مکمل بنزین
گوناگونخبر

گریت وال تانک 500، رقیب چینی برای تویوتا لندکروزر

برند تازه تأسیس تانک متعلق به گروه خودروسازی گریت وال، کار خود را با شاسی‌بلند آفرودی 300 آغاز کرد اما گریت وال برنامه‌های زیادی برای این برند نوپا دارد به‌سرعت در حال گسترش سبد محصولات آن است به گونه‌ای که چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای، دو کانسپت نزدیک به تولید بنام‌های تانک 700 و تانک 800 را معرفی کرد و حالا در نمایشگاه خودروی چنگدو هم از کانسپت دیگری بنام تانک 400 و همینطور یک مدل تولیدی جدید بنام تانک 500 رونمایی کرده است.

تانک 500 که دومین محصول تولیدی برند تانک محسوب می‌شود، به‌عنوان یک شاسی‌بلند آفرودی لوکس، خود را رقیبی برای تویوتا لندکروزر می‌داند. این خودرو با تناسبات یک شاسی‌بلند سنتی و بدنه‌ای جعبه‌ای شکل، ظاهر باابهتی دارد که جلوپنجره بزرگ کرومی، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن هستند. همچنین گفته شده در طراحی این خودرو از معماری امپراطوری‌های چین باستان الهام گرفته شده است. در جلوی خودرو علاوه بر جلوپنجره شش‌ضلعی بسیار بزرگ، چراغ‌های نسبتاً ساده و دی‌لایت‌های C شکلی روی سپر جلب‌توجه می‌کنند.

پروفیل جانبی خودرو با خطوط صاف و معمولی، نمای ساده‌ای دارد اما مثل همه خودروهای لوکس، در اینجا از رینگ‌های کرومی و زه کرومی دور پنجره‌ها استفاده شده تا به بیننده القا کند که با شاسی‌بلند لوکسی طرف است. تانک 600 در طراحی عقب اما از تانک 300 الهام گرفته و همان ویژگی‌ها را ادامه داده است؛ بنابراین در اینجا هم چرخ زاپاس روی درب صندوق و چراغ‌های عمودی به چشم می‌خورد اما این چراغ‌ها حالا کمی بزرگ‌تر بوده و گرافیکی چهارقسمتی دارند.

این خودرو با 5,070 میلی‌متر طول، 1,934 میلی‌متر عرض و 1,905 میلی‌متر ارتفاع، از رقیب اصلی خود یعنی تویوتا لندکروزر کمی کشیده‌تر بوده و فاصله محوری آن با 2,850 میلی‌متر، دقیقاً با رقیب ژاپنی یکسان است. تانک 500 مثل دیگر محصولات این برند چینی، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. این ماشین همچنین با 224 میلی‌متر فاصله از زمین، زاویه حمله 29.6 درجه، زاویه فرار 24 درجه و قابلیت غوطه‌وری چشمگیر 800 میلی‌متری در آب، از توانایی‌های آفرود بالایی برخوردار است تا بتواند لایق عنوان لندکروزر چینی باشد.

کابین تانک 500 نیز با ویژگی‌های لوکس و سطح بالا، بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. در میانه داشبورد خودرو یک نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته و یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هم آن‌را همراهی می‌کند. به نظر می‌رسد متریالی که در اینجا استفاده شده کیفیت بالایی داشته باشند درحالی‌که ترکیب رنگ کابین چیزی است که از یک برند لوکس انتظار می‌رود. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی تانک 500 نیز می‌توان به انتخاب‌گر دنده مشابه ولوو روی تونل مرکزی، ستاره‌های الهام گرفته از رولزرویس روی داشبورد و ساعت آنالوگ بین دریچه‌های تهویه به سبک بنتلی اشاره کرد. تانک 500 به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌تواند تا 7 نفر را در کابین خود جای دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت تانک 500 چیزی است که زیر کاپوت آن پنهان شده زیرا در اینجا برخلاف دیگر خودروهای چینی، یک پیشرانه 3 لیتری V6 بنزینی توربو قرار گرفته که از تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت هم برخوردار است. این موتور 350 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و توسط یک گیربکس نُه سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هم پیشرانه و هم گیربکس هردو توسط خود گریت وال توسعه پیدا کرده‌اند. این خودرو اما یک نسخه هیبریدی هم خواهد داشت که از همین پیشرانه V6 استفاده می‌کند اما مجموع خروجی آن 510 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر است. در آینده نیز احتمال ارائه نسخه‌های ضعیف‌تر با موتورهای 2 لیتری بنزینی و 2.4 لیتری دیزلی وجود خواهد داشت.

تانک 500 همان‌طور که از نامش مشخص است، بالاتر از مدل محبوب تانک 300 قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک مدل‌های 400، 700 و 800 هم به این خانواده اضافه خواهند شد. تانک هنوز قیمت 500 را اعلام نکرده اما به گفته رسانه‌های محلی، قیمت این لندکروزر چینی از حدود 300 هزار یوآن آغاز خواهد شد که معادل 46 هزار دلار است. به‌طورکلی، تانک 500 خودروی قابل‌توجهی از یک شرکت چینی محسوب می‌شود که احتمالاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت ولی بااین‌حال باید صبر کرد و دید که آیا می‌تواند روند موفق تانک 300 را ادامه دهد یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا