مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

باز هم تحویل خودرو شاهین با مشکلات عجیب توسط سایپا!

روزهای گذشته بود که یکی از مخاطبین پایگاه خبری چرخان، مطلبی مبنی‌بر عدم رضایت از نوع تحویل خودرو ثبت‌نامی خود، یعنی سایپا شاهین را برای ما ارسال کرد.

این فرد که گویا در خردادماه سال گذشته و در اولین شرایط فروش خودرو شاهین شرکت و برنده شده بود، گویا پس از بدعهدی شرکت سایپا در موعد تحویل و پس از گذشت 13 ماه از ثبت‌نام، در اواسط هفته گذشته توانسته بود خودرو شاهین را از یکی از نمایندگی‌های سایپا به صورت ناقص تحویل بگیرد. البته این تحویل ناقص به معنای این نبوده که خودرو مذکور دارای نواقصی بوده است!ماجرا از این قرار بوده که این مشتری بنا به تماسی که از نمایندگی با ایشان مبنی‌بر تحویل خودرو گرفته شده، به نمایندگی مراجعه کرده و خودرو خود را با پلاکی که برای خود نبوده رویت میکند!

این فرد بیان کرده که در مقابل نمایندگی سایپا، دو دستگاه شاهین نقره‌ای و خاکستری وجود داشته و من ابتدا تصور کردم که خودرو بنده همین شاهین نقره ای رنگ بوده است! اما باتوجه به حفظ بودن پلاکم و مغایرت با شماره پلاکی که شاهین مذکور در جلوی نمایندگی پارک شده بود، در ابتدا تصور کردم که این خودرو برای من نبوده و شاهین بنده در محوطه پارکینگ است. اما با مراجعه به این مکان، شاهینی با رنگ ثبت‌نامی ام (نقره‌ای) نیافتم!

دوباره با هماهنگی نمایندگی سایپا، آن شاهین نقره‌ای رنگ که در مقابل نمایندگی پارک شده بود را چک کردیم! با مشاهده شماره شاسی و شماره موتور و انطباق آن با سامانه، معلوم شد که این خودرو برای من بوده و پلاک آن اشتباهی بر روی خودرو بنده نصب شده است! یعنی پلاک یک بنده خدای دیگر که منتظر دریافت خودرو خود بوده، برروی خودرو بنده نصب شده و احتمال دارد که پلاک من نیز برروی خودرو دیگری نصب شده باشد!

پس از ساعت ها انتظار و علافی در نمایندگی، از شرکت سایپا اعلام شد که پلاک خودرو را کنده و خودرو در نمایندگی بماند! اما پس از اصرارم مبنی‌بر تحویل خودرو، شاهین را با مسئولیت خودم، به منزل منتقل کردم. البته لازم به ذکر بوده که این نمایندگی سایپا که من جهت دریافت خودرو و خدمات مشخص آن را انتخاب کرده بودم، متاسفانه از مدیریت و اخلاق حرفه ای در مواجهه با اینچنین مشکلاتی، اطلاعات کافی را نداشته و از همین تریبون اعلام می‌دارم که ای کاش، مدیران گروه خودروسازی سایپا به نتایج این اقدامات نمایندگی‌ها اندیشیده و آموزش های لازم را به نمایندگان خود، ارائه دهد!

اما بعد…

وقتی خودرو را تحویل گرفته و به منزل منتقل کردم، جهت نظافت و هم‌چنین بازدید کلی، دوباره به خودرو بازگشتم. خودرو به اصطلاح لوکسی که شرکت سایپا مدعی تولید آن بوده و افتخار به تولید آن می‌کند؛ اما وقتی که نواقصی از آن مشاهده می‌شود، منشاء اصلی آن را تحریم‌ها می‌داند، با مشاهده خودرو، با چندین اشکال غیرمونتاژی و مونتاژی مواجه شدم.

در ابتدا برچسبی که برروی آیینه بغل سمت راننده نصب شده بود، توجهم را جلب کرد. آن را کندم  و سپس دستمالی بر رویش کشیدم. عملا انتظاری جز تمیز شدن آیینه نداشتم؛ ولی گویا جیوه آیینه رفته و آیینه مثل شیشه عمل کرد. شیشه ای که قاب سیاه رنگ داخلی را نشان میداد. این مسئله را هم به نمایندگی ارجاع دادم که همچنان پس از گذشت روزها، خبری از ایشان نشده! البته تصویرش را به شما ارسال می‌کنم تا خودتان بهتر متوجه شوید… پس از آن به درب بیرونی باک رسیدم؛ لق میزد! البته نه اینکه ورق خودرو بی کیفیت باشد! معلوم است که خطای مونتاژی باعث این کار شده است. البته که خودم با چسب این مسئله را حل کردم. پس از این موارد، درب کاپوت را باز کرده و دقیق بررسی کردم. هنگام باز کردن درب کاپوت، با لقی درپوش جعبه فیوز مواجه شدم. یعنی گیرهِ بسته شدن داشت؛ ولی رگلاژ نبوده و هنوز هم بسته نمی‌شود!

این اواخر، تصاویر و ویدئوهایی در فضای مجازی و مربوط به خودرو شاهین منتشر می‌شد که حاکی از خروج و نشت بنزین از قسمت‌های سوزنی شکل بالای موتور است. من به لحاظ استرسی که داشتم، قاب موتور را برداشته و این مکان را بررسی کردم. در آن قسمت مذکور، کمی نم وجود داشت؛ ولی نمی‌دانم خطری دارد یا خیر؟! که باید این موضوع را هم به نمایندگی اطلاع بدهم.

در آخر باید بگویم شاهین محصولی منطقی است که درصورت کیفیت مونتاژ بالا و همچنین افزایش کیفیت قطعات، می‌تواند در جایگاه بسیار بهتر و با فاصله تری نسبت به رقبای خود قرار بگیرد. تا این لحظه که این موضوع را به سایت چرخان اطلاع می‌دهم، فعلا هیچ یک از مشکلات شاهین بنده رفع نگردیده است. (باتشکر از سایت خوب چرخان)

با مطالعه متن فوق، می‌توان دید که این مخاطب، هیچ توقع بی‌جایی نداشته و متعصبانه نیز رفتار نکرده است. ایشان فقط انتظار رفع مشکلات و اشکالات پیش آمده بوده و پایگاه خبری چرخان از گروه خودروسازی سایپا درخواست می‌دارد تا رفتار منطقی را در رابطه با این مالک خودرو شاهین داشته باشد.

تمامی مستندات، نزد سایت چرخان محفوظ است و در صورت ارسال پاسخ از سوی مجموعه سایپا، عینا در اینجا درج خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام. سایپا هیچ بویی از مشتری مداری نبرده. اول با اون قراردادهای یکطرفه و بعدش از حذف آپشن ها و بی کیفیتی قطعات و دیر تحویل دادن و الانم از این اشتباهات..
    منم از سایت چرخان میخوام.. مواردی رو که من هم مبگم نشر بدید.. . مگه ما مردم چیکار کردیم که باید اینجوری دست تو جیبمون بشه. شرکتهایی که از یارانه تولید و تولید داخل استفاده میکنن.. بعدش خودرو رو به قیمت روز و با دلار آزاد محاسبه میشه

  2. اصلا شاید اون قسمت جیوه نداشته.. برچسب زدن پیدا نباشه!

  3. تا همین الان ۴ تا بخشنامه زدن که ماشین های شاهین قبل از تحویل به مشتری فلان اصلاحات را بخورد. یکی از آنها تعویض اورینگ سوزن انژکتور هست که باعث اتش سوزی شد. هنوز درخصوص تغییر شکل و توکشیدن باک هیچ تشخص فنی و اصلاحی داده نشده هست

  4. با سلام…ما شاهین تحویل مهر ۱۴۰۰ بودیم الان که اخرای بهمن هستیم هنوز تحویل نگرفتیم ……

  5. متاسفانه وقتی صف میکشن واسه خرید ماشین حالا خوب دولت پیگیر شده من بودم مینداختمش توهمون نمایندگی تامشکلاتس رفع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا