مکمل بنزین
گوناگونخبر

کنگره ایالات متحده قوانین مرتبط با استراحت بیشتر رانندگان کامیون را مسدود می‌کند!

به گزارش سیاتل تایمز، در هفته جاری کنگره ایالت متحده طرح موقت لایحه‌ بودجه را ارائه داد که در کنار آن ماده‌ای نیز ارائه شده بود که برخی از قوانین صادر شده از سوی دولت اوباما به ویژه استراحت کافی برای رانندگان را نقض می‌کرد.

در حال حاضر فدرال استراحت برای هر هفته کاری رانندگان کامیون را حداقل ۳۴ ساعت اعلام کرده است. برخی از ایالات آمریکا به زمان بیشتری نیاز دارند ولی ۳۴ ساعت اعلام شده حداقل زمانی است که از سوی فدرال قابل قبول است. قوانین جدید دولت اوباما بر این موضوع تاکید می‌کردند که رانندگان در محدوده زمانی ۱ الی ۵ بامداد وارد جاده نشوند. با توقف اجرای این قانون، رانندگان احتمالا طی این ساعات به استراحت می‌پردازند. همچنین، در قوانین پیشین آنها نمی‌توانند در یک هفته دو مرتبه از ۳۴ ساعت استراحت خود استفاده نمایند.

تغییر قوانین مسئله کوچکی نیست، بلکه پیامد‌های زیادی نیز به همراه دارد. به طوری که حتی کمی غفلت در مدت زمان استراحت می‌تواند به تصادفات کشنده‌ای ختم شود. AAA در همین مورد مقاله‌ای منتشر کرده است. گرچه AAA مستقیما بر روی رانندگان کامیون تحقیق نکرده است، با این حال نتایج کاملا مشخص هستند: استراحت کمتر از ۵ ساعت برابر است با رانندگی بعد از مصرف الکل. این مقوله مسئله‌ای بسیار پراهمیت به شمار می‌آید که در مورد رانندگان کامیون نیز صدق می کند.

دوم اینکه از نظر زمانی این احتمال می‌رود ATA در رابطه با قوانین ایالتی سختتر مقابله نماید. در انتها، گزارشات نشان می‌دهند که صنعت حمل و نقل به دنبال این قوانین به سمت بارهای سنگین‌تر و کامیون‌های بزرگتر در نتیجه سود بیشتر روی بی‌آورد. بدین وسیله نگرانی‌های مرتبط با امنیت نیز افزایش خواهد داشت.

لازم به ذکر است که کامیون‌های اتوماتیک نیز وارد جاده‌ها شده‌اند. این امر چالشی دیگردر زمینه امنیت است و بر اختلافات میان ATA و دولت می‌افزاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا