مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

اقدام عجیب ریگان خودرو در فروش و تحویل مخفیانه JMC S350

حتما می‌دانید که نام ریگان خودرو هم میان اسامی شرکت‌های بدعهدی است که تاکنون نتوانسته‌اند تعهدات رسمی خود را انجام دهند. این شرکت از سال 97 و با سررسید موعد تحویل خودرو کوپا که اکثر آنان در تیپ رویال و فلگشیپ بوده‌اند، هرروز بهانه‌هایی را برای مشتریان مظلوم لیست کرده و از تحویل خودرو سر باز میزند. تحریم‌های ظالمانه، تبدیل به نیوفیس، مشکلات گمرکی، ورشکستگی زوتی، تنها چند مورد از بهانه‌هایی است که ریگان خودرو تحویل حواله داران مظلوم کوپا داده است.اما چند وقتی است که برخی اعمال مشکوک شرکت ریگان خودرو شناسایی شده و در برخی از برهه‌های زمانی نیز این مسایل در رسانه ها انتشار یافته است.

اما جدا از این مسائل، به محصول جدید و در عین حال گران این شرکت بپردازیم. محصولی که شرکت مذکور، اقدام به فروش مخفیانه آن کرده و حتی به حواله داران خودرو کوپا که نزدیک به 3 سال از زمان ثبت‌نامشان می‌گذرد نیز تحویل و یا طرح تبدیلی اعلام نشده است. البته در بهمن‌ماه سال گذشته فردی با نام خطیبی مدیرعامل ریگان خودرو شد که پس از مدتی کوتاه، ایشان نیز باتوجه به وجود مشکلات، از ریاست استعفا دادند. ایشان در ابتدای ورود به ریگان خودرو بیان کرده بود که کسانی که خودرو کوپا ثبت‌نام کرده و قصد تحویل خودرو JMC S350 دارند، می‌توانند با پرداخت نزدیک به 500 میلیون تومان، خودرو مذکور را تحویل بگیرند. اما با پیگیری برخی از حواله داران، مشخص شد که قیمت خودرو JMC S350 حدود یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون تومان بوده و فعلا ریگان خودرو نیز قصدی برای طرح تبدیل به این خودرو را ندارد.

هم‌چنین بهتر است بدانید که در مردادماه سال 99 شرکت ریگان خودرو در اقدامی قصد داشت که این خودرو را با قیمت یک میلیارد و چهل میلیون تومان به اعضا و کارکنان یکی از خودروسازان کشور به فروش برساند که گویا باتوجه به اطلاع رسانه‌ها، موانعی در اقدام ریگان خودرو برای فروش شاسی بلند JMC ایجاد شد.

اما روز گذشته تصاویری بدستمان رسید که نشان دهنده فروش و تحویل مخفیانه این خودرو به برخی از افراد بوده و حتی آگهی‌های فروشش نیز در برخی پلتفرم‌های فروش خودرو در اینترنت هم قابل مشاهده است. البته قبل از این توانسته بودیم تا برخی اطلاعات و شایعاتی همچون کسب کردن پلاک ملی توسط این خودرو، فروش حدود 25 الی 40 دستگاهی و… را بدست بیاوریم.

همان‌طور که در تصاویر فوق نیز قابل مشاهده بوده، JMC S350 با پلاک ملی به برخی افراد تحویل داده شده است. این خودرو که حتی با چهره قبلی در ایران مونتاژ شده، در نسخه نیمه فول به مشتریان عرضه شده است. بطوریکه امکاناتی چون دوربین 360 درجه، جک برقی صندوق عقب و… را باتوجه به قیمت مذکور ندارد. حتی با تماس‌های انجام شده با مالکان این خودرو، قیمت‌های بسیار نجومی را تحویل تماس گیرنده می‌دهند.

اما درکل، کمی نیز به مشخصات فنی JMC S350 بپردازیم. جی‌ام‌سی S350 دارای موتور یک 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته ZF، توانایی تولید 202 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر، گشتاور را دارد. هم‌چنین باتوجه به این که این شاسی بلند در میان شاسی بلندهای شاسی مستقل قرار می‌گیرد، پس انتظار وزن بالا این خودرو دور از ذهن نیست. هم‌چنین بهتر است بدانید این خودرو ابعادی 4798 میلی متری در طول، 1895 میلی متری در عرض، 1855 کیلوگرم وزن دارد.

باتوجه به اخبار واصله، این خودرو با طیف رنگی سفید، مشکی، نقره‌ای، بادمجانی و قهوه‌ای در کارخانه ریگان خودرو مونتاژ شده است. اما از امکانات مهم JMC S350 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سانروف
  • تریم چرمی صندلی ها به همراه گرمکن
  • آینه تاشو برقی به همراه گرمکن
  • صندلی راننده برقی
  • کروزکنترل
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • 6 ایربگ
  • مانیتور 8 اینچی و احتمالا دارای نویگیشن
  • دارای سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
  • 7 نفره
  • حالت چهارچرخ متحرک
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • و…

باتوجه به امکانات و مشخصات فنی این خودرو، می‌توان فهمید که رقیب مستقیم آن، یعنی فوتون ساوانا است. هم‌چنین باتوجه به پایین بودن تیراژ تولید هردو خودرو، میتوان به مستقیم بودن رقابت هردو خودرو با هم دیگر اشاره کرد. با کنار هم گذاشتن این دو، می‌توان فهمید که تفاوت بسیار کمی از نظر سطح امکانات با همدیگر دارند؛ اما از نظر قیمتی فاصله عجیب و غریبی در عین مدل 99 بودنشان دارند.

درواقع شما با خریداری یک دستگاه فوتون ساوانا بجای JMC S350، میتوانید حتی در کنار یک فوتون ساوانا، یک جک S5 نیز داشته باشید.

باتوجه به قیمت و مسائلی همچون خدمات پس از فروش و…، از الان می‌توان انتظار داشت که شکست بزرگی در انتظار خودرو JMC S350 خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. خدا ریگان خودرو رو لعنت کنه، چندساله ما رو بدبخت کرده

  2. نمیدانم چرا قوه قضاییه نمیتواند احکام خود را راجب ریگان خودرو اجرایی کند اقای رییسی ایا اینها هم شفارش شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا