مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاخبرداخلی

سیتروئن C6؛ خودروی لوکس فرانسوی همراه با سایپا در ایران (به همراه قیمت)

سیتروئن یکی از سازندگان به نام فرانسوی است که در کشور ما بیشتر از همه با زانتیا و در روزگاران دورتر با ژیان شناخته می‌شد. اما این کمپانی فرانسوی امروز محصولات متنوعی در سبد فروشش دارد که C6 یکی از برترین آن‌هاست.

پس از آنکه خودروی متوسط C4L‌ را برای شما معرفی کردیم، حال نوبت به این ماشین رسیده که قرار است توسط سایپا وارد کشور شده و به خریداران عرضه گردد.

اگر در خیابان باشید و یک C6 ببینید، به طور حتم مجذوب آن خواهید شد. ظاهر این ماشین ممکن است شما را به یاد محصولات آمریکایی همچون شورولت بیاندازد، ساختاری عضلانی و در عین حال شیک، که هماهنگی بسیار خوبی بین جلو و عقب خودرو برقرار است، شما را به سرعت طرفدارش می‌کند.

C6-5

وقتی وارد کابین C6 می‌شوید، شاید این میزان از شیفتگی تا مرز جنون هم پیش برود! به‌خصوص وقتی امکانات فوق‌العاده که حتی برای سرنشینان عقب هم در سطح اعلایی قرار دارد خودنمایی می‌کند، ما ایرانیان آپشن دوست را بیش از پیش به یک هوادار C6 بدل خواهد نمود.

C6-3

سقف پانورامیک که از دو سان‌روف مجزا بهره می‌گیرد به همراه کنسول اختصاصی که بین دو سرنشین عقب باز می‌شود، تنها بخشی از ده‌ها آپشنی است که امید داریم تا سایپا بدون دستکاری خاصی، آن را به مشتری نهایی نیز عرضه کند.

C6-4

البته وقتی قصد آشنایی با موتور ماشین را پیدا می‌کنیم، کمی اوضاع از آن شیک بودنش فاصله گرفته و سریعا بایستی ذهن‌تان را از یک خودروی ۶ سیلندر با حجم موتور ۳ لیتر و قدرت بالای ۳۰۰ اسب بخار تهی کنید،‌ چرا که دقیقا از همان موتوری بر روی این ماشین استفاده شده که محصول رده‌پایین‌تری چون C4L نیز از آن بهره می‌گیرد و آن چیزی نیست به‌جز یک نمونه ۱.۶ لیتری توربو که ماکسیمم توانش به ۱۶۵ اسب بخار می‌رسد. نمونه‌ای که با توجه به ظاهر و امکانات C6‌ بیش از حد معمولی به‌نظر رسیده و شاید شما را کمی دچار تردید سازد.

C6-6

در هر صورت سیتروئن C6 قرار است تا توسط سایپا در بازار کشورمان عرضه شود و بایستی منتظر ماند که چه کسانی حاضر هستند تا ۲۲۰ میلیون تومان (حدود قیمت C6) را برای این محصول لوکس اما نه چندان قدرتمند پرداخت کنند.

C6-1

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام با هر آپشنی باشد بااین قیمت بسیار گران است چرا چون فرانسه در اختیار آمریکااست هروقت خواست یدکی را قطع میکند

  2. من که انصافا از c5 new خیلی راضی ام. جدا از این که امکانات معمولی رفاهی رو داره 2 تا نکته داره که به همه چیزش می ارزه. یکی به شدت مسافرتی بودنشه . به شکلی که 4 نفر به راحتی میتونن توش کامل دراز بکشن و بخوابن.( دو نفر جلو که پشتی رو میخوابونن ، پشتی صندلی پشت هم کمامل میخوابه و محیط داخل ماشین وصل میشه به صندوق بزرگش. و نفرات عقب هم راحت دراز میکشن و میخوابن. حتی اگر صندوق تا نصفه پر باشه.) .
    و یه مورد دیگه سنسور ارتفاع سنج و کمک های متحرکشه که فوق العاده ست.
    ماشین روی سه حالت معمولی (ارتفاع عادی) ، اسپورت ( ارتفاع کم) و آفرود ( ارتفاع بالا) قرار میگیره با تنظیم دستی و به راحتی میشه تو هر شرایطی رانندگی کرد.
    من تو شمال از جاهایی رد شدم که فقط ماشین شاسی بلد آفرود می تونست . به کمک کمک فنرهایی که داره خیلی راحت میشه خیلی جاها رو که با ماشین معمولی نمیشه رو رفت.
    تعادل فوق العاه ای هم داره.
    نکته جالبش هم اینجاست که وقتی کمک ها بالاست ( حالت مثلا آفرود) وقتی میشینی روی صندوق و پشت ماشین سنگین میشه و میاد پایین ، ماشین خودش اتومات دوباره ارتفاع رو میاره بالا به حالت قبل.
    امیدوارم c6 این امکانات رو از دست نداده باشه و یه چیزی هم اضافه کرده باشه.
    البته اینم بگم که قطعاتش خیلی گرونه لامصب. کمرشکنه. ماشین فرانسویه دیگه… پول از قطعات یدکش در میاره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا