مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

آیا دانگ فنگ ریچ6 پیکاپ احتمالی گروه بهمن است؟

پاییز سال گذشته بود که باتوجه به برنامه های برند DFSK برای بازار ایران، تصاویر یک دستگاه پیکاپ دانگ فنگ ریچ6 که برای آزمایش‌های فنی وارد کشور شده بود، منتشر شد. در ابتدا و باتوجه به اینکه نسل اول و دوم این پیکاپ در شرکت زامیاد در حال تولید بود، برخی احتمال دادند که احتمالا نسل جدید و یا نسخه 6 ریچ برای شرکت زامیاد است. اما باتوجه به اینکه شرکت زامیاد قرار بود تا با برند فودی چین چندین محصول شاسی بلند، وانت و مخصوصا پیکاپ F22 را وارد بازار ایران کند، بعید بود که هم‌زمان با آن، پیکاپ ریچ6 را نیز به خطوط تولید خود اضافه کند.اما چندین ماه بعد، اخبار و شایعاتی در فضای خودرویی کشور منتشر شده بود که گویا شرکت بهمن موتور قرار است تا یک پیکاپ نیز به سبد محصولاتی خود بیافزاید. این مسئله تا زمانی شایعه بود که هنوز مدیران گروه بهمن، خبر مذکور را تایید نکرده بودند. اما در روزهای گذشته که مدیران گروه بهمن بصورت مجازی با اصحاب رسانه، جلسه‌ای برگزار کردند؛ در آنجا مدیرعامل گروه بهمن تایید کرد که در نیمه دوم سال 1400، باید شاهد حضور یک پیکاپ دودیفرانسیل جدید از گروه بهمن باشیم.

اما باتوجه به اخباری که پایگاه خبری چرخان نیز قبلا منتشر کرده بود، این احتمال وجود دارد که با همکاری بیشتر گروه بهمن با برند دانگ فنگ، آن پیکاپ مدنظر مدیران بهمن موتوری، از برند دانگ فنگ باشد. با کنار هم گذاشتن برخی اخبار و تصاویر فوق، احتمال بوقوع پیوستن این خبر کمی قوت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که این فقط یک احتمال بوده و ممکن است تا اصلا این پیکاپ برای بهمن موتور نباشد!. باتوجه به اینکه دانگ فنگ ریچ6 از پلتفرم مشترک نیسان ناوارا بهره‌مند است، پس باید انتظار باکیفیت بودن این پیکاپ نسبت به سایر پیکاپ‌های چینی مانند دایون V5، جک T8 و… داشت. این پیکاپ دودیفرانسیل در اکثر بازارهای صادراتی با موتور 2.4 لیتری عرضه شده است. موتوری که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 235 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته لازم به ذکر است که سامانه چهارچرخ متحرک دانگ فنگ ریچ6 ساخت بورگوارنر است.

از امکانات این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • دوربین 360 درجه به همراه سنسور هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • قفل دیفرانسیل هوشمند
  • تریم چرمی
  • سامانه کنترل پایداری
  • مانیتور لمسی
  • تنظیم الکتریکی تهویه مطبوع
  • چراغ روز
  • آینه ها بصورت تاشو برقی
  • و…

حال باید صبر کرد و دید تا احتمالاتی که در این خبر ذکر شد، بالاخره توسط گروه بهمن تایید خواهد شد یا خیر! اگر خیر، بدانیم DFSK مونتاژ این پیکاپ را به چه شرکتی واگذار خواهد کرد؟!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اینطور که من تحقیق کردم این پیکاپ بسیار بهتر از رقباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا