مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

اولین تیزر از سیتروئن C5 منتشر شد؛ نسل جدید سیتروئن C5 جذاب‌تر از گذشته

با انتشار رسمی اولین تیزر از اولین مدل نسل سوم سیتروئن C5، شایعات پیرامون طراحی و مشخصات فنی مدل سیتروئن C5 جدید افزایش پیدا کرد.

شرکت فرانسوی سیتروئن مدل C5 را از سال 2001 تولید می‌کند، با اعلام سیتروئن، مدل C5 در اصل جایگزین مدل مشهور زانتیا شد تا انتظارات از C5 بالا رود. از آن زمان تا کنون دو نسل از خودرو C5 وارد بازار شده و پس از آخرین مدل این خودرو که در سال 2017 عرضه شد، نسل جدید سیتروئن C5 در سال جاری وارد بازار خواهد شد.

شرکت سیتروئن از چندی پیش اعلام کرد که نسل سوم C5 را به زودی معرفی می‌کند و به تازگی اولین تیزر از C5 جدید نیز منتشر شد. سیتروئن C5 دو روز دیگر معرفی می‌شود اما حالا با انتشار تیزر هیجان انگیز این خودرو، شایعات در مورد زبان طراحی جدید و مشخصات فنی که سیتروئن برای نسل سوم C5 در نظر گرفته، افزایش پیدا کرد.

سیتروئن C5 جدید با زبان طراحی جدید و جوان‌پسند

هرچند در تیزر سیتروئن C5 المان‌های زیادی از این خودرو مشخص نیست، اما با توجه به نمای کلی که از این خودرو وجود دارد، به نظر می‌آید C5 جدید مرزی میان کلاس کراس‌اوور، هاتچ‌بک و واگن‌های سیتروئن باشد. این خودرو در رخ خود یک جلوپنجره بزرگ مانند دیگر نسل‌های C5 دارد که دو خط موازی در آن به چراغ‌های ال‌ای‌دی X شکل در بخش چراغ‌های جلو خودرو متصل می‌شوند.

سیتروئن c5 جدیدکاپوت جلوی C5 برخلاف مدل‌های پیشین آن طراحی برجسته‌ای دارد و ابهتی خاص به خودرو داده است. همچنین گلگیرهای کناری نیز ابعاد بزرگ‌تری پیدا کرده‌اند تا طراحی کلی خودرو از حالت یک سواری خانوادگی به یک مدل نیم‌شاسی اسپرت تغییر کند.

ستون‌های ضخیم، چراغ‌های ال‌ای‌دی جدید در عقب، اسپویلر برجسته و شیشه عقب زاویه دار، از دیگر مشخصاتی است که در این تیزر خودنمایی می‌کنند.

این تیزر جذاب را ببینید:

https://aparat.com/v/uaLsn

تنوع در مدل با انواع پیشرانه‌ها

اطلاعات زیادی از بخش فنی این خوردو درز پیدا نکرده اما به نظر می‌رسد نسل جدید C5 بر روی پلتفرم  EMP2 که پژو 508 با آن تولید شده، ساخته شود، همچنین به احتمال فراوان پیشرانه و قدرت خروجی خودرو در چند مدل مختلف در دسترس خریداران قرار بگیرد.

سیتروئن c5 جدیددر پژو 508 از پیشرانه 1.5 لیتری و 2.0 لیتری دیزلی با قدرت 129 اسب بخار و 175 اسب بخار استفاده شد، البته خریداران می‌توانند مدل دیگر این خوردو که با پیشرانه متفاوت و با فناوری بنزین پاک طراحی شده، خریداری کنند که در دو نسخه 179 و 200 اسب بخاری قابل خریداری است.

شباهت ذاتی با پژو 508

مدل بنزین پاک پژو 508 با یک پلاگین هیبریدی و پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر 1.6 لیتری و موتور الکتریکی با بسته باتری 11.8 کیلووات‌ساعتی نیز تولید شده، این مدل در مجموع 222 اسب بخار معادل 165 کیلووات قدرت دارد و بازه حرکت موتور الکتریکی آن 54 کیلومتر است.

با همه این تفاسیر باید دو روز دیگر صبر کنیم تا ببینیم نسل جدید سیتروئن C5 چه مشخصاتی خواهد داشت و تنوع پیشرانه آن مانند پرو 508 خواهد بود یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا