مکمل بنزین
گوناگونخبر

گریت وال محصولات الکتریکی خود را در اروپا عرضه خواهد کرد

امسال گریت وال بسیار دست پُر به نمایشگاه خودروی مونیخ آمده و برنامه‌های زیادی برای عرضه محصولات مختلف خود در بازار اروپا دارد. این شرکت چینی علاوه بر نمایش کراس‌اوور لوکس وی کافی وان در مونیخ، رسماً برند الکتریکی خود یعنی اورا را هم در اروپا معرفی کرده و تعدادی از محصولات آن‌را در این نمایشگاه به نمایش درآورده است.

این خودروها سه مدل مختلف هستند که با نام‌های 01 کت، 02 کت و 03 کت در مونیخ معرفی شده‌اند. 01 کت در اصل نسخه اروپایی مدل همان گود کت است که سال گذشته رونمایی شد و 02 کت هم نسخه اسپرتی از گود کت محسوب می‌شود اما 03 کت نسخه تولیدی لایتنینگ کت است که به‌عنوان اولین کانسپت اورا اوایل امسال در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد.

دو مدل 01 کت و 02 کت قوای محرکه و مشخصات کاملاً یکسانی دارند و تغییرات 02 کت صرفاً شامل ویژگی‌های داخلی و خارجی می‌شود؛ بنابراین، این مدل‌ها هردو به یک موتور الکتریکی با 171 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای تأمین انرژی این موتور باطری‌های 48 و 63 کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که به ترتیب برد 300 و 400 کیلومتری را فراهم می‌کنند. 01 کت ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را دارد.

داستان 03 کت اما متفاوت است. این مدل از 01 و 02 بزرگ‌تر بوده و به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 408 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، 03 کت ظرف تنها 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن همان 160 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. یک پکیج باطری 82 کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن 450 کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. گریت وال قصد دارد فروش هر سه مدل اورا کت را اوایل سال آینده در آلمان آغاز کرده و سپس آن‌ها را به بازار سایر کشورهای اروپایی بفرستد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا