مکمل بنزین
گوناگونخبر

مسابقات قهرمانی رالی‌کراس خودروهای برقی اواخر سال 2017 برگزار می‌شود

یکی از مسابقات جذاب اتومبیل‌رانی که از هیجان بسیار بالایی برخودرار است و طرفداران زیادی هم به خود جلب کرده، سری مسابقات قهرمانی رالی‌کراس (Rallycross) است. اما خبر خوشحال کننده به علاقه‌مندان این سری مسابقات اینکه، قرار است از امسال خودروهای برقی و مسابقات مخصوص به آنها نیز به جریان این رویداد اضافه شود و رقابت‌ها مهیج‌تر از قبل برگزار شوند. البته این سری از مسابقات، با موردی که اخیرا ردبول تحت عنوان رقابت‌های خودروهای برقی رالی‌کراس معرفی کرده و برای سال 2018 میلادی برنامه‌ریزی برگزاری آن انجام شده بود، متفاوت است.

Stohl07CAN15am256-1000x500

درواقع این سری از مسابقات به گروه Speedleague تعلق داشته و در آن فقط از خودروهای مسابقه‌ای که توسط شرکت اتریشی STARD تیون و بهینه سازی شده‌اند، استفاده خواهد شد. عنوان اختصاصی که برای این مسابقات درنظر گرفته شده، E/RACING است و شروع آن از 31 اکتبر در لاس‌وگاس خواهد بود و به 5 نقطه دیگر در آمریکای شمالی، مثل لس‌آنجلس و نیویورک نیز امتداد می‌یابد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که به دلیل برقی بودن خودروها، مطمئنا دیگر سرو صدای وحشتناک خودروها همانند مسابقات عادی، به گوش نخواهد رسید اما عملکرد و سرعت این خودروها در سطح بسیار بالایی خواهد بود.

LAR22294

شرکت تخصصی STARD اعلام کرده که خودروهای اسپرت و تیون شده حاضر در این مسابقات، به طور میانگین از قدرت 670 اسب بخاری و سیستم بسیار پیشرفته چهار چرخ متحرک بهره‌مند هستند. علاوه‌بر این، ترتیبی هم اتخاذ شده تا خودروهای برقی حاضر در این رقابت‌ها، بعد از طی مسافتی مشخص، همانند سوخت‌گیری مدل‌های بنزینی، باتری‌های خود را تعویض کرده و مجددا به مسیر مسابقه بازگردند. برای این‌کار از پک‌های باتری با قابلیت تعویض سریع استفاده شده و مدت زمان 15 دقیقه‌ای هم برای اینکار و دیگر رسیدگی‌های لازم به خودرو، اختصاص داده شده است. مورد جالب دیگر هم اینکه خودروهای توسعه یافته توسط STARD به نحوی مهندسی شده‌اند تا به راحتی برای سطوح مختلف این مسابقات دچار تغییرات فنی شده و مورد استفاده قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا