مکمل بنزین
گوناگونخبر

فوتون جنرال G9 یا فورد رپتور ساخت چین!

خودروسازان چینی در زمینه کپی از محصولات خودروسازان معتبر جهانی شهرت بسیار زیادی دارند. در همین رابطه، چندی پیش طی مطلبی فاحش‌ترین خودروهای کپی چینی را معرفی کردیم اما کپی‌کاری چینی‌ها پایانی ندارد و در اینجا هم یکی دیگر از این خودروها را معرفی می‌کنیم.

این خودرو پیکاپی بنام جنرال G9 است که طراحی آن با کاربن از روی فورد F150 رپتور کشیده شده است!

در بخش جلویی جنرال G9 همه عناصر با نگاه دقیقی به نسل قبلی فورد رپتور طراحی شده‌اند به‌گونه‌ای که شکل چراغ‌ها، جلوپنجره و حتی نوشته FOTON همه و همه پیکاپ آفرودی فورد را تداعی می‌کنند. در عقب نیز هرچند شکل چراغ‌های عمودی شباهتی با رپتور ندارند اما فرم برجستگی روی درب قسمت بار از روی پیکاپ قدرتمند آمریکایی‌ها الگوبرداری شده است. در کابین جنرال G9 هیچ شباهتی با فورد رپتور به چشم نمی‌خورد زیرا در اینجا طراحان چینی سراغ ب‌ام‌و رفته و در طراحی داخلی تا حدودی از محصولات باواریایی‌ها الهام گرفته‌اند!

زیر کاپوت این رپتور چینی خبری از پیشرانه‌های قدرتمند V8 یا V6 نخواهد بود زیرا فوتون برای این پیکاپ خود دو موتور دیزلی 2 لیتری و 2.5 لیتری و یک نمونه 2 لیتری بنزینی توربو را در نظر گرفته است که آخری 238 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی همه این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و همه نسخه‌های جنرال G9 به سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند.

جنرال G9 مثل اکثر خودروهای چینی از تجهیزات و آپشن‌های زیادی برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کنترل اتوماتیک سیستم تهویه، صندلی‌های چرمی، چراغ‌های LED، رینگ‌های آلیاژی و… اشاره کرد. قیمت این پیکاپ در چین از 119,800 یوآن معادل 17,300 دلار آغاز شده و نهایتاً به 183,800 یوآن معادل 28,700 یوآن می‌رسد. این یعنی جنرال G9 نزدیک به چهار برابر ارزان‌تر از فورد رپتور با قیمت پایه 64 هزار دلار است!

البته این کپی‌برداری چینی‌ها گاهی برایشان دردسر شده که پرسروصداترین آن‌ها لندویند X7 بود که شکایت لندروور را به دنبال داشت و در اتفاقی نادر، دادگاه طرف چینی را محکوم کرده و علاوه بر دستور به توقف تولید و فروش X7، حکم به پرداخت غرامت هم صادر کرد. به همین دلیل، هرچند فوتون در بازارهای خارج از چین مثل استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی هم حضور دارد اما بعید است که جنرال G9 را در این کشورها عرضه کند زیرا ممکن است با شکایت فورد و همان سرنوشت لندویند X7 مواجه شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا