Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کانسپت نسخه الکتریکی مرسدس بنز G کلاس معرفی شد

مرسدس بنز امسال در نمایشگاه خودروی مونیخ دست بسیار پُری داشته و پنج محصول جدید را برای اولین بار رونمایی کرده است. یکی از این خودروها، کانسپت EQG است که خودرویی نزدیک به تولید و پیش‌نمایشی از G کلاس الکتریکی محسوب می‌شود.

هدف مرسدس در طراحی این خودرو حفظ شخصیت مستحکم و آفرودی G کلاس بوده و به همین دلیل بسیاری از پانل‌های بدنهٔ EQG با همتای درون‌سوز خود مشترک است ولی بااین‌حال به لطف ویژگی‌هایی مثل جلوپنجرهٔ مسدود چراغ‌دار و طرح دورنگ بدنه، کاملاً نشان می‌دهد که با محصولی الکتریکی از خانوادهٔ EQ طرف هستیم.

علاوه بر این، نوار LED روی سقف، زه‌های جانبی چراغ‌دار، چراغ ترمز سوم سراسری روی سقف، رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی با طراحی منحصربه‌فرد الهام گرفته از دههٔ 90 و سپرهای آئرودینامیک هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کانسپت هستند. در عقب خودرو نیز چیزی به مثل چرخ زاپاس به چشم می‌خورد اما این یک تایر یدکی نیست بلکه محفظه‌ای خارجی برای قرار دادن اشیائی مثل کابل شارژ است که با الهام از جعبه شارژرهای دیواری طراحی شده است.

هرچند EQG خودرویی تمام الکتریکی است اما هنوز هم زیر پوست آن یک شاسی نردبانی با تعلیق مستقل در جلو و اکسل صلب در عقب قرار گرفته است. این یعنی همان توانایی‌های آفرود نسخهٔ درون‌سوز در اینجا هم ارائه خواهد شد و حتی به لطف مرکز ثقل پایین‌تر به خاطر باطری‌ها، امکان بهبود قابلیت‌های خارج جاده‌ای خودرو نیز وجود خواهد داشت.

مرسدس بنز فعلاً مشخصات قوای محرکهٔ EQG را اعلام نکرده زیرا این خودرو هنوز در دست توسعه است ولی بااین‌حال سازندهٔ آلمانی اعلام کرده است که این اس‌یووی آفرودی به چهار موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که نزدیک چرخ‌ها نصب می‌شوند. هر موتور به‌طور مستقل کار می‌کند تا قابلیت کنترل فوق‌العاده و شخصیت رانندگی منحصربه‌فردی فراهم شود. این خودرو همچنین به گیربکس دو سرعته هم مجهز شده که دندهٔ دوم اساساً دنده کرال برای شرایط دشوار آفرود خواهد بود.

مرسدس بنز هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای معرفی نسخهٔ تولیدی EQG اعلام نکرده اما وعده داده است که این خودرو همهٔ آزمایش‌های لازم را پشت سر خواهد گذاشت تا بتواند پا جای پای همتای درون‌سوز خود بگذارد. همچنین در پایان فرایند توسعهٔ EQG، مرسدس برای اثبات توانایی‌های آن، شاسی‌بلند الکتریکی خود را برای انجام آزمایشی سخت به کوه 1445 متری شاکل در اتریش خواهد برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.