مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

خرید گل رز باغچه؛ بهترین رز برای باغچه و نگهداری آن

گل رز؛ زیبای جاودان

زیبایی گل رز و رایحه فوق العاده آن، موجب شده تا افراد زیادی در سرتاسر جهان گل رز را پرورش داده و از آن مراقبت کنند. گل‌های رز تاریخچه بسیار قدیمی دارند. این گل‌ها معنای عشق، محبت و زیبایی می‌دهند. گل رز گونه‌های خاص و زیبایی دارد که هزاران سال است که مردم از این گل نگهداری می‌کنند. ما نیز قصد داریم تا نحوه نگهداری و خرید گل رز باغچه را برایتان بگوییم.

گل رز
گل رز

برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به سفارش اینترنتی گل و گیاه و تحویل درب منزل را دارند، پیشنهاد می کنیم برای خرید گل رز با قیمت مناسب به فروشگاه آنلاین گل VIP مراجعه کنند. در این گل فروشی آنلاین، علاوه بر فروش گل رز می توانید محصولات دیگر گل شاخه بریده از قبیل باکس گل، سبد گل، تاج گل، دسته گل، گل وشکلات و … را به همراه گیاهان آپارتمانی و زینتی مشاهده کنید.

خرید گل رز VIP
خرید گل رز VIP

نحوه کاشت و خرید گل رز باغچه

پرورش دادن و نگهداری از گل رز، حدودا 5 هزار سال است که شروع شده و سال‌هاست افراد مختلف از این گل زیبا و خوشبو نگهداری می‌کنند. در ادامه چند گونه از این گل زیبا را برای شما معرفی می‌کنیم.

خرید گل رز باغچه از انواع مختلف

در این بخش از مطلب شما را با انواع گل رز باغچه آشنا خواهیم کرد.

1-    گل رز فلوریبوندا

این نوع از این گل قد بلندی دارد، به طوریکه ممکن است تا 3 متر قد بکشد. اگر توانایی نگهداری از این گل را نداشته باشید، رشد زیادی می‌کند و ممکن است به دلیل بلندی زیاد دچار شکستگی شود. پس باید شرایط مناسب را برای این گل فراهم کنید تا در نگهداری از این گل به مشکل نخورید.

فلوریبوندا
فلوریبوندا

2-     رز دورگه چای

یکی دیگر از انواع رز، رز دورگه چای است. اغلب ایرانیان از این گل در باغچه‌های خود نگهداری می‌کنند. رز دورگه چای از قدیمی‌ترین‌های گل رز به شمار می‌رود. طول ساقه این گل تقریبا به 2 متر می‌رسد. علاوه بر همه ویژگی‌های این گل، گلبرگ‌های بسیار زیبایی دارد که اغلب این گلبرگ‌ها دورنگ هستند.

رز دورگه چای
رز دورگه چای

3-    رز مینیاتوری

آخرین نوع رزی که قصد معرفی آن را داریم، گل رز مینیاتوری است. این گل رز نسبت به گل‌های قبلی، اندازه کوچکتری دارد. این گل‌ها حداکثر تا 1 متر رشد می‌کنند و می‌توانید در گلدان‌های خانه نیز آن را بکارید. این رزها به دلیل اندازه کوچکی که دارند بیشتر در تزئین باکس گل‌ها و سبدهای گل کاربرد دارند.

رز مینیاتوری
رز مینیاتوری

نحوه کاشت گل رز باغچه

شما می‌توانید به دو روش جامع، گل رز را پرورش دهید. اگر قصد کاشت یا خرید گل رز باغچه دارید، باید نحوه کاشت آن را بدانید. برخی از روش‌های کاشت این نوع گل عبارتند از:

1-    کاشت گل رز باغچه به روش برش زدن

بهترین زمان فرایند برش زدن، فصل بهار است. در فصل بهار دما پایین است و گل‌های رز در فصل بهار نسبت به فصل‌های دیگر قوی‌تر هستند. ساقه‌های سبز و روشن بهترین انتخاب است، چرا که این ساقه‌ها جوان هستند و غنچه‌ای ندارند، که با کاشت این‌ها می‌توانید بهترین گل‌های رز را پرورش دهید.

برای این کار شما باید بین 10 تا 15 سانتی‌متر از این شاخه‌ها را برش داده و بعد از برش در عمق 5 سانتی متری زمین آن را بکارید. بهتر است که در زمان کاشت، جای مناسبی را انتخاب کنید تا مجبور به تعویض مکان دوباره گل نباشید. تغییر مکان گل تازه کاشته شده، بسیار برای رز مضر است و ممکن است گل رز به طور جدی آسیب ببیند.

بعد از کاشت نوبت به آبیاری می‌رسد. پس از اینکه به خوبی گل جدید را آبیاری کردید باید محفظه‌ای شیشه‌ای را تعبیه کنید تا به جذب بهتر نور آفتاب کمک کند.

اگر در برش دادن گل بی تجربه هستید باید بگوییم که برای اولین بار بهتر است از کسی کمک بگیرید؛ به این دلیل که زمان برش در رشد گل، تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر زمان برش طولانی شود ممکن است نتوانید گل خوبی را پرورش دهید.

رطوبت کافی و دمای مناسب باعث رشد بهتر گل می‌شود. شما باید هر چند روز یک بار گیاه تازه کاشته را چک کنید تا رطوبت و دمای مناسب را داشته باشد. در روزهای گرم می‌توانید پوشش شیشه‌ای را از روی گیاه بردارید. پس از مدتی اگر رشد یا تغییری در گیاه احساس نکردید، گل‌ها غیرفعال شده اند و رشد آن‌ها در زیرزمین اتفاق می‌افتد.

2-    کاشت گل رز باغچه از دانه‌ها

رزها توانایی تولید دانه را دارند. پرورش گل رز به شکل کاشت دانه زیاد رایج نبوده و باغبانان اغلب از روش اول استفاده می‌کنند. در این روش باید از وسیله‌هایی به نام سینی نشاء استفاده کنید. اگر توانایی خرید این سینی را نداشتید، مشکلی نیست و می‌توانید از ظرف‌های پلاستیکی نازک نیز استفاده کنید. بعد از اینکه دانه را به خوبی خیساندید، باید درون ظرف بکارید. سپس نهال‌هایی که کاشتید را به ظرفی بزرگتر انتقال دهید.

دونکته مهمی که به وجود می‌آید این است که، اول باید از زمان انتقال نهال‌ها مطئن باشید تا آسیبی به آنها وارد نشود؛ دوم جایی که قصد کاشت در آن را دارید، باید دائمی باشد و تغییری نکند.

نکات مهم در خرید گل رز باغچه و کاشت آن

شما باید نکاتی را قبل از نگهداری یا خرید گل رز باغچه بدانید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • به دلیل اینکه گل‌های رز به آب زیادی برای پروش نیاز دارند، سعی کنید براساس شرایط آب و هوایی و خاکی که محل زندگی‌تان دارد به رزها آب دهید
  • گل‌های رز فقط در خاک بارور یا خاک حاصلخیز توانایی رشد دارند
  • PH خاکی که قصد کاشتن رز را دارید، باید بین 5 تا 7 باشد
  • گل رز 6 تا 8 ساعت در روز به نور احتیاج دارد
  • بازه زمانی پرورش رز، اوایل بهار تا پاییز است
  • دمای مناسب نگهداری گل رز، باید بین 20 الی 30 درجه سانتیگراد باشد
  • از کودهای گیاهی مناسب برای رشد بیشتر استفاده کنید
  • کاشت گل رز
    کاشت گل رز

آفات و بیماری‌های گل رز

گل رز مانند هر گل و گیاهی، دچار آفات و بیماری می‌شود. بنابراین قبل از خرید گل رز باغچه برای کاشتن بهتر است که این بیماری‌ها را بشناسید.

  • زنگ رز: نوعی بیماری قارچی که دانه‌های نارنجی رنگی روی برگ‌ها ایجاد می‌شود که با گذشت زمان باعث سیاه شدن برگ می‌شود.
  • کپک خاکستری: این بیماری باعث قهوه‌ای شدن برگ و درنهایت پوسیدگی گل می‌شود.
  • شته رز: گونه‌ای از شته که به رزها حمله کرده و شیره گیاه را می‌خورند.
آفت گل رز
آفت گل رز

باغچه خود با گل رز زیباتر کنید

در این مطلب در زمینه نکات کاشت و خرید گل رز باغچه با شما صحبت کردیم. قبل از اینکه بخواهید گل رزی در باغچه خود بکارید، حتما به نکات گفته شده عمل کنید تا گل رز زیبایی را پرورش دهید. گل رز یکی از زیباترین گل‌ها است که اگر در باغچه خانه از آن داشته باشید، زیبایی باغچه‌تان چندین برابر می‌شود.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. به نظر من زیبایی که گل رز به نمای باغچه خونه آدم میده یه چیز دیگس به شدت برای تزئین باغچتون پیشنهادش میکنم

  2. شاید گل رز زیبایی و جلوه خاصی به باغچه میده اما آیا از نظر نگه داری و آسیب آفات به گل رز هم به قضیه نگاه کردید که این پیشنهاد رو میدید شته های گل رز و کپک خاکستری از نظر من بایدقبلش کامل به نحوه نگه داری از ل رز واقف باشیم بعد با گل رز باغچه رو تزئین کنیم چون بالاخره گیاهان هم جون دارن

  3. درسته شاید گل رز زیبایی و جلوه خاصی به باغچه میده اما آیا از نظر نگه داری و آسیب آفات به گل رز هم به قضیه نگاه کردید که این پیشنهاد رو میدید شته های گل رز و کپک خاکستری از نظر من بایدقبلش کامل به نحوه نگه داری از ل رز واقف باشیم بعد با گل رز باغچه رو تزئین کنیم چون بالاخره گیاهان هم جون دارن

  4. گل رز برای تزیین باغچه خیلی خویه ولی متاسفانه ی کوچولو مراقبت ازش سخته باید حواس باشه آفت نزنه ک دیگه کارت درومده یا کپک خاکستری که زیبایی ظاهری گل رو میگیره خلاصه برای اونافرادی نیست که مشغله کاری دارن و به باغچشون نمیتونن برسن یا باید خیلی مواظب باغچه گل رزت بگیری مراقبش باشی هرسش کنی یا کلا بیخیالش بشی و دنبال یه گیاه مقاوم تر برای باغچت باشی

  5. الان با ایم قیمتای سرسام آور گل گیاه مخصوصا گل رز که حتی یا 4 تا شاخه گلش یه قیمته بالایی هستش یکی از راهای خوبش اینه که خودت بذر گل رو بگیری و تو باغچت راحت چندتا گل رز داشته باشی البته اینم باید بگم که رسیدگی میخواد و به خانوار هایی که تمام افرادش شاغل هستن و توانایی ان رو ندارن که به گل رسیدگی کنن اصلا توصیه نمیکنم چون مکن هستش با رسیدگی کم باعث آفت زدگی یا کپک خاکستری یا مشکلاتی از این قبیل برای گیاهتون پیش بیاد که واقعا ناراحت کنندس .

  6. جقد خوبه همه کسایی که نظر گذاشتن راحت میتونن از پس رشد گل رز بر بیان من چنبار خواستم تو باغچمون خودم با بذر گل رز گل بکارم تو همون مرحله اول حتی گلم جوونه هم نزد نمیدونم مشکل از کجاشه خیلی تحقیق کردم بازم موفق نشدم کم کم واقعا دارم نا امید میشم ولی از طرفی خونه نزدیکانم یا دوستام تو باغچشون انواع گل رزها رو دارن ومیبینم که چقدر زیبا هستن اصلا یه رنگو روی دیگه ای به ظاهر بیرونی خونه میدن اگه کسی بتونه کمک کنه یا راه حل بهم بده خیلی ممنون میشم. 🙁

  7. آخه شما هیچ اطلاعاتی درمورد چگونگی شرایط منزل یا جایی که برای گل رزتون میخواد انتخاب کنید ندادید ولی در کل کاشت گل رز یه کمی سختی داره و مل بعضی از گل های اپارتمانی استقامت بالایی دارن نیست باید 7 الی 8 ساعت مقابل نور آفتاب باشه یعنی شما تا زمانی که این مدت رو نزارید جلوی نور آفتاب گل رزتون پژمرده میشه یا آن رشد نمیکنه و اینکه بازه زمانی پرورش رز، اوایل بهار تا پاییز است هست باید دید شما در چه موقعی از سال شروه به کاشتن گل رز میکنید وخاطرتون باشه توی هوای شرجی و عکس در هوای سرد و خشک قرار ندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا