مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی هیبریدی جیلی با برد ۱۳۰۰ کیلومتر، در سطح جهانی عرضه می‌شود

طبق اخبار منتشر شده از جیلی، محصول جدید این شرکت با عنوان Xingyue L Hi-X Hybrid Ediition  علاوه‌بر‌این‌که قرار است در خود بازار چین عرضه گردد در پایان ماه مارس، به‌طور رسمی، در‌سطح جهانی عرضه خواهد شد.

این خودرو که در بازار چین Thunder God نامیده می‌شود، دارای ویژگی برجسته‌ای است. این مدل، با گیربکس DHT Pro که مخصوص خودروهای نسخه هیبریدی این شرکت است ساخته می‌شود. محدوده طی مسافت توسط این خودروی جدید، عدد قابل توجه ۱۳۰۰ کیلومتر می‌باشد. ابعاد Xingyue L Hi-X Hybrid Ediition در طول، عرض و ارتفاع ۴۷۷۰/۱۸۹۸/۱۶۸۹ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۸۴۵ میلی‌متر می‌باشد. قیمت احتمالی این خودرو ۱۷۳۷۰۰ یوان خواهد بود.

از نظر قوای فنی، این خودرو، مجهز به یک پلت‌فرم هیبرید هوشمند است که خود جیلی آن‌را Hi-X نامیده است. این سیستم یک موتور سوختی و یک موتور الکتریکی ۳ سرعته با راندمان حرارتی حدود ۴۳ درصد را ادغام می‌کند.

به‌گفته جیلی، موتور الکتریکی سیستم الکتریکی این شرکت DHT Pro نام دارد و همان‌طور که گفته شد دارای سه دنده و وزن ۱۲۰ کیلو‌گرم است. این موتور، صد‌در‌صد توسط خود جیلی ساخته شده است.

خودروی Xingyue L Hi-X Hybrid Ediition دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۷.۹ ثانیه، با حداکثر توانایی طی مسافت ۱۳۰۰ کیلومتر با میانگین مصرف ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

داده‌های فروش شرکت جیلی نشان می‌دهد که تعداد۱۱۵۰۰ دستگاه  Xingyue L  در ژانویه ۲۰۲۲ در بازار چین فروخته شده است و مجموع فروش آن ۶۴۹۶۵ دستگاه بوده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا