مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید کیا اسپرتیج معرفی شد

کراس‌اوورهای کامپکت خودروهای چندان هیجان‌انگیزی نیستند اما در مورد نسل جدید کیا اسپرتیج مطمئناً نمی‌توان این حرف را زد. این کراس‌اوور جدید کره‌ای که طبق فلسفه طراحی جسورانه‌ای شکل گرفته، به‌طور اساسی با نسل قبلی خود تفاوت دارد. طراحی کاملاً جدید اسپرتیج را می‌توان در قسمت جلو با جلوپنجره عریض مشکی‌رنگ و دی‌لایت‌های بومرنگ شکل که در طرفین آن قرار گرفته‌اند به‌وضوح مشاهده کرد.

هرچند طراحی جلویی نسل جدید اسپرتیج بدون شک بحث‌برانگیز خواهد بود اما در مورد دیگر قسمت‌های آن نمی‌توان بحثی داشت زیرا بدنه حبابی قبلی حالا با خطوط صریح و حجم‌پردازی‌های تمیزتری جایگزین شده است. در اسپرتیج مدل 2022 خط کمر اسپرتی طراحی شده که به سمت بالا زاویه گرفته و به تریم کرومی روی ستون C متصل می‌شود. در قسمت پایین درها، روکش‌های پلاستیکی کار شده و سقف مشکی‌رنگ هم قابل سفارش است.

ظاهر تهاجمی نسل جدید اسپرتیج در عقب آن‌هم با طراحی‌ای که کراس‌اوور الکتریکی کیا EV6 را به یاد می‌آورد، ادامه پیدا کرده است. البته اسپرتیج درب صندوق معمولی‌تر و شیشه عقب عمودی‌تری دارد درحالی‌که در سپر عقب آن نیز خروجی‌های هوای تزئینی تعبیه شده است. خریدارانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند هم می‌توانند مدل جدید X-Line را انتخاب کنند که از طراحی متفاوت سپر جلو، تریم‌های مشکی و ریل‌های سقفی بزرگ‌تر بهره می‌برد.

کابین نسل جدید اسپرتیج بسیار لوکس‌تر از قبل شده و از سورنتو پیروی کرده است. برجسته‌ترین ویژگی اینجا صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که به‌ظاهر به هم متصل هستند. البته کیا فعلاً هیچ حرفی در مورد مشخصات تیپ‌های مختلف این خودرو نزده و بنابراین ممکن است تیپ‌های پایه صفحه آمپر آنالوگ داشته باشند. درهرحال، کنسول مرکزی خودرو به‌طور کامل از نو طراحی شده و حالا روی آن شیفتر دوار، انتخاب‌گر حالا رانندگی و کنترل‌کننده گرم‌کن یا تهویه صندلی‌های جلو جای گرفته‌اند. نسخهٔ X-Line هم در داخل از تزئینات خاصی مثل‌تریم چوبی مشکی‌رنگ و صندلی‌های سبز یا مشکی بهره می‌برد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از پیشرانه‌های نسل جدید اسپرتیج منتشر نشده اما انتظار می‌رود کراس‌اوور کیا از این لحاظ با نسل جدید هیوندای توسان اشتراک داشته باشد؛ بنابراین می‌توانیم انتظار ارائه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی را برای این خودرو داشته باشیم. نسل جدید اسپرتیج در حال حاضر در نسخه بین‌المللی معرفی شده اما در شهریور نسخه اروپایی آن و چندی بعد نسخه آمریکایی با مدل 2023 هم معرفی خواهند شد. قرار است این کراس‌اوور جدید کره‌ای اواخر امسال در چندین بازار جهانی عرضه شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا