Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

استون مارتین DB5 دزدیده شده بالاخره پیدا شد!

پس از هنرنمایی در فیلم جیمز باند ”Goldfinger”، استون مارتین DB5 به سرعت به یکی از مشهورترین خودروهای جهان تبدیل شد، این شهرت آنقدر زیاد بود که تا به امروز ادامه پیدا کرده؛ تقریبا پنجاه سال بعد، جیمز باند یک بار دیگر پشت فرمان DB5 خواهد نشست، خودرویی که به اسلحه‌ها و گجت‌های متنوع مجهز شده تا در فیلم ”No Time To Die” هنرنمایی کند. این خودرو تنها یکی از چندین استون مارتین‌هایی خواهد بود که در فیلم ظاهر خواهند شد، از جمله یک DB5 Superleggera و نسخه اولیه Valhalla. امروزه طرفداران پر و پا قرص جیمز باند می‌توانند حتی یک DB5 Continuation Car با گجت‌هایی که کار می‌کنند خریداری کنند (Continuation Car، ماکت خودروهایی هستند که دیگر توسط خودروساز اصلی تولید نمی‌شوند.). اما تقریبا ۲۵ سال است که یکی از خودروهای اصلی فیلم گم شده است، در سال ۱۹۹۷، یکی از DB5های اصلی که در فیلم ”Goldfinger” از آن استفاده شده بود، در فرودگاه Boca Raton فلوریدا، به سرقت رفت و دیگر هرگز دیده نشد!

این اتومبیل، یکی از چهار خودرو BD5 که به طور اختصاصی برای فیلم ساخته شده بودند و همین‌طور تنها نسخه‌ BD5 با گجت‌های واقعی بود. این خودرو که در حال حاضر ارزشی معادل ۱۸.۲ میلیون پوند دارد، در سال ۱۹۸۶، قبل از اینکه دزدیده شود، توسط یک تاجر آمریکایی، Antony Bugliese، به قیمت ۲۷۵۰۰۰ دلار خریداری شده بود. به گزارش تلگراف، در پادکستی به نام ”مشهورترین خودرو جهان” ، Elizabeth Harley، از اطلاعات جدیدی در مورد محل سرقت DB5 پرده بر می‌دارد. ظاهرا خودرو گم شده اخیرا در خاورمیانه دیده شده. VIN این خودرو با VIN DB5دزدیده شده مطابقت دارد. به گفته منبع، DB5، در یک کلکسیون شخصی خودرو، در عربستان سعودی، دبی، کویت و یا بحرین نگهداری شده، پس احتمالا تنها مساله زمان است تا خودرو ردیابی شود.

Christopher A. Marinello از Art Recovery International به تلگراف اینطور می‌گوید: “در این کشورها مجموعه‌داران خودرو عمده‌ای وجود دارند و من از این احتمال که خودروی گم شده ممکن است در میان یکی از این کلکسیون‌ها باشد، یا حتی در این کلکسیون‌ها دست به دست شده باشد آگاه هستم.” وی در ادامه اضافه می‌کند: ”من امید دارم، مالک خودرو، پیش از آنکه مجبور شوم حرکتی انجام دهم، خود را معرفی کند، این سیاست من است که به مالک اشیا دزدی، هر فرصتی بدهم تا تصمیم درست را بگیرند.” مارلینو باور دارد که مالک فعلی نمی‌داند اتومبیلی که خریداری کرده دزدی است. این پادکست برای هرکسی که بتواند در پیدا کردن BD5 سرقت شده کمک کند، پاداش ۱۰۰,۰۰۰ دلاری در نظر گرفته است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.