مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQS برای شکار تسلا مدل X به بازار می‌آید

مرسدس بنز برنامه‌های الکتریکی گسترده‌ای دارد تا جایی که این شرکت آلمانی قصد دارد تا سال 2030 به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. این شرکت هم‌اکنون مدل‌های الکتریکی زیادی شامل EQA، EQB، EQC و EQS را معرفی کرده و این حرکت همچنان ادامه خواهد داشت. محصول الکتریکی بعدی مرسدس سدان EQE خواهد بود که ماه آینده در نمایشگاه مونیخ رونمایی می‌شود ولی ما در اینجا سراغ شاسی‌بلند EQS رفته‌ایم که برای رقابت با تسلا مدل S آماده می‌شود.

یکی از نمونه‌های اولیه EQS شاسی‌بلند در حال آزمایش رؤیت شده و این بار پوشش‌های استتاری کمتری دارد. به همین دلیل، این تصاویر جاسوسی جدید نمای بهتری از طراحی این شاسی‌بلند الکتریکی نشان می‌دهند. در جلوی خودرو، چراغ‌هایی مشابه دیگر محصولات خانواده EQ مرسدس به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد با یک نوار LED به هم متصل شده باشند. در عقب نیز همین شرایط حکم‌فرما است و به‌احتمال‌زیاد در اینجا هم شاهد چراغ‌های باریکی خواهیم بود که به هم متصل هستند.

فعلاً از داخل این خودرو تصویری وجود ندارد اما قطعاً هایپراسکرین عظیم 56 اینچی که در سدان EQS دیدیم در اینجا هم ارائه می‌شود. این هایپراسکرین سه نمایشگر مختلف شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 17.7 اینچی و یک نمایشگر 12.3 اینچی برای سرنشین جلو را در خود جای می‌دهد. مرسدس هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قوای محرکه EQS شاسی‌بلند منتشر نکرده ولی به‌احتمال‌زیاد این خودرو در اینجا هم با برادر سدان خود اشتراک خواهد داشت.

EQS سدان در ایالات‌متحده در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود که اولی به یک موتور الکتریکی در عقب با 329 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالی‌که دومی از دو موتور با مجموع خروجی 516 اسب بخار قدرت و 828 نیوتن متر گشتاور و سامانه چهارچرخ محرک برخوردار است. یک پکیج باطری 107.8 کیلووات ساعتی هم با هر بار شارژ امکان پیمودن 770 کیلومتر را فراهم می‌کند. البته مطمئناً EQS شاسی‌بلند به خاطر وزن بیشتر و آئرودینامیک ضعیف‌تر، برد کمتری خواهد داشت. انتظار می‌رود این شاسی‌بلند الکتریکی سال آینده رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا