مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز G کلاس 4×4 آفرودی آماده رونمایی می‌شود

نسل بعدی مرسدس بنز G کلاس 4×42 مدت‌ها است که در دست توسعه قرار دارد. حدود یک سال پیش بود که برای اولین بار نمونه‌های پیش‌تولید این خودرو در حال آزمایش رؤیت شدند و حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از آن منتشر شده‌ است. این تصاویر در نزدیکی پیست نوربرگ‌رینگ گرفته شده یعنی همان جایی که مرکز آزمایش مرسدس واقع است. این پروتوتایپ فاقد پوشش‌های استتاری است که چندان عجیب به نظر نمی‌رسد زیرا چیزی جدیدی برای پنهان کردن ندارد.

شاید تنها ویژگی جدید این نسخه، بچه گلگیرهای بزرگ آن باشند که مرسدس آن‌ها را با نوارهای مشکی‌رنگی پوشانده است. این G کلاس به رنگ سبز مات بوده و به باربند و چرخ زاپاس در پشت مجهز است. نگه‌دارنده زاپاس نیز با نوارهای مشمی پوشانده شده اما به نظر نمی‌رسد این نوارها چیز خاصی را پنهان کرده باشند. نکته قابل‌توجه اینکه این پروتوتایپ به آینه‌های جانبی آئرودینامیک‌تری نسبت به پروتوتایپ قبلی که اوایل امسال در نوربرگ‌رینگ دیده شد مجهز است.

G کلاس 4×42 در این تصاویر جدید تقریباً آماده تولید بوده و بنابراین به نظر می‌رسد مرسدس بنز فرمول اصلی آن‌را تنظیم کرده و هم‌اکنون فقط در حال بررسی جزئیات کوچک است. بزرگ‌ترین راز در مورد این خودرو پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت آن پنهان شده است. البته تقریباً به‌طورقطع مطمئن هستیم که در اینجا همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو قرار خواهد گرفت اما هنوز نمی‌دانیم این موتور همان نمونه استاندارد مورداستفاده در مدل G500 خواهد بود یا از نمونه قوی‌تر متعلق به G63 استفاده خواهد شد.

این پیشرانه در نسخه استاندارد 420 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ممکن است برای برخی مسیرهای آفرودی سخت و خشن کافی نباشد. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که مرسدس از نسخه AMG این موتور استفاده کند که 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور دارد. درهرحال، در زمان رونمایی رسمی این خودرو همه این موارد مشخص خواهند شد. نمایشگاه خودروی IAA که ماه آینده در مونیخ برگزار خواهد شد می‌تواند مکانی برای رونمایی از G کلاس 4×42 باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا