مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت سدان پرچم‌دار کیا K9 معرفی شد

K900 یا کوریس که در بازار داخلی کره جنوبی با نام K9 عرضه می‌شود، سدان پرچم‌دار کیا است. نسل اول این خودرو در سال 2012 به بازار آمد و نسل دوم آن در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 رونمایی شد. حالا پس از گذشت تنها سه سال، کیا این سدان پرچم‌دار را فیس‌لیفت کرده است. هرچند این یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای است اما تغییرات ظاهری آن کاملاً چشمگیر هستند. فعلاً از K9 جدید فقط دو تصویر منتشر شده اما همین تصاویر به‌خوبی چهره جدید آن‌را نشان می‌دهند.

در جلوی K9 مدل 2022، چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که باریک‌تر از قبل هستند. جلوپنجره هم که حالا الگوی V شکلی درون آن کار شده، برای اینکه به چراغ‌ها متصل شود عریض‌تر شده است. بازطراحی سپر نیز تکمیل‌کننده به‌روزرسانی‌های دماغه این سدان لوکس کره‌ای هستند. در عقب خودرو اما فرم کلی چراغ‌ها تقریباً دست‌نخورده باقیمانده ولی حالا توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند و جا پلاک هم از روی درب صندوق به سپر منتقل شده است. رینگ‌های 19 اینچی جدید و لوگوی جدید کیا هم فیس‌لیفت بیرونی K9 را تکمیل کرده‌اند درحالی‌که انتظار می‌رود در داخل خودرو هم تغییراتی صورت گرفته باشد. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، نسل کنونی K9 تنها کمی بیش از سه سال است که در بازار حضور دارد اما برندهای کره‌ای برای تازه نگه داشتن محصولات خود، چرخه عمر آن‌ها را کوتاه می‌کنند تا از این طریق بهتر بتوانند با برندهای آلمانی و ژاپنی رقابت کنند.

با توجه به اینکه کیا در حال تغییر نام محصولات جدید خود بوده و نسخه جدید مدل‌های سراتو و اپتیما را به ترتیب با نام‌های K3 و K5 در بازارهای جهانی عرضه کرده است، این سؤال مطرح می‌شود که آیا نام نسخه فیس‌لیفت این سدان پرچم‌دار هم در بازارهایی که با نام K900 و کوریس عرضه می‌شود به K9 تغییر خواهد یافت؟ انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده زمانی که مشخصات کامل K9 مدل 2022 اعلام گردد پاسخ این سؤال هم مشخص شود.

کیا K8

درهرحال، کمی عجیب است که می‌بینیم کیا هنوز هم به بخش سدان‌ها که به‌تدریج در حال کوچک شدن است تعهد دارد و روی فیس‌لیفت‌ها و نسل‌های جدید سدان‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کند زیرا این روزها کراس‌اوور بخش بزرگی از بازار خودروی جهان را تصاحب کرده‌اند. حتی به خاطر همین کاهش فروش سدان‌ها، اوایل امسال کیا اعلام کرد که سدان‌های کادنزا و K900 را از بازار ایالات‌متحده حذف خواهد کرد اما بااین‌وجود، این شرکت کره‌ای به‌تازگی برای دیگر بازارها سدان کاملاً جدید K8 را به‌عنوان جایگزین کادنزا معرفی کرده و حالا K9 را هم فیس‌لیفت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا