مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو 308 استیشن جدید معرفی شد

پژو یکی از معدود خودروسازانی است که هنوز به استیشن‌ها اعتقاد دارد و به همین دلیل حالا نسل جدید 308 استیشن را به‌عنوان نسخه کاربردی‌تری از 308 هاچ‌بک و جایگزین شیک‌تری برای کراس‌اوورهای کامپکتی مثل 3008 معرفی کرده است. این خودرو پس از مدل بزرگ‌تر 508 SW، دومین استیشن پژو محسوب می‌شود.

308 استیشن که 308 SW نامیده می‌شود، در قسمت جلو کاملاً با برادر هاچ‌بک خود یکسان است اما از بخش عقبی منحصربه‌فردی بهره می‌برد که با دماغه تهاجمی و بدنه عضلانی آن هماهنگ است. در اینجا چراغ‌ها مثل نسخه هاچ‌بک افقی و باریک هستند اما پانل مشکی‌رنگ براق بین آن‌ها خبری نیست و در عوض در بالای آن‌ها یک اسپویلر یکپارچه تعبیه شده است. در 308 SW همچنین درب صندوق بار کمی بلندتر از نسخه هاچ‌بک بوده و خط سقف شیب‌دار هم ضریب درگ خودرو را به 0.27 بهبود بخشیده است.

در یک استیشن اما هیچ‌چیز مهم‌تر از کارایی نیست و 308 SW از این لحاظ بسیار خوب عمل کرده است. زیر درب صندوق برقی این خودرو، فضای باری با ارتفاع پایین و کف دوحالته وجود دارد که 608 لیتر فضا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. اگر صندلی‌های عقب خوابانده شوند نیز این عدد به 1634 لیتر افزایش پیدا کرده و فضای کافی برای حمل اشیائی با طول 1.85 متر را فراهم می‌کند. علاوه بر این، در کابین هم چند محفظه مختلف برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده است.

 

در جلوی کابین اما شاهد همان داشبورد آینده‌نگرانه نسخه هاچ‌بک با صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی سه‌بعدی و یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. در اینجا همچنین غربیلک فرمان کوچک آشنای پژو، نورپردازی LED و سیستم صوتی سفارشی فوکال با 10 بلندگو هم وجود دارد. 308 SW همچنین از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده پژو هم برخوردار است و از اواسط سال آینده سیستم نیمه خودران پیشرفته نیز برای آن ارائه خواهد شد.

308 SW دقیقاً مثل نسخه هاچ‌بک، با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. این مجموعه شامل موتورهای 1.2 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی می‌شود که هردو 130 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهند. علاوه بر این، دو نسخه پلاگین‌هیبریدی با نام‌های Hybrid 180 و Hybrid 225 هم وجود دارد که هردو به یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی با 150 یا 180 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی 110 اسب بخاری مجهز هستند.

مجموع خروجی این موتورها در نسخه هیبریدی اول 180 اسب بخار و در دومی 225 اسب بخار است که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هردو مدل از یک پکیج باطری لیتیوم یونی 12.4 کیلووات ساعتی بهره می‌برند که امکان پیمودن تا 60 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. شارژ این باطری‌ها با شارژرهای استاندارد 7 ساعت طول می‌کشد اما با شارژرهای سفارشی 7.4 کیلوواتی این زمان به 2 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

نسل جدید 308 SW در کارخانه پژو در فرانسه تولید می‌شود و تحویل آن به خریداران از اواخر سال 2021 آغاز خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. پژو انتظار دارد بخش خودروهای استیشن در اروپا طی سال‌های آینده همچنان پایدار بماند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حقا من جای مدیران پژو بودم بابت تصویر چندشی که ایرانخودرو بخاطر مونتاژ سی ساله ۴۰۵ و خلق مخلوق عجیب الخلقه ای بنام roa و همچنین اصرار به استمرار مونتاژ ۲۰۶ با کیفیتی که سال به سال نزول میکنه از برندم ساخته به دیوان بین المللی لاهه شکایت میکردم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا