مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیات‌کرایسلر در صورت سودآوری تسلا 3، آن را کپی می‌کند!

کمپانی تسلا خود را برای عرضه صدها هزار مدل از خودروی تسلا 3 آماده می‌کند. در این شرایط، مدیرعامل گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر؛ سرجیو مارچیونه، به دقت کمپانی تسلا را زیر ذره‌بین خود گرفته است.

از نظر مارچیونه، اینکه کمپانی تسلا توانسته سفارشات زیادی برای تولید تسلا 3 بگیرد، اصلا تعجب آور نیست؛ ولی موضع اصلی این است که آیا واقعا تولید چنین خودرویی سودآور خواهد بود؟

1224

سرجیو مارچیونه با اشاره به قیمت 35 هزار دلاری تسلا 3 گفته است: «اگر مدیر عامل کمپانی تسلا، آقای الون ماسک نشان دهد، که تولید چنین خودرویی با قیمتی اندک، سودآور خواهد بود، ما نیز خودرویی همانند تسلا 3 با طراحی ایتالیایی ساخته و ظرف 12 ماه عرضه خواهیم کرد.»

مارچیونه از طرفداران خودروی الکتریکی بوده و شرکت او تلاش زیادی برای جلب نظر خریداران خودرو، نسبت به فیات 500E داشته است. ولی این تلاش ها نتیجه بخش نبوده و این کمپانی هر خودرو را با 14هزار دلار زیان‌دهی به فروش می‌رساند. به همین دلیل سرجیو مارچیونه،  نسبت به سودآوری تسلا 3 شک و تردد فراوانی نشان می‌دهد.

فیات‌کرایسلر در حال حاضر میل چندانی نسبت به تولید خودروهای سازگار با محیط زیست ندارد؛ ولی اخیرا خودروی پاسیفیکا را با پلاگینی هیبریدی معرفی کرده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه V6 با توان 248 اسب‌بخار بوده که یک موتور الکتریکی به همراه یک باتری 16 کیلووات ساعتی آن را همراهی می‌کند. این خودرو تنها با انرژی برق، مسافتی 30 مایلی را می‌پیماید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا