مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

LeSee EV رقیب نزدیک تسلا از چین!

بنظر می‌رسد کم کم باید تفکرات خود را نسبت به صنعت خودروسازی در چین تغییر دهیم، چرا که محصولات شرکت‌های تراز اول چینی دیگر نشانه‌هایی از کیفیت بد و کپی‌کاری ندارند.

علم خودروسازی نیز در چین تا حد جهانی رو به رشد است، کاش در این یک مورد مسئولان خودروسازی‌های ایران از روی دست چشم بادامی‌ها تقلید می‌کردند تا کیفیت خودروهای ایرانی هم کمی بالاتر می‌رفت. شرکت لی کو از جدیدترین محصول تمام الکتریکی خود برای رقابت با خودروهای تسلا رونمایی کرد. البته این خودرو به‌طور رسمی و کامل در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته می‌شود. براساس اعلام شرکت سازنده، این خودرو با پیشرانه‌ای تمام الکتریکی به مرحله نهایی نزدیک خواهد شد و هدف اصلی آن هم در دست گرفتن بازار خودروهای الکتریکی و رقابت با خودروی جا افتاده‌ای همچون تسلا مدل S است. مقامات شرکت لی کو ادعا کردند این خودرو حداکثر سرعتی بیش از ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. هنوز جزئیات این خودرو با طراحی منحصر به فرد منتشر نشده است و شرکت سازنده فقط نمای ظاهری این خودرو را به نمایش گذاشته است.

lesee-more-china-0-660x418

ظاهر این محصول یک چهره بسیار خوب، اسپرت و هماهنگ با خودروهای الکتریکی را دارد. در قسمت جلویی علارغم یک طراحی ساده، شاهد طراحی چراغ‌هایی یکپارچه هستیم که درون بدنه خودرو جاسازی شده تا چهره خودرو را از حالت یکپارچگی خارج نکند. برای بالا بردن ضریب آیرودینامیکی هم از طراحی ورودی‌های هوا بر روی سپر خودداری شده و به جای استفاده از آینه‌های سنتی هم از دوربین استفاده شده است. سقف این خودرو هم یکپارچه شیشه ای و با شیب دقیق طراحی شده تا محصول منحصر به فرد لی کو عملکرد بهتری داشته باشد.

lesee-more-china-3-660x495

در قسمت داخلی LeSee EV به جای استفاده از کلیدهای فیزیکی از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده شده که تمام امکانات و تجهیزات خودرو از طریق این صفحه نمایش قابل دسترسی خواهند بود. فرمان هدایت کننده این خودرو نیز متفاوت طراحی شده و ظرافت خاصی را یدک می‌کشد. شرکت سازنده این خودرو که بیشتر فعالیت‌اش در زمینه تولید گوشی هوشمند بوده است، می گوید شما به راحتی از طریق صفحه نمایش این خودرو می‌توانید با گوشی هوشمند خود بخش‌های مختلف LeSee EV را کنترل کنید و ما چیزهای جذاب زیادی را در کامپیوتر این خودرو برای نمایش حاضر کرده‌ایم که در پکن می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

 

برای آشنایی کامل با LeSee EV باید تا دوشنبه آینده صبر کنید…

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا