مکمل بنزین
خبرداخلی

پلیس با استفاده از پهپاد محورهای مواصلاتی را کنترل می‌کند

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: در نوروز امسال برای نخستین بار از پهپاد برای اعمال قانون خودروهای پارک شده استفاده شد. رضایی ضمن رصد از محورهای  مواصلاتی کشور، با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای کنترل محورهای مواصلاتی گفت: امسال برای نخستین بار در نیروی انتظامی، برای کنترل محورهای مواصلاتی و بازدید از جاده‌ها از پهپاد استفاده شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند در انجام ماموریت‌های محوله، اعلام کرد: در ایام نوروز امسال بیش از 100 خودرو توسط پهپادهای نیروی انتظامی اعمال قانون شدند.

طبق اعلام رضایی، تنها در روز 12 فروردین و محور تهران -مشهد، بیش از 100 خودرو توسط پهپادها جریمه شدند و استفاده از این فناوری در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

متوسط سرعت مبنای جریمه خودروها در محورهای دارای دوربین

اما این تنها طرح جدید پلیس راهور برای کنترل محورهای بین شهری نیست، به تازگی سرهنگ حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس راهور با تاکید بر تلاش حداکثری پلیس برای حفظ امنیت رانندگان و حفظ سفری ایمن اعلام کرد: متاسفانه بسیاری را خودروها تنها هنگام نزدیک شدن به دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت، از سرعت خود می‌کاهند و پس از عبور از دوربین، مجددا سرعت خود را افزایش می‌دهند.

معاون اجرایی پلیس راهور با انتقاد از این سنت در میان رانندگان تاکید کرد: متاسفانه برخی رانندگان در زمان نبود دوربین خود را موظف به رعایت قوانین نمی‌دانند و برای خود و عزیزانشان خطر می‌آفرینند.

سرهنگ رمضانی ادامه داد: از ابتدای امسال متوسط سرعت راننده ملاک محاسبه سرعت غیر مجاز قرار گرفت، به این ترتیب متوسط سرعت در محورهای مختلف تنظیم شده و به محض عبور وسیله نقلیه از دوربین اول، زمان آن ثبت خواهد شد، اگر زمان رسیدن خودرو به دوربین دوم از متوسط زمان عبور از آن محور بیشتر باشد یعنی آن خودرو سرعت مطمئنه را رعایت نکرده و جریمه خواهد شد.

معاون اجرایی پلیس راهور گفت: این طرح از ابتدای امسال در محورها دارای دوربین مانند محور تهران ـ قم، قم ـ کاشان، کاشان ـ اصفهان و بالعکس، تهران ـ قزوین، قزوین ـ زنجان و زنجان ـ تبریز اجرا شده و تا کنون بیش از 9 هزار تخلف سرعت غیر مجاز ثبت و به رانندگان پیامک شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا