مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید

شاید حدود یک دهه پیش سخت می‌شد تصور کرد که شاسی‌بلندها بتوانند شتاب و سرعتی در حد سوپراسپرت‌ها را ارائه کنند اما امروزه اوضاع کاملاً تغییر کرده و خودروسازان شاسی‌بلندهایی را روانه بازار کرده‌اند که در شتاب حتی می‌توانند برخی از سوپرکارها را هم مغلوب کنند. در حال حاضر بخش سوپر شاسی‌بلندها بسیار پررونق است و خودروهای زیادی در آن حضور دارند ولی ما در اینجا سریع‌ترین‌ها را معرفی کرده‌ایم یعنی مدل‌هایی که در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

10-جگوار F-Pace SVR

شتاب: 3.8 ثانیه

قدرت: 550 اسب بخار

F-Pace SVR سریع‌ترین شاسی‌بلند گروه جگوار-لندروور محسوب می‌شود. این ماشین به نیروگاه 5 لیتری V8 سوپرشارژ آشنای این گروه بریتانیایی مجهز است که در اینجا 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شاسی‌بلند اسپرت جگوار را ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

9-مازراتی لوانته تروفئو

شتاب: 3.8 ثانیه

قدرت: 590 اسب بخار

لوانته تروفئو خوی وحشی و درنده محصولات سنتی مازراتی را در قالب یک شاسی‌بلند ارائه می‌کند. این ماشین به موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در تروفئو به لطف سوپاپ‌ها، میل بادامک‌ها، شاتون‌ها و توربوشارژهای توئین اسکرول جدید، 590 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

8-بنتلی بنتایگا اسپید

شتاب: 3.8 ثانیه

قدرت: 635 اسب بخار

بنتلی بنتایگا اسپید تنها خودروی این لیست است که از نیروگاه دوازده سیلندر استفاده می‌کند. در سینه این شاسی‌بلند اشرافی موتور 6 لیتری W12 توئین توربوی بنتلی قرار گرفته که در نسخه اسپید 635 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بنتایگا اسپید با این نیرو ظرف 3.8 ثانیه خود را به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

7-آئودی RS Q8

شتاب: 3.7 ثانیه

قدرت: 600 اسب بخار

RS Q8 قوی‌ترین شاسی‌بلند آئودی و پرچم‌دار خانواده Q این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو از همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربویی استفاده می‌کند که در سینه مدل‌های RS6 و RS7 هم قرار دارد و مثل آن‌ها، در اینجا هم 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

6-ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

شتاب: 3.7 ثانیه

قدرت: 625 اسب بخار

X5 M و برادر کوپه آن X6 M هردو به پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوی آشنای ب‌ام‌و مجهز هستند که 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما اگر پکیج 9 هزار دلاری کامپتیشن سفارش داده شود، 25 اسب بخار به قدرت این موتور اضافه و 0.1 ثانیه از عدد شتاب آن‌ها کاسته می‌شود.

5-مرسدس GLE63 S AMG

شتاب: 3.6 ثانیه

قدرت: 612 اسب بخار

مرسدس GLE63 S AMG هرچند پیشرانه مشترک و قدرت یکسانی با مدل بزرگ‌تر GLS63 S دارد اما به دلیل وزن کمتر، سریع‌تر از آن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به همین دلیل پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز محسوب می‌شود. این خودرو 612 اسب بخار قدرت دارد که توسط موتور 4 لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود.

4-پورشه کاین توربو S هیبریدی

شتاب: 3.6 ثانیه

قدرت: 680 اسب بخار

کاین توربو S هیبریدی به‌عنوان تنها خودروی هیبریدی این لیست، در رقابت قدرت، پسرعموی خود، لامبورگینی اوروس را مغلوب می‌کند اما در شتاب نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این خودرو در بین پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی 550 اسب بخاری و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خود، یک موتور الکتریکی 135 اسب بخاری دارد.

3-جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

شتاب: 3.5 ثانیه

قدرت: 707 اسب بخار

پیوند نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با جیپ گرند چروکی، یک خرس وحشی بنام ترک‌هاوک را ایجاد کرده است. البته این موتور در اینجا به دلیل سیستم اگزوز پیچیده‌تر، 10 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به چلنجر و چارجر تولید می‌کند اما در عوض به لطف سامانه چهارچرخ محرک، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای به ترک‌هاوک می‌دهد.

2-دوج دورانگو هلکت

شتاب: 3.5 ثانیه

قدرت: 710 اسب بخار

دورانگو هلکت نتیجه برداشت دوج از جیپ ترک‌هاوک است اما طبق اعداد اعلامی، قوچ وحشی دوج 3 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد. بااین‌وجود، این دو شاسی‌بلند قدرتمند گروه کرایسلر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت شانه‌به‌شانه هم پیش می‌روند.

1-لامبورگینی اوروس

شتاب: 3.2 ثانیه

قدرت: 650 اسب بخار

سوپراسپرت دنیای شاسی‌بلندها پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین، آئودی RS Q8 و بنتلی بنتایگا دارد اما جالب اینکه از همه آن‌ها قوی‌تر است. اوروس در پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی خود هم با کاین و RS Q8 اشتراک دارد اما مهندسان لامبورگینی خروجی این موتور را به 650 اسب بخار قدرت رسانده‌اند تا پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا را خلق کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا