مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

سمند پلاس با گیربکس اتوماتیک در راه است

سمند به‌عنوان اولین محصول ملی ایران‌خودرو، از زمان آغاز تولید آن در سال 1380 هرچند پایه و اساسی برای مدل‌های جدید سورن و دنا بوده اما خودش در این بیست سال تغییر و به‌روزرسانی چندانی را تجربه نکرده است؛ اما نهایتاً سال گذشته زمزمه‌های ساخت نسخه بروز شده این خودرو با نام سمند پلاس مطرح گردید و در زمستان گذشته بدون آنکه معرفی رسمی یا پیش‌فروشی صورت گرفته باشد، تولید آن آغاز شد.

ایران‌خودرو سعی کرده در سمند پلاس با تغییراتی جزئی و کم‌هزینه، ظاهر این سدان پیر را کمی بروز کند. ازجمله مهم‌ترین تغییرات بیرونی این خودرو می‌توان به گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو و اضافه شدن دی‌لایت به آن‌ها، جلوپنجره جدید کرومی، رینگ‌های آلومینیومی جدید مشابه سورن پلاس و طراحی جدید چراغ‌ها و جا پلاک عقب اشاره کرد.

در داخل سمند پلاس نیز شاهد استفاده از داشبورد و رو دری‌های سورن هستیم که نمای مدرن‌تری نسبت به داشبورد قبلی دارد. البته در اینجا برخلاف سورن، تریم داخلی مثل سمند LX کِرمی‌رنگ با تزئینات طرح چوب است و از غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی هم خبری نیست و همان غربیلک قبلی دیده می‌شود. در میانه داشبورد هم تفاوت‌هایی دیده می‌شود به‌گونه‌ای که در سمند پلاس برخلاف سورن، کنترل‌های سیستم تهویه از نوع دستی هستند و سیستم صوتی نیز معمولی‌تر است.

سمند پلاس اما از لحاظ تجهیزات و آپشن‌ها بهبودی را نسبت به قبل تجربه نکرده و همچنان با همان ویژگی‌های معمولی مثل دو ایربگ، سنسور دنده‌عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، پنجره‌ها و آینه‌های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه دستی عرضه خواهد شد.

در بخش قوای محرکه، در آن زمان گفته شد که سمند پلاس در تیپ پایه با نسخه ارتقاءیافته پیشرانه XU7 تولید خواهد شد. این موتور که XU7 پلاس نام گرفته، از استاندارد آلایندگی یورو 5 برخوردار بوده و حدود 10 درصد قوی‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که حالا 110 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، به گفته ایران‌خودرو، این موتور مصرف سوخت و استهلاک کمتری هم خواهد داشت.

اما خبر مهم‌تر در مورد قوای محرکه سمند پلاس ارائه گیربکس اتوماتیک AMT است. گیربکس‌های AMT اقتصادی‌ترین نوع گیربکس‌های اتوماتیک هستند که بر اساس گیربکس‌های دستی ساخته می‌شوند و اساساً گیربکس دستی اتوماتیک شده هستند. در سمند پلاس، این گیربکس AMT که شش سرعته است، در کنار موتور EF7 قرار خواهد گرفت. همچنین گفته شده که این پیشرانه هم بهبودهایی را تجربه کرده و EF7 پلاس نام خواهد داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به ادمین سایت چرخان. یه سوال دارم ، جدیدا سایت جتکو یه عکس از یه خودروی به روز شبیه به خودروی هیوندای روی صفحه اصلیش گذاشته ، میشه بگید این همون محصولی هست که یه مدت پروژش متوقف شده بود و حالا قراره دنبال بشه؟ داستانش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا