مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

پیکاپ جدید رنو اکسپرس، جایگزینی برای تندر وانت!

رنو چندی پیش نسل جدید مینی‌ون تجاری کانگو را در دو نسخه معمولی و اکسپرس معرفی کرد. اکسپرس که مدلی ساده‌تر و ارزان‌تر از کانگو محسوب می‌شود، اساساً نسخه‌ای بروز شده از داچیا داکر است که با طراحی دماغه و داخل جدید ارائه خواهد شد. حال نسخه پیکاپ اکسپرس نیز معرفی شده و قرار است در تعداد معدودی از کشورهای اروپایی عرضه شود؛ اما اکسپرس پیکاپ درواقع ساخت خود رنو نیست بلکه توسط شرکت ایتالیایی فوکاشیا (Focaccia) تولید می‌شود که در زمینه تبدیل خودروهای تجاری به پیکاپ فعالیت دارد. البته این پیکاپ کوچک از طریق نمایندگی‌های رسمی رنو به فروش می‌رسد.

شرکت فوکاشیا قبلاً داچیا داکر را هم به پیکاپ تبدیل کرده بود و ازآنجایی‌که رنو اکسپرس درواقع یک داکر است، تبدیل آن به پیکاپ توسط این شرکت کار ساده‌ای بوده است تا جایی که بخش عقبی اکسپرس پیکاپ با پانل‌های پلاستیکی، کاملاً با داکر پیکاپ یکسان به نظر می‌رسد. درهرحال، این وانت کوچک فرانسوی ظرفیت حمل حداکثر 675 کیلوگرم بار را داشته و طول قسمت بار آن 178 سانتی‌متر است. درب پشتی این پیکاپ نیز تحمل وزنی تا 300 کیلوگرم را دارد.

اکسپرس پیکاپ با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه خواهد شد. موتور اول یک نمونه 1.3 لیتری بنزینی توربو با 100 اسب بخار قدرت است درحالی‌که پیشرانه دوم از نوع 1.5 لیتری توربودیزل بوده و در دو سطح قدرت 75 یا 95 اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود. نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اکسپرس پیکاپ به‌عنوان یک وانت کوچک و ارزان‌قیمت شهری، می‌تواند جایگزینی برای لوگان پیکاپ یا همان تندر وانت باشد که بین سال‌های 2007 تا 2012 توسط داچیا تولید می‌شد.

اما رنو در حالی این پیکاپ جدید را به بازار عرضه کرده که تجربه قبلی آن در دنیای وانت‌ها یعنی مدل آلاسکان در بازار شکست خورد. رنو با آلاسکان که بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده بود، قصد تسخیر بازار پیکاپ‌های اروپا را داشت اما فروش آن هرگز به حد انتظار نرسید. به همین دلیل در سال 2019 رنو به عرضه آلاسکان در فرانسه پایان داد و هم‌اکنون این پیکاپ فقط در بازار آمریکای لاتین عرضه می‌شود. حال باید ببینیم که آیا پیکاپ جدید اکسپرس می‌تواند در بازار اروپا موفق باشد یا آن‌هم به سرنوشت آلاسکان دچار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا