مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌ها

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2021 کدامند؟

موسسه تولیدکنندگان و بازرگانان انگلستان (SMMT) پس از ثبت آمار خودروهای به فروش رفته در مارس 2021، آخرین اخبار را در مورد پرفروش‌ترین خودروهای انگلیسی در اختیار علاقمندان قرار داده است.

سال 2020 سالی بود که به علت شیوع ویروس کرونا، اکثر برندهای خودرویی مجبور شدند تا نمایندگی‌های فروش خودروهای جدید خود را متوقف کنند. در اوایل سال 2021 نیز به دلیل قرنطینه شدن‌های پی‌در‌پی به علت شیوع ویروس کرونا، متاسفانه روند فروش این نمایندگی‌ها نیز همچنان رو به کاهش و نزولی بود. به طور معمول، اسفند ماه (یا ماه مارس) نسبت به ماه قبل یعنی بهمن ماه، ماه خوبی برای فروش خودروهای جدید است؛ زیرا خریداران با تغییر کردن پلاک خودروها جذب می‌شوند تا در این ماه خودرو بخرند اما امسال بسیاری از تولید کنندگان در تلاش هستند تا خودروهای خود را تا 12 آوریل به بنگاه‌های اتوموبیلرانی یا فروشندگان خودرو بفروشند.

علی‌رغم اینکه بنگاه‌های خودرو و نمایندگی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، تعداد زیادی از شرکت‌ها خرید آنلاین اتومبیل را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. مشتریان می‌توانند پس از خرید آنلاین خودروی خود را درب منزل تحویل بگیرند. شرکت‌های خودرویی امیدوارند که با این روش آرامش و اوضاع خوب سابق در ماه آوریل به بازار خودرو بازگردد.

با تمام این تفاسیر، خودروی فورد فیستا با استانداردهای بالای خود، شروع خوبی را پشت سر نگذاشته است، اگرچه پرفروش‌ترین خودروی سال گذشته نیز اینچنین تجربه‌هایی داشته است. خودروی واکسهال کورسا تا سال 2021 به طور کلی پیشرو در این صنعت بوده است. در مجموع تنها 12413 واحد از این نوع خودرو فروش رفته است که بالاترین حجم از آن در انگلستان است؛ این نشان از تلاش‌های این شرکت برای نگه داشتن صنعت خودروسازی حتی هنگام شیوع ویروس کرونا دارد.

نیسان قشقایی نیز پس از عرضه در تابستان، جزو سه مورد برتر در پرفروش‌ترین خودروها در سال 2021 قرار می‌گیرد که موفق شده 10739 دستگاه بفروشد. سال گذشته در انگلستان اخبار خیلی بدی مبنی بر تسلط و فراگیری شیوع کرونا می‌شنیدیم اما اکنون با بهبود شرایط کرونایی، مارس 2021 شاهد 11.5 درصد فروش بیشتر خودرو نسبت به سال 2020 بوده است. فروش خودروهای بنزینی 28.4 درصد نسبت به سال گذشته و خودروهای دیزلی 46.9 درصد کاهش یافته است. با این حال، خبرهای خوبی نیز وجود دارد، زیرا وسایل نقلیه الکتریکی 74.1 درصد و هیبریدهای پلاگین 93.6 درصد افزایش یافته‌اند.

پرفروش‌ترین خودروهای انگلیس برای سال 2021 تاکنون

1. واکسهال کورسا – 12413 دستگاه

دومین اتومبیل پرفروش انگلیسی در سال 2020 اکنون به رده پرفروش‌ترین در سال 2021 نیز تبدیل شده است. نسل جدید کورسا مطمئنا با فورد فیستا در رقابت تنگاتنگی قرار دارد، اما هنوز این خودرو مسیری طولانی برای کسب عنوان برتری برای 2021 در پیش دارد. کسب عنوان پرفروش‌ترین خودرو در ماه مارس شاخص خوبی است؛ زیرا این ماه یکی از ماه‌های معمول برای فروش خودروهای جدید است.

2. فورد فیستا – 11645 دستگاه

فورد فیستا در تلاش است تا به جایگاه اصلی خود بازگردد. گرچه هیچ‌کس انتظار ندارد که این خودرو به اوج سال‌های گذشته خود برسد، اما وقتی ببینیم این خودرو از رقیب اصلی خود، واکسهال کورسا عقب افتاده است، کمی جای تعجب دارد. این خودرو پس از کورسا مکان دوم را در پرفروش‌ترین‌های ماه مارس از آن خود کرده است.

3. نیسان قشقایی – 10739 دستگاه

نیسان قشقایی علی‌رغم نداشتن گزینه الکتریکی مانند برخی دیگر از رقبای خود، همچنان یک رقیب قدرتمند در لیست پرفروش‌ترین خودروها است.

4. مرسدس کلاس آ – 10169 دستگاه

این مدل پرفروش‌ترین اتومبیل برتر انگلیس در سال 2020 بود. از این خودرو در ماه گذشته بیش از 7000 دستگاه فروخته شده است، یعنی بیش از دو برابر دو ماه گذشته که نشان‌دهنده اهمیت ماه مارس برای فروش خودروهای جدید است.

5. بی‌ام‌و سری 3 – 8092 دستگاه

سری 3 بی‌ام‌و نسبت به ماه‌های گذشته با فروش خوبی همراه بوده است.

6. ولوو XC40- 8084 دستگاه

این شاسی‌بلند کوچک علی‌رغم اینکه چهار سال پیش به بازار عرضه شده است، هنوز مدل جدیدی به نظر می‌رسد.

7. فولکس واگن گلف – 7896 دستگاه

فولکس واگن گلف توانسته هفتمین مکان را در سال 2021 از آن خود کند.

8. کیا اسپورتیج – 7837 دستگاه

کیا اسپورتیج شروع خوبی را در سال 2021 داشته است. این خودرو به شدت امیدوار است که جزو پرفروش‌ترین‌ها در انگلستان شود.

9. فورد پوما – 7561 دستگاه

به نظر نمی‌رسد که تصمیم جنجالی شرکت فورد برای نامگذاری این شاسی‌بلند کوچک به کوپه 90 به موفقیت فروش آن لطمه زده باشد. علی‌رغم اینکه آن یک سال تمام به فروش نرفته بود، اما جزو ده‌تای برتر قرار گرفته است.

10. فولکس واگن تیگوان – 7384 دستگاه

فولکس واگن تیگوان موفق شده است که به جمع 10 خودروی برتر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا