مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی یک بیتل الکتریکی مدرن در شانگهای توسط گریت‌وال

هنگامی‌که فولکس‌واگن در سال 2019 به تولید بیتل خاتمه داد، شایعاتی به بازگشت این خودروی دوست‌داشتنی در قالب یک خودروی الکتریکی چهاردر با همان ظاهر کلاسیک اشاره داشتند. حال به نظر می‌رسد اورا (Ora)، برند تازه تأسیس گروه خودروسازی چینی گریت‌وال، این ایده را به واقعیت تبدیل کرده است زیرا این شرکت در نمایشگاه شانگهای امسال از یک خودروی الکتریکی جدید با ظاهری الهام گرفته از فولکس‌واگن بیتل کلاسیک پرده‌برداری کرده است.

این خودرو که پانک کَت (Punk Cat) نام دارد، کاملاً با نگاه به بیتل کلاسیک طراحی شده و مثل آن کاپوتی گرد و چراغ‌های جلوی دایره‌ای دارد. علاوه بر این، سپرهای کرومی و فرم چراغ‌های عقب نیز بیتل را به یاد می‌آورند. حتی کابین پانک کت هم با الهام از بیتل طراحی شده زیرا غربیلک فرمان آن اساساً یک کپی مدرن از نمونه مورداستفاده در فولکس‌واگن قدیمی است. البته در اینجا ویژگی‌های مدرنی مثل دریچه‌های تهویه توربین مانند و نمایشگر عریضی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به چشم می‌خورد.

فعلاً اطلاعات کمی در مورد پانک کت منتشر شده اما اورا از آن به‌عنوان یک شاتل زمانی یاد می‌کند که به خریداران احساس نوستالژی می‌دهد. در همین حال، شرکت مادر اورا یعنی گریت‌وال سرمایه‌گذاری مشترکی را با بی‌ام‌و برای ساخت مدل‌های آینده مینی در چین ایجاد کرده است. این خودروها بر اساس پلت‌فرم‌های اورا ساخته می‌شوند و بنابراین احتمال ساخت مینی‌هایی بر اساس پانک کت وجود خواهد داشت.

اما پانک کت تنها محصول اورا نیست که در طراحی از خودروهای دیگری الهام گرفته زیرا این برند چینی پیش‌ازاین مدل بلک کت را معرفی کرده که ظاهر آن ترکیبی از اسمارت فورفور و هوندا E است و مدل گود کت را هم با ترکیبی از ویژگی‌های ظاهری پورشه و مینی در سبد محصولات خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا