مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

کراس‌اوور الکترونیکی کیا EV6 سرآغازی بر نسل جدید خودروهای پیشرفته کیا

شرکت کیا از کراس‌اوور جذاب و تمام الکترونیکی EV6 رونمایی کرد. البته کیا EV6 تنها یک خوردوی الکترونیکی جدید نیست، این مدل سرآغاز تولید سری جدید خودروهای الکترونیکی خاص و متفاوت شرکت کیا است و از این به بعد سری جدید خودروهای الکترونیکی خاص  این شرکت در مدل‌ها، ابعاد و برای بازارهای مختلف عرضه خواهند شد.

خودروی الکترونیکی EV6 یک خودرو متفاوت است که با نشان خاص کیا تولید می‌شود، کیان این مدل را انسان‌ محور و پیشرو در استفاده از فناوری‌های نوین معرفی کرده، کیا EV6 در کلاس کراس‌اوورهای ابعاد متوسط قرار می‌گیرد، بنابراین در آینده مدل‌های هاچ‌بک، شاسی‌بلند کامپکت و شاسی‌بلد لاکچری از سری خاص کیا را خواهیم دید. طبق اعلام مدیران شرکت کیا، دیگر مدل‌های این سری به این زودی‌ها وارد بازار نخواهد شد، این شرکت افق 2027 را برای عرضه 6 مدل دیگری سری خاص خود تعیین کرده است.

هنوز به طور کامل مشخصات دقیق کراس‌اوور  EV6 فاش نشده اما این مدل از پلتفرم E-GMP که در خودرو هیوندای Ioniq 5 نیز استفاده شده، بهره می‌برد. به این ترتیب کراس‌اوور الکترونیکی کیا به پک باتری 800 ولتی مجهز می‌شود که با پشتیبانی از شارژر 220 کیلوواتی، ظرفیت آن از 10 تا 80 درصد تنها در 18 دقیقه شارژ خواهد شد. پلتفرم E-GMP با سیستم دیفرانسیل 4 چرخ سازگار است، همچنین توانایی پشتیبانی از دو باتری 7.26 و 56 کیلووات‌ساعتی برای رنج 310 مایل را نیز دارد که انتظار می‌رود در کراس‌اوور  EV6 از همین ستاپ استفاده شود.

از لحاظ بازدهی و عملکرد، کراس‌اوور EV6 با وجود استفاده از پلتفرم E-GMP می‌تواند ظرف 5 ثانیه از شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت و نهایت سرعت 193 کیلومتر در ساعت برسد، با این وجود کیا EV6 نسبت به دیگر مدل‌ها کیا همانند e-Niro و Soul EV پیشی خواهد گرفت.

شرکت کیا با تولید این مدل روند ملایم خود به سمت الکترونیکی شدن را ادامه می‌دهد، این موضوع در تولیدات جدید این شرکت و اخباری که از آینده خط تولید کیا منتشر می‌شود قابل درک است. کیا در سال 2019 طرح مفهومی مدل Imagine را  معرفی کرد و از آن پس، زبان جدید طراحی کیا که برای خودروهای الکترونیکی این شرکت رزرو شده مجددا در کراس‌اوور EV6 دیده شد. مدل‌های الکترونیکی کیا با فلسفه سادگی در عین حال مدرنیزه و پیشرو بودن در استفاده از فناوری‌های نوین تولید می‌شوند و این نشان دهنده حضور پررنگ کیا در آینده بازار خودرو‌های الکترونیکی است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا