مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت ایکو تارا در نسخه دنده‌ای به‌صورت غیررسمی اعلام شد

چندی پیش بود که گروه صنعتی ایران خودرو اقدام به برگزاری کلینیک قیمت گذاری خودروی جدید تارا کرد. در این کلینیک محصول تارا با خودروهایی چون دنا پلاس، دنا پلاس توربو، چری آریزو5 و برلیانس H330 مقایسه شد، گویا شورای رقابت قیمتی را برای این خودرو تصویب کرده است.به گزارش پایگاه خبری چرخان و به نقل از سایت باشگاه خبرنگاران جوان، با انتشار اسناد کدال و گزارش رسمی گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت تمام شده تارا دنده‌ای در کارخانه مشخص شد و می‌توان پی برد که به‌زودی این خودرو با چه بهایی وارد بازار کشور می‌شود.

بر اساس آخرین سند رسمی، قیمت ایران خودرو تارا دنده‌ای در کارخانه (بدون احتساب هزینه مالیات، بیمه، شماره گذاری، عوارض و…) و براساس معیار اسفندماه سال گذشته، ۲۵۵ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۶۶ تومان است. یک منبع آگاه نیز گفته است که در صورت تایید نهایی این عدد در کلینیک قیمت‌گذاری خودروی مذکور و عدم تغییر شرایط اقتصادی، محصول تارا در نسخه دنده‌ای و در ابتدای عرضه براساس این ارزش گذاری وارد بازار خواهد شد.

محاسبه‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که براساس این سند مالی، قیمت ایکو تارا دنده‌ای با احتساب هزینه هایی چون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، عوارض و… حدود ۲۸۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

البته برخی این احتمال را می‌دهند که گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر بهار ۱۴۰۰، مقداری قیمت کارخانه‌ای تارا را در اسناد کدال افزایش دهد و قیمت نهایی این خودرو برای ثبت نام کنندگان (با احتساب هزینه‌های مالیات، بیمه، عوارض و…) در محدوده ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان تمام شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا