مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

قیمت مصوب و قطعی تارا دستی توسط ایران خودرو اعلام شد

دقایقی پیش بود که یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان، با ارسال تصویری مدعی ارسال اولین سری از دعوتنامه های خودرو تارا دستی شد. اما با پرس‌وجوهای لازم، مشخص شد که اطلاعات مذکور صحیح بوده و بالاخره پس از گذشت هفته‌ها از قول مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، شاهد ارسال اولین سری از دعوتنامه‌های خودرو تارا هستیم.

طبق تصویر، قیمت مصوب خودرو تارا بدون افزایش قیمت در نظر گرفته شده و مبلغی در حدود 290 میلیون و 470 میلیون تومان می‌باشد. گویا افرادی که موعد تحویل آنها تیرماه 1400 بوده که قبلا مبلغ 143 میلیون و 500 هزار تومان را به حساب شرکت ایران خودرو پرداخت کرده بودند، اکنون باید 146 میلیون و 922 هزار تومان دیگر نیز به حساب این شرکت واریز نمایند. مهلت پرداخت تا ششم مرداد ماه امسال بوده و باتوجه به رویه شرکت ایران خودرو، افرادی که زودتر فرایند واریز را انجام دهند، طی مراسمی خودروهای خودرو را دریافت خواهند کرد. باتوجه به زمان ثبت‌نام، سود مشارکتی در این طرح برای حواله داران خودرو تارا دستی در نظر گرفته نشده است.

تصویر قیمت اعلامی تارا

از مزایای خودرو تارا دستی که به نوعی بر پایه پژو 301 می‌باشد، می‌توان به سامانه کنترل پایداری، کنترل کشش و هم‌چنین بدنه (شاسی) مونوکوک اشاره کرد. اما این را هم بدانید که این خودرو در مقایسه با رقیب سایپایی خود، یعنی خودرو شاهین در بحث امکانات رفاهی، بسیار ضعیف عمل کرده و حتی مواردی مانند رینگ آلومینیمی، دوربین دید عقب، سانروف، آینه های تاشو برقی و… را باتوجه به سگمنت قیمتی که تارا در آن قرار دارد، ولی ندارد.

معرفی کوتاه

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته، توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. با اینکه این موتور در برخی از بازارهای جهانی مانند چین، به EC5 معروف بوده، اما ایران خودرو هم به تازگی نام این موتور را به TU5 پلاس تغییر داده است.

البته بهتر است بدانید که فعلا ایران خودرو، عرضه تارا را با گیربکس 5 دنده دستی اعلام کرده و احتمال دارد تا در سالهای آینده، این خودرو به گیربکس 6 سرعته دستی نیز متصل شود.

از امکانات نسخه مجهز به گیربکس دستی خودرو تارا، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• چراغ روز
• رینگ آلومینیومی
• مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب
• سامانه کنترل پایداری
• 2 ایربگ ایمنی
• فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی
• روکش پارچه ای صندلی ها
• سامانه GSI
• شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ
• تنظیم زاویه آینه های بیرون به صورت برقی
• و…

گالری تصاویر تارا دنده‌ای

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. دروغ میگن خیلی گرونتر از این حرفهاس الان دنا پلاس توربو اتومات 400 میلیون تومانه

    این قیمت رو میبینین؟

    500 میلیون بزاربین روش

    1. داشتم سوابق نظرات شما رو میدیدم! واقعا قصد نداشتم جوابتون رو بدم… ولی بی تفکرترین مخاطبی هستین که چرخان تابحال به خودش دیده! آخه آقا ا رضا وقتی شرکت خودش اعلام کرده 290 میلیون، ما کجا دروغ گفتیم؟! یکم تفکر کن میخوای چی بنویسی!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا