مکمل بنزین
گوناگونخبر

با پیکاپ پرچم‌دار مکسوس T90 آشنا شوید

برند مکسوس که متعلق به گروه خودروسازی چینی سایک است، در نمایشگاه خودروی چنگدو 2020 پیکاپ کانسپت جذابی را رونمایی کرد و وعده تولید آن‌را داد. حال نسخه تولیدی این پیکاپ با نام T90 در نسخه‌های دیزلی و الکتریکی روانه بازار چین شده است. T90 که پرچم‌دار پیکاپ‌های مکسوس محسوب می‌شود، در طراحی بیرونی سبک زبان طراحی این شرکت را ادامه داده که ویژگی اصلی آن جلوپنجره هشت‌ضلعی بسیار بزرگ است. این جلوپنجره با خطوط افقی پهن و کروم فراوان، حس لوکسی را به خودرو بخشیده است.

برای چراغ‌های جلو هم از طرح دوقسمتی که این روزها بسیار محبوب است استفاده شده است. در عقب T90 اما همان چراغ‌های عمودی معمول پیکاپ‌ها به چشم می‌خورد ولی این چراغ‌ها از پایین با نواری به هم متصل شده‌اند تا نمای متفاوتی را ایجاد کنند. در بین چراغ‌ها هم پانل پلاستیکی مشکی‌رنگی با نوشته بزرگ MAXUS خودنمایی می‌کند. این پیکاپ چینی صرفاً به‌صورت دو کابین اما با دو قسمت بار استاندارد و کشیده ارائه می‌شود.

در داخل T90 از طرح دورنگ مشکی و قرمز استفاده شده درحالی‌که شکل کنسول میانی به سمت راننده تمایل دارد و طرح کلی نامتقارن داشبورد نیز روی موقعیت راننده متمرکز است. در اینجا، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی قرار گرفته که به یک نمایشگر 12 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده است. این پیکاپ چینی همچنین از قابلیت‌های قابل‌توجهی مثل کنترل از راه دور، تشخیص صدا، پخش موسیقی آنلاین، کنترل هوشمند خانه و… هم برخوردار است.

نسخه دیزلی T90 با یک پیشرانه 2 لیتری بای‌توربودیزل و یک نمونه بای‌توربودیزل دو سوپرشارژ ارائه می‌شود. پیشرانه اول 163 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که دومی 215 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعته دستی، شش سرعته اتوماتیک و هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برخی از مدل‌های T90 از دوازده حالت رانندگی مختلف برخوردار هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به اکو، قدرت و معمولی به همراه 2H، 4H، اتوماتیک و 4L اشاره کرد.

نسخه الکتریکی این پیکاپ چینی به یک موتور الکتریکی با 178 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری 88.5 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و با هر بار شارژ می‌تواند تا 535 کیلومتر را طی کند. این نسخه از دو حالت شارژ سریع و آهسته برخوردار است که در حالت سریع، شارژ کامل باطری‌ها تنها 45 دقیقه طول می‌کشد. مکسوس T90 با قیمتی از 129,800 یوآن (19,800 دلار) تا 299,800 یوآن (45,800 دلار) به بازار عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا