مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر رسمی جدیدی از تارا توسط ایران‌خودرو

ایران‌خودرو سال گذشته در چندین مرحله با سروصدای فراوان سدان جدید خود را در ابتدا با کد K132 معرفی کرده و سپس نام تارا را بر آن نهاد؛ اما عجیب اینکه تا مدت‌های پس از رونمایی تارا، خبری از تصاویر رسمی آن نبود و صرفاً تصاویری که در مراسم رونمایی از سوی خبرنگاران گرفته شده بودند در وب‌سایت‌های مختلف و فضای مجازی دیده می‌شد. این در حالی است که خودروسازان جهانی هنگام معرفی محصولی جدید، گالری تصاویر کامل و باکیفیتی از آن منتشر می‌کنند اما خب خودروسازان داخلی باید در همه‌چیز با همتایان جهانی خود متفاوت باشند!

درهرحال، پس از انتشار قطره‌چکانی تصاویر تارا از سوی ایران‌خودرو، حالا سرانجام تصاویر رسمی نسبتاً کاملی از نمای بیرونی این سدان جدید توسط این شرکت در وب‌سایت رسمی ایکو منتشر شده است. تنها نکته جدیدی که در این تصاویر دیده می‌شود، نوشته کرومی و بزرگ تارا به انگلیسی در میانه درب صندوق، زیر نوار مرکزی چراغ‌های عقب است. این در حالی است که در تصاویر قبلی، نام تارا به‌صورت فارسی بالای چراغ عقب سمت راست به چشم می‌خورد. البته به نظر می‌رسد این نوشته به‌صورت گرافیکی روی تصاویر جدید کار شده باشد اما به‌احتمال‌زیاد، در نسخه تولیدی تارا شاهد همین لوگوتایپ (نوشته نام خودرو) خواهیم بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه در این تصاویر، نوشته Ikco است که به سبک خودروسازان جهانی در قسمت انتهایی چراغ‌های عقب کار شده است. در این تصاویر جدید همچنین فواصل زیاد و عجیبی که قبلاً در نمونه‌های پیش‌تولید بین پانل‌های بدنه مثل کاپوت و گلگیرهای جلو وجود داشت، دیده نمی‌شود. البته امیدواریم این دقت در مونتاژ واقعی بوده و صرفاً با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر انجام نگرفته باشد!

اما علیرغم انتشار تصاویر بیرونی کامل، ایران‌خودرو از داخل تارا تصویر جدیدی منتشر نکرده و همچنان همان یک عکسی که قبلاً منتشر شده بود در وب‌سایت این شرکت دیده می‌شود؛ بنابراین فعلاً نمی‌توان در مورد کابین این خودرو بیشتر سخن گفت به‌جز اینکه تکرار کنیم تارا در نسخه دستی با تجهیزاتی مثل دو ایربگ، فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی روی غربیلک، نمایشگر 7 اینچی لمسی، پورت USB، بلوتوث، اتصال آینه‌ای گوشی‌های هوشمند، دی‌لایت، سیستم پایش باد تایرها، کروز کنترل و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ عرضه می‌شود.

هرچند شاید این تجهیزات برای یک سدان اقتصادی کافی به نظر برسند اما وقتی می‌بینیم قرار است تارا با قیمتی بیشتر از دنا پلاس و به‌عنوان پرچم‌دار ایران‌خودرو به بازار عرضه شود، فقدان مواردی مثل کنترل اتوماتیک تهویه، رینگ آلومینیومی، سانروف، ایربگ‌های جانبی و تنظیم برقی صندلی‌های جلو عجیب به نظر می‌رسد. البته این موارد در نسخه اتوماتیک تارا ارائه خواهند شد.

در بخش قوای محرکه، سدان جدید ایران‌خودرو به پیشرانه TU5 پلاس مجهز شده که نسخه ارتقاءیافته از همان پیشرانه آشنای TU5 بوده و اساساً نسخه بومی پیشرانه EC5 پژو محسوب می‌شود. این پیشرانه به لطف برخورداری از ویژگی‌های جدیدی مثل زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و تغییراتی در سیستم پاشش سوخت، حالا 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 8 اسب بخار و 2 نیوتن متر از موتور TU5 معمولی بیشتر است.

قیمت تارا دستی 290 میلیون تومان اعلام شده است و طبق وعده ایران‌خودرو در بخش‌نامه پیش‌فروش، باید اولین سری آن تیرماه امسال به خریداران تحویل داده شود. قیمت نهایی نسخه اتوماتیک این خودرو هنوز اعلام نشده اما اگر پیش‌پرداخت 192 میلیون تومانی در زمان پیش‌فروش را در نظر بگیریم، قیمت نهایی نسخه اتوماتیک باید چیزی در حدود 390 میلیون تومان باشد که صد میلیون تومان از نسخه دستی بیشتر است. تارا در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک با این قیمت‌گذاری دقیقاً هم‌قیمت دنا پلاس توربو دستی و اتوماتیک خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا