مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای سانتافه XRT با ظاهر آفرودی معرفی شد

سال گذشته، هیوندای کراس‌اوور سانتافه را مورد به‌روزرسانی کلی و به‌نوعی بازآوری کامل قرار داد که شامل ظاهر جدید، پیشرانه‌های تازه و ارتقاءهایی در داخل می‌شد اما سازنده کره‌ای هنوز دست از سر این خودرو برنداشته و حالا تیپ آفرودی جدیدی بنام XRT را برای آن ارائه کرده است. البته XRT صرفاً یک پکیج ظاهری است و در بخش فنی هیچ تغییری را به همراه ندارد. هیوندای برای داخلی خودرو نیز هیچ‌گونه ارتقائی را ذکر نکرده است.

سانتافه XRT که بر اساس تیپ SEL ساخته شده است، با روکش‌های پلاستیکی بدنه و همین‌طور صفحات محافظ نقره‌ای تیره، ظاهری خشن و آفرودی پیدا کرده است. تغییرات این نسخه اما به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا طراحی هیوندای برای آن جلوپنجره مشکی مات، آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ، ریل‌های سقفی مشکی‌رنگ، پله رکاب‌ها و رینگ‌های اختصاصی 18 اینچی مشکی‌رنگ را هم در نظر گرفته‌اند.

سانتافه XRT در داخل از تجهیزات زیادی مثل نمایشگر 8 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان چرمی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و… برخوردار است.

در بخش ایمنی هم هیوندای مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، دستیار جلوگیری از برخورد عقب، دستیار جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار وجود کودک یا حیوان در صندلی‌های عقب را هم برای این ماشین در نظر گرفته است.

در به‌روزرسانی سال گذشته، هیوندای پیشرانه‌های 2.4 لیتری تنفس طبیعی و 2 لیتری توربوشارژ سانتافه را کنار گذاشت و بجای آن‌ها یک موتور 2.5 لیتری جدید را در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو ارائه کرد. تیپ XRT با نسخه تنفس طبیعی این موتور عرضه می‌شود که 191 اسب بخار قدرت و 247 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد اما با پرداخت 1700 دلار، امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت.

قیمت سانتافه XRT از 32,300 دلار آغاز می‌شود و بین تیپ‌های SEL با قیمت 29 هزار دلار و لیمیتد با قیمت 38,980 دلار قرار می‌گیرد. هیوندای سانتافه XRT هم‌اکنون در هردو نسخه محرک جلو و چهارچرخ محرک در نمایندگی‌های فروش قابل خریداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا