Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شاهین، آریا و اطلس، سه خودرو جذاب سایپا برای سال 1400

شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 89 موجب شد تا کارشناسان پیش‌بینی مثبتی نسبت به وضعیت صنعت خودرو در سال 99 نداشته باشند، اما سال گذشته گروه سایپا به عنوان یکی از دو قطب اصلی تولید خودرو در کشور، روزهای خوبی را پشت‌سر گذاشت و اخبار امیدوارکننده‌ای از این شرکت به گوش رسید.

سایپا در سال گذشته تولید پراید را متوقف کرد، همچنین با وجود تحریم‌ها تولیدات خود را افزایش داد و در کنار ارتقای سطح کیفی محصولات این شرکت، سه خودرو جذاب شاهین، ساینا S و کوییک S را نیز معرفی کرد. تولید خودرو جدید آریا نیز به فروردین سال 1400 موکول شد تا خبرهای خوش سایپا در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاکراس‌اوور آریا چندی پیش معرفی شد و در حال حاضر برنامه‌های پیش تولید این خودرو توسط گروه سایپا پیگیری می‌شود، همچنین قرار است تا ابتدای سال جاری خودرو اطلس نیز معرفی شود.

بر همین اساس سال 1400 سال روی کار آمدن شاهین، آریا و اطلس است و سایپا برنامه‌های زیادی برای سه خودرو جدید خود در سال جدید دارد.

شاهین، آریا و اطلس

تولید شاهین آغاز شده و در آخرین روزهای سال 99، طی مراسمی سه نفر از مشتریان خودرو شاهین خود را دریافت کردند. پس از آن در دو روز نخست تحویل شاهین، 300 دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

شاهین با گارانتی 3 ساله یا 60 هزار کیلومتر پیمایش به مشتریان تحویل داده می‌شود. این خودرو به آپشن‌های جذابی مانند سانروف، فرمان برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم پایش فشار باد، سیستم هشدار دهنده ضد سرقت، دوربین دید عقب و هشدار هدایت تا در منزل مجهز شده است.

سایپا در شاهین از پیشرانه M15 توربو شارژ و گیربکس دستی پنج سرعته استفاده کرده، این خودرو دارای بدنه فولادی مستحکم و استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

خودرو آریا همانند شاهین بر روی پلتفرم Sp100 تولید خواهد شد و در سال جاری به بازار می‌آید. آریا طراحی شبیه به شاهین دارد، مشخصات فنی این دو خودرو نیز نزدیک به یک‌دیگر است. کراس‌اوور آریا از پیشرانه 1.5 لیتری با 110 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

این خودرو نیز آپشن‌هایی نظیر سانروف، کروز کنترل، تریم چرمی صندلی‌ها، آینه‌های برقی، استارت دکمه‌ای و مانیتور لمسی دارد که آن را به یک خودرو خانوادگی جذاب تیدبل می‌کند.

اطلس، دیگر خودرو جذاب سایپا در سال 1400 خواهد بود که هنوز اطلاعات رسمی و دقیقی از آن منتشر نشده اما بر اساس اطلاعات این موجود، این خودرو از پیشرانه 1497 سی‌سی تنفس طبیعی 4 سیلندر بهره می‌برد و طراحی اسپرت و جوان پسندی دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، سایپا اطلس نیز دارای امکاناتی مانند سانروف، فرمان برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم هشدار دهنده ضد سرقت، دوربین دید عقب، کروز کنترل، تریم چرمی صندلی‌ها و آینه‌های برقی بوده و قرار است به زودی وارد بازار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.