مکمل بنزین
گوناگونخبر

وقتی هیوندای سانتا کروز به کراس‌اوور تبدیل می‌شود!

سانتا کروز یکی از جدیدترین محصولات هیوندای محسوب می‌شود. این یک پیکاپ کوچک و جالب است که توانسته توجهاتی را به خود جلب کند. سانتا کروز که رقیب مستقیم فورد ماوریک به حساب می‌آید، رفتار جاده‌ای عالی و کابین باکیفیت و پیشرفته‌ای دارد؛ اما اگر این پیکاپ به یک کراس‌اوور تبدیل شود، چه شکلی خواهد شد؟ البته سانتا کروز خود در اصل نسخه پیکاپ کراس‌اوور توسان محسوب می‌شود اما طراحان آزاد در رندرهای خود این پیکاپ را با شکلی متفاوت از توسان به کراس‌اوور تبدیل کرده‌اند.

در جلوی خودرو هیچ‌چیز نسبت به طرح اصلی سانتا کروز که خود برگرفته از توسان است تغییر نکرده و بنابراین در اینجا شاهد همان جلوپنجره آبشاری و چراغ‌های LED آبشاری هستیم. در پروفیل جانبی هم طراحی خودرو تا ستون C بدون تغییر باقی‌مانده است اما از اینجا به بعد اوضاع کاملاً تغییر می‌کند. در این رندرها، سقف خودرو تا روی قسمت بار کشیده شده و سانتا کروز را به شاسی‌بلندی با شاسی نردبانی تبدیل کرده هرچند که میدانیم این خودرو مثل توسان ساختاری یکپارچه دارد.

این سانتا کروز به‌عنوان کراس‌اووری با سه ردیف صندلی در نظر گرفته شده اما فاصله محوری و ابعاد کلی آن نسبت به نسخه پیکاپ تغییری نکرده است. درهرحال، این خودرو هر چه که باشد نمی‌توان آن‌را در نمایندگی‌های فروش دید زیرا هم‌اکنون هیوندای طیف گسترده‌ای از کراس‌اوورها را در سبد محصولات خود دارد و جایی برای اضافه کردن یک مدل جدید وجود نخواهد داشت.

پیکاپ سانتا کروز اما با دو پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر مختلف به بازار عرضه می‌شود که اولی تنفس طبیعی با 190 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور بوده و دومی به لطف برخورداری از توربوشارژر، 275 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه تنفس طبیعی به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده که این گیربکس به‌طور خاص برای وظایف باربری سانتا کروز طراحی شده است. در همین حال، برای موتور توربو هم یک گیربکس دوکلاچه با پدال‌های تعویض دنده پشت غربیلک فرمان در نظر گرفته شده است.

قیمت سانتا کروز در بازار ایالات‌متحده از 23,990 دلار آغاز می‌شود که به‌مراتب از قیمت پایه 19,995 دلاری فورد ماوریک گران‌تر است. تیپ پایه سانتا کروز که SE نام دارد، به شیشه‌های عقب دودی، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، درب پشتی برقی با قابلیت باز کردن از راه دور، نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی با شش بلندگو و سیستم‌های ایمنی دستیار نوربالا، حفظ حرکت میان خطوط و هشدار هوشمند محدودیت سرعت مجهز است. برای این تیپ سامانه چهارچرخ محرک هم با پرداخت 1500 دلار قابل سفارش خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا