Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فولکس‌واگن بیتل چینی روی خط تولید می‌رود!

در نمایشگاه خودروی شانگهای امسال، برند الکتریکی اورا (ORA) متعلق به گروه خودروسازی چینی گریت وال از کانسپتی بنام پانک کت (Punk Cat) رونمایی کرد. این خودرو ترکیبی از فولکس‌واگن بیتل کلاسیک و مدرن با دو درب اضافه بود. حال اورا تصاویری از نسخه تولیدی این خودرو منتشر کرده است. طراحی کلی پانک کت تولیدی کاملاً با نسخه کانسپت یکسان است اما جزئیات زیادی در آن تغییر کرده‌اند.

پانک کت تولیدی از سپرهای جدید، درگاه شارژ روی گلگیر جلو، آینه‌های جانبی جدید، رنگ‌های بیرونی جدید، دستگیره‌های در معمولی بجای نمونه‌های مخفی در نسخه کانسپت و رینگ‌های جدید برخوردار شده درحالی‌که جا پلاک آن‌هم از روی سپر جلو به کمی بالاتر منتقل شده است.

علاوه بر این، اورا تصاویری از نسخه‌ای فانتزی‌تر از این خودرو را هم با نام بالت کت (Ballet Cat) منتشر کرده که فقط برای بانوان طراحی شده است. این نسخه از رنگ‌های ملایم‌تر، رینگ‌هایی با طراحی کلاسیک، آینه‌های جانبی کرومی بجای همرنگ بدنه و باله‌ای در میانه درب صندوق بهره می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو و عقب این نسخه هم با پانک کت متفاوت باشد.

کاملاً مشخص است که گریت وال در طراحی پانک کت از فولکس‌واگن بیتل الهام گرفته است و به همین دلیل در زمان معرفی کانسپت این خودرو در نمایشگاه شانگهای، حرف‌های در مورد احتمال شکایت فولکس‌واگن از گریت وال به خاطر این کار شنیده می‌شد. حال اما جالب اینکه به گزارش رسانه‌های چینی، اورا برای ثبت طرح تجاری پانک کت به دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا درخواست داده و این طرح تأیید شده است. گفته می‌شود این ثبت تجاری به مدت پنج سال اعتبار دارد و حداکثر تا 25 سال قابل تمدید است. این یعنی تا 25 سال هرگونه طرح تجاری بر اساس فولکس‌واگن بیتل فاقد اعتبار خواهد بود. هرچند فولکس‌واگن در سال 2019 به تولید بیتل جدید پایان داد و اعلام کرد که علاقه‌ای به بازگرداندن این خودرو ندارد اما بازهم سکوت این شرکت آلمانی در برابر اقدام گریت وال بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات قوای محرکه پانک کت منتشر نشده و نمی‌دانیم چقدر قدرت خواهد داشت اما ازآنجایی‌که این خودروی بزرگی است، به‌احتمال‌زیاد از قوای محرکه کراس‌اوور اورا IQ استفاده خواهد کرد. این یعنی احتمالاً در پانک شاهد یک موتور الکتریکی با 163 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور به همراه یک پکیج باطری 54 کیلووات ساعتی خواهیم بود که با هر بار شارژ امکان پیمودن حدود 400 کیلومتر را فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.