مکمل بنزین
گوناگونخبر

پانچ، محصول مقرون به صرفه تاتا!

شرکت خودروسازی تاتای هند، به تازگی تصاوری از محصول جدید خود با نام پانچ را منتشر کرد. با توجه به تصاویر منتشر شده، مشخص می‌شود این خودرو زیرمجموعه اس‌یو‌وی‌های شرکت تاتا خواهد بود.

۱-طراحی، به مدل مفهومی HBX نزدیک است

این خودرو قبلا با نام HBX شناخته می‌شد. تاتا پانچ، کوچکترین اس یو وی این برند است که از نکسون، محصول دیگر تاتا، نیز کوچکتر است. از تصاویر منتشر شده، این طور مشخص می‌شود که تاتا پانچ، با مدل مفهومی آن، که در سال ۲۰۲۰ معرفی گردید به جز موارد کمی، تفاوت چندانی ندارد. تاتا از زبان طراحی محصولات خود، که در اس یو وی‌های بزرگتر این شرکت، چون Harrier و Safari دیده می‌شود، استفاده کرده است. مواردی از جمله، چراغ‌های جلوی تقسیم شده و جلو پنجره مخصوص تاتا با نام «خط بشریت».

با توجه به تصاویر ارائه شده، می‌توان تایید کرد که سپر جلو و روکش بدنه، همانند مدل مفهمومی HBX است البته کمی کمرنگ تر. همین روکش‌ها به گونه‌ای طراحی شده است تا حس یک اس یو وی را القا کند. سپر جلو دارای نقوش طراحی T، مشخصه تجاری تاتا، است که یک جفت چراغ مه شکن را در خود جای داده است.

رنگ خودرو نیز به صورت دو گانه است تا بر زیبایی پانچ بیش از بیش بیفزاید. رینگ‌های استفاده شده برای تاتا پانچ، ۱۶ اینچ، با طراحی زیبا است که جلوه‌ای جذاب به خودرو داده است. تاتا تصاویری از پشت این خودرو را فاش نکرده است به همین دلیل، برای آگاهی از آن، باید منتظر بود تا در زمانی نزدیک به رونمایی خودرو، تصاویر بیشتری از عقب خودرو، منتشر شود.

۲-کابین ، شبیه مدل مفهومی HBX

تصاویری از درون پانچ، منتشر نشده است اما انتظار می‌رود طراحی داشبورد به مدل مفهومی HBX نزدیک باشد. این موضوع با تصاویر جاسوسی از کابین پانچ مطابقت دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایش لمسی ۷ اینچی و دریچه‌های تهویه مطبوع و … مانند طرح مفهومی است اما برخی از جزئیات مانند قطب نما در کنار صفحه لمسی، که در مدل مفهومی بود در مدل تولیدی، راه پیدا نخواهد کرد.

۳-پانچ دارای دو قوه محرکه است

قدرت این خودرو از دو نوع موتور تامین خواهد شد. در مدل‌های پایینتر، موتور  سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این موتور، با توان ۸۶ اسب بخار است و در نسخه‌های بالاتر با نسخه ۱.۲ لیتری توربو شارژ عرضه خواهد شد. در هر صورت، مشخصات فنی دقیق موتورها در زمانی نزدیک به رونمایی، مشخص خواهد شد. گزینه‌های گیربکس هم احتمالا شامل یک گیربکس ۵ سرعته دستی و دیگری، گیربکس اتوماتیک خواهد بود.

۴-قیمت رقابتی

انتظار می رود تاتا پانچ در ماه‌های آینده به مرحله تولید برسد و قیمت آن نیز کاملا رقابتی باشد. احتمال بسیار زیاد، ورود پانچ به عنوان یک اس یو وی کوچک، آن را به مقرون به صرفه ترین اس یو وی این برند تبدیل خواهد کرد. این بدان معنی است که این خودرو رقیب دیگر هموطن خود، ماهیندرا KUV100 است. حتی می‌توان گفت با این شرایط، رقیب خودروهایی چون هیوندا کسپر خواهد بود. به دلیل قیمت احتمالی رقابتی، انواع بالاتر پانچ می‌تواند رقیب خودروهایی چون نیسان مگنیت نیز باشد.

 

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا