Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ساخت گران‌ترین خودروی بوگاتی به پایان رسید!

در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2019 بوگاتی از محصول فوق‌العاده‌ای بنام La Voiture Noire پرده‌برداری کرد. این خودرو که نام آن در زبان فرانسوی به معنای «ماشین سیاه» است و به مناسبت 110 سالگی بوگاتی ساخته شده است، در اصل تفسیر مدرنی از مدل کلاسیک بوگاتی Type 57 SC Atlantic محسوب می‌شود. این خودروی شخصی ژان بوگاتی بود که در جریان جنگ جهانی دوم نابود شد؛ اما نمونه‌ای که از این شوالیه سیاه در نمایشگاه ژنو رونمایی شد صرفاً نمایشی بوده و تکمیل نشده بود. به‌عنوان‌مثال، این خودرو فاقد پیشرانه بنزینی بوده و برای جابجایی‌های جزئی به یک موتور الکتریکی کوچک مجهز شده بود.

حال اما سرانجام پس از حدود 2.5 سال، ساخت La Voiture Noire به پایان رسیده و نسخه نهایی آن به نمایش درآمده است. هرچند پس از معرفی رولزرویس بُوت تیل 28 میلیون دلاری، دیگر بوگاتی La Voiture Noire با قیمت نزدیک به 14 میلیون دلار، گران‌ترین خودروی جهان محسوب نمی‌شود اما این بوگاتی چشمگیر با معرفی نسخه نهایی، دوباره خود را در مرکز توجهات قرار داده است. هرچند این خودرو بر اساس شیرون ساخته شده اما از بدنه‌ای کاملاً اختصاصی و فاصله محوری بیشتری بهره می‌برد و برای آن ساخت آن حدود 65 هزار ساعت مهندسی صرف شده است.

فاصله محوری این بوگاتی ویژه 250 میلی‌متر نسبت به شیرون افزایش یافته و طول کلی آن‌هم 450 میلی‌متر بیشتر شده است. بدنه اختصاصی این ماشین سیاه از سطوح فیبر کربنی و پوشش شفاف موسوم به کربن سیاه براق برخوردار است. در هرکدام چراغ‌های جلوی خودرو نیز بیش از 25 عنصر فِرزکاری‌شده مجزا کار شده است. جلوپنجره این بوگاتی خاص با چاپ سه‌بعدی ساخته شده است و در عقب نیز یک چراغ LED نواری عریض با قاب فیبر کربنی یک‌تکه کار شده است.

متأسفانه فعلاً تصویری از داخل La Voiture Noire منتشر نشده ولی بااین‌وجود میدانیم که در اینجا از تودوزی چرمی به رنگ قهوه‌ای هوانا استفاده شده و تریم‌های آلومینیومی هم کنسول مرکزی و رو دری‌ها را تزئین کرده‌اند. علاوه بر این، یک سوئیچ چوبی هم برای انتخاب حالات مختلف رانندگی تعبیه شده است. در محفظه پیشرانه La Voiture Noire اما تغییری صورت نگرفته است زیرا در اینجا همچنان همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربوی شیرون قرار گرفته در اینجا هم 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

بااین‌حال، به گفته بوگاتی، La Voiture Noire چیزی فراتر از یک شیرون با لباس جدید است زیرا در این خودرو علاوه بر افزایش فاصله محوری، تغییرات دیگری هم صورت گرفته است. به‌عنوان‌مثال، این هایپرکار تک ساخت از رینگ‌های متفاوت و سر اگزوزهای منحصربه‌فردی بهره‌مند شده درحالی‌که شخصیت کلی آن‌هم بیشتر به سمت یک گرند تورر متمایل شده است. در همین حال، La Voiture Noire نه‌تنها در تونل باد عالی بوده است بلکه در پیست‌های آزمایشی و با سرعت‌های مختلف در محیط‌های آزمایشی هم بسیار شبیه به یک شیرون معمولی عمل کرده است.

این خودرو با قیمت 11 میلیون یورویی (معادل 13.4 میلیون دلار)، گران‌ترین محصول تاریخ بوگاتی و همین‌طور تا پیش از معرفی رولزرویس بوت تیل، گران‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شد. از La Voiture Noire تنها یک دستگاه ساخته شده که هنوز خریدار آن مشخص نیست. البته تاکنون شایعات زیادی در این بار منتشر و به افرادی مثل «فردیناند پچ» (رئیس سابق گروه فولکس‌واگن) یا «کریستیانو رونالدو» اشاره شده اما هیچ‌کدام از آن‌ها تأیید نشده‌اند و صرفاً گفته شده این خودروی خاص متعلق به یک علاقه‌مند بوگاتی است.

1 نظر
  1. علی می گوید

    راستی از شاهین پلاس چه خبر؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.