این مدت، شاهد بودیم که هر از چندگاهی با معرفی نسخه جدیدتر، برخی امکانات به این خودرو اضافه و یا حتی نسبت به گذشته حذف شده است. ولی در این آخرین مورد که اگر بخواهیم عامیانه بگوییم، تنها در ظاهر بیرونی خودرو، تنها سپر جلو و رینگ ها عوض شده و نمای عقب، دستخوش تغییرات نشده است.

اما همان‌طور که در جملات فوق نیز ذکر شد، حال قصد داریم تا به شرکت مدیران خودرو پیشنهاد بدهیم که اگر قرار باشد تا نسل جدید X33 در آینده رونمایی شود، شاید بهتر است خودرویی دیگر از زیرمجموعه برند چری را انتخاب و جایگزین کند. این خودرو که در قالب برند کووین (COWIN) و با نام X3 در کشور چین درحال عرضه بوده، به تازگی نیز نمونه جدید آن رونمایی شد.کووین X3 که در بازار چین در حال عرضه بوده، در کنار برادر بزرگ‌تر خود، یعنی کووین X5 (همان چری تیگو5 بازار ایران) در یک خط تولید به تولید می‌رسند. X3 که در نمای ظاهری به کل با ام‌وی‌ام X33 متفاوت است، اما در نمای عقب و بدلیل وجود تایر زاپاس در درب صندوق، شباهت معنوی میان این خودرو به‌وجود آورده است. هم‌چنین و باتوجه به برخی منابع، گویا پلتفرم هردو خودرو نیز یکسان است. مخصوصاً اینکه در بحث امکانات نیز، میتواند در سطح بالاتری از ام‌وی‌ام X22 جدید قرار بگیرد.اما نکته جالب ماجرا این است که به تازگی یعنی هم X33 و هم X3، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ متصل شده‌اند. موتوری که با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور باتوجه به گشتاور 210 نیوتن متری، قطعا کشش بهتری نسبت به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی ایجاد خواهد کرد.

اما به قسمت مهم دیگری به نام امکانات رفاهی و ایمنی می‌رسیم. جایی که علاوه بر ظاهر خودرو، کووین X3 برتری دیگری میان خود و ام‌وی‌ام X33s یا همان چری تیگو3 ایجاد کرده است. به طوریکه امکاناتی مانند سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر آمپر دیجیتالی، باز و بسته کردن برقی آینه‌ها، تریم اسپورت صندلی و داشبورد و… را بیشتر مجهز شده است.باتوجه به موارد گفته شده و هم‌چنین بازه قیمتی کووین X3، قطعا درصورت عرضه با لوگو MVM و طراحی سپر و جلوپنجره مشابه با محصولات چری، مدیران خودرو می‌تواند برای بار چندم، موفقیتی دیگر را کسب کند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آقای سیدهاشمی ، کاش شما تو بخش مارکتینگ این شرکت های خودروسازی بودین. من مخاطب پر و با قرص شما هستم. حتی اولین سایتی که swm g05 رو به سیف خودرو پیشنهاد دادین ، شما بودین.

  2. قربون آدم چیز فهم. واقعا از این چهره ماشین خسته شدیم. مدیران خودرو لطفا کووین رو وارد ایران کن. از ایکس۳۳ بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا