مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

دعوای کارمانیا و ایساتیس موتور برسر برند ناشناخته چینی؛ کیتون موتورز!

چند روزی است که بحث عرضه محصولات یک برند چینی توسط دو شرکت ایرانی بالا گرفته است. اگر بخواهیم از ابتدا شروع کنیم، باید گفت که در اواسط بهار امسال بود که شرکت کارمانیا از عقد قرارداد با برند کیتون موتور چین خبر داد. این خبر که برای مشتریان و حواله داران معوق محصولات BYD (کارمانیا) روزنه امیدی بود، مشتریان با مشاهده محصولات قابل عرضه برند کیتون در ایران، برای بار چندم، دل سرد شدند؛ زیرا کیتون نه برند معتبری است و نه مشهور! حال آنکه محصولاتش چه باشد!

اما همین طور که جلو می‌رفتیم، ناگهان شرکتی با نام ایساتیس موتور کارا در روزهای اخیر اعلام موجودیت کرده و خود را تنها نماینده رسمی برند کیتون دانست. پس از این ادعا، گویا کلا فعالیت و نوع همکاری کارمانیا با کیتون زیر سوال رفته و ابهاماتی ایجاد شد. در ادامه روابط عمومی و بخش ارتباطات هردو شرکت اکثرا با سایت های خبری خودرویی در ارتباط بوده و مدام بیانیه صادر می‌کردند!

در این میان، پایگاه خبری چرخان با صبر و بردباری سعی کرد تا اطلاعات دقیق تری کسب نموده و  وارد این تنش‌ها نشود. اما باتوجه به درخواست شما مخاطبان عزیز، خواستیم تا به صورت مختصر نگاهی به این حوادث بیاندازیم.

باتوجه به اطلاعات اولیه، شرکت ایساتیس موتور در حال حاضر مشغول تجهیز کارخانه خود بوده تا دو مدل از محصولات کیتون شامل پیکاپ این برند و محصول V60 را در کشور مونتاژ و تولید کند.

پیکاپ کیتون که در اصل مهمترین محصول این خودروساز به حساب می‌آید مجهز به پیشرانه 4G69 میتسوبیشی و با حجم 2.4 لیتر بوده و با طول حدود 5.3 متر در جایگاه بزرگترین پیکاپ های بازار قرار خواهد گرفت. این پیکاپ بر اساس شنیده‌ها در فاز نخست با گیربکس 5 سرعته دستی و در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل روانه بازار خودرو کشور خواهد شد.

خودرو V60 نیز با بهره گیری از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ،سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و گیربکس 5 سرعته دستی محصولی متفاوت در بازار ایران خواهد بود. این کراس اوور دیفرانسیل عقب است و بر اساس شنیده ها در فول ترین مدل روانه بازار خواهد شد. همچنین هر دو محصول کیتون برای بازار ایران استاندارد یورو5 را پاس کرده‌اند.

این را هم بخوانید:

کیتون برند جدید شرکت کارمانیا، با دو محصول به ایران می‌آید

برای مشاهده محصولات در نظر گرفته شده شرکت کیتون توسط کارمانیا برای بازار ایران می‌توانید لینک بالا را مطالعه کنید.

در این ایام که هردو شرکت ایساتیس موتور کارا و شرکت کارمانیا مدارک خود را در جهت اثبات نماینده رسمی و انحصاری بودن، انتشار می‌نماید، در نگاه اول صحت مدارک ها تایید شده است و هیج کدام نیز دروغ جلوه نمایی نمی‌کند.

تصاویر مدارک شرکت ایساتیس موتور کارا

تصاویر مدرک شرکت کارمانیا

حال باید صبر کرد و دید تا بالاخره کدام یک از شرکت ها، می‌تواند تا به صورت رسمی و با تیراژ بالا محصولات شرکت کیتون را در ایران مونتاژ و عرضه کند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. دوتا شرکت سر یک برند که تو چین هم کسی نمیشناسه دعواشون شده، کاشکی به ما مردم بر بخوره دیگه

  2. چه کسی اصلا این آشغال رو میخره که دو شرکت غیرمعتبر ایرانی (کارمانیا و ایساتیس) بخوان براش دعوا کنن؟!؟!؟!؟ حیف جاده ایران که این ماشین ضعیف و بدردنخور بخواد وارد بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا