مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

رانا پلاس محصول محبوب ایران خودرو و شرایط فروش آن

رانا پلاس

رانا پلاس یا همان رانا+ یکی از خودروهای جدید ایرانی است که از همان ابتدای ورود به بازار توانسته سر و صدای زیادی را در دنیای ماشین بازها به پا کند. مهم‌ترین دلیلی که محبوبیت این خودرو و پدرش رانا را از همان ابتدای عرضه رقم زد، شباهت زیاد رانا و رانا پلاس به 206 است.  البته رانا پلاس آمده تا زیباتر از رانا و 206 باشد و امکانات یک سر و گردن بالاتر خودش را در بین تمام خودروهای داخلی به نمایش بگذارد. به همین خاطر هم هست که اغلب جوان‌ها این روزها به دنبال طرح پیش فروش رانا پلاس هستند و وب سایت ایران خودرو را زیر و رو می‌کنند. اگر شما با این خودروی جدید ایرانی آشنا نیستید و با این گفته‌ها مشتاق شده‌اید درباره رانا پلاس بیشتر بدانید، خودرو 45 برای شما بهترین اطلاعات را در این مطلب ارائه کرده است. شاید شما هم شانس این را داشته باشید که یکی از بهترین خودروهای ایرانی را بخرید!

برتری‌های رانا پلاس نسبت به رانا

ایران خودرو برای خلق رانا پلاس به خواسته‌های مالکان رانا توجه ویژه‌ای داشته است. کنسول میانی در این خودرو به صورت یکپارچه طراحی شده تا فضای نشیمن جلوی ماشین بزرگ‌تر و راحت‌تر باشد. البته تغییرات داخلی این خودرو فقط به کنسول آن محدود نمی‌شود، بلکه رودری‌های رانا پلاس هم با طرح پارچه جدید جایگزین شده‌اند. با وجود این رودری‌ها، رانا پلاس یکی از بهترین طراحی‌های داخلی خودروهای ایرانی را به نام خودش کرده است.

کمی دقیق‌تر که به داشبورد خودرو نگاه کنید، تغییرات محسوس آن را هم متوجه می‌شوید. اگرچه ایران خودرو سعی کرده که رانا پلاس نسل جدید همچنان اصالتش را حفظ کند، اما دسته راهنما و دسته برف پاک‌کن در این خودرو تغییر کرده و کیفیت ساخت داشبورد بهتر شده است. مجموعه صندلی‌های خودرو پلاس هم از تغییر در امان نبوده‌اند و برای اینکه داخل این خودرو زیباتر و متفاوت‌تر باشد، مجموعه صندلی‌ها با روکش‌های جدید برای رانا پلاس در نظر گرفته‌شده است.

از داخل خودرو که بیرون بیاییم و گشتی که در اطراف رانا پلاس جدید بزنیم، دیگر امکاناتی که در این خودرو به چشم می‌خورند چراغ‌های جدیدی هستند که جلو وعقب خودرو قرار دارند و ظاهر متفاوتی به رانا پلاس بخشیده‌اند. دستگیره‌ها و زه‌ها هم همرنگ بدنه خودرو طراحی شده‌اند تا این خودرو یک محصول یکپارچه و تمیز باشد. آینه‌های بغل خودرو هم تغییراتی داشته‌اند که از چشم ما دور نمانده! برای رانا پلاس آینه‌های برقی راهنما دار طرح جدید در نظر گرفته‌شده است.

معرفی مشخصات فنی رانا پلاس

مشخصات فنی رانا پلاس

بدون شناختن مشخصات فنی یک خودرو خرید آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا بدون داشتن اطلاعات فنی درباره خودرویی مانند ماشین رانا پلاس نمی‌توانید به خوبی آن را با سایر خودروهای هم رده‌اش مقایسه کنید و ممکن است حتی پس از خرید رانا پلاس صفر هم از انتخابی که داشته‌اید پیشمان شوید! البته کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از خرید این خودروی زیبا پشیمان شده باشد و سفارش‌های خرید خودرو رانا پلاس صفر و کارکرده نشان‌دهنده این است که روز به روز به تعداد علاقه‌مندان این خودروی ایرانی زیبا اضافه می‌شود.

در این بخش، خودرو 45 اطلاعات کامل و دقیق مشخصات فنی این خودرو را برای شما ارائه کرده که بهتر با عملکرد رانا پلاس آشنا شوید:

  • وزن رانا پلاس: ۱۱۳۴ کیلوگرم
  • حجم موتور: ۱.۶ لیتر
  • گشتاور: ۱۴۲ نیوتن متر
  • گیربکس: 6 دنده دستی
  • قدرت: ۱۰۵ اسب بخار
  • حجم باک خودرو: ۱.۶ لیتر
  • مقدار مصرف ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر: ۶.۹ لیتر
  • سنسور عقب: دارد
  • ترمز ضد قفل ABS: دارد
  • سرعت خودرو: 189 کیلومتر بر ساعت
  • تعداد ایربگ: 2 عدد
  • چراغ مه شکن جلو: دارد
  • چراغ مه شکن عقب: دارد
  • پیشرانه: ۴ سیلندر TU۵ یورو ۵

شرایط ثبت‌نام پیش فروش رانا پلاس

پیش فروش رانا پلاس

چرا پیش فروش خودرو؟ چرا نمی‌توانیم هر خودرویی را دوست داریم به راحتی بخریم؟ جواب این سوال را نمی‌توان تنها در یک جمله خلاصه کرد. خروج از برجام، بازگشت تحریم‌ها و نوسان قیمت دلار مهم‌ترین دلایل کاهش میزان تولید خودرو شده است؛ زیرا ورود لوازم‌یدکی خودرو در پی این نوسانت سخت‌تر شده و قیمت این لوازم هم به طرز قابل توجهی افزایش داشته است.

البته این نوسانات دلال‌بازی بازار خودرو را هم پررنگ‌تر کرده است. به همین خاطر شرکت‌های ایرانی تولید کننده خودرو سعی بر این دارند که تنها به تعداد نیاز خودرو تولید کرده و به دست مصرف کنندگان واقعی برسانند.

با توجه به اجرای این برنامه، ایران خودرو هر سری مدل‌های خاصی از ماشین‌های پرطرفدار بازار را پیش فروش می‌کند. شرایط پیش فروش ایران خودرو و نوع پرداخت آن‌ها در هر برنامه اعلام می‌شود و علاقه‌مندان به خودروهای این برند ایرانی می‌توانند نسبت به خرید یکی از خودروهای پیش فروش شده اقدام کنند. این روزها نام خودرو رانا پلاس هم در بین ماشین‌های موجود در طرح جدید پیش فروش ایران خودرو دیده می‌شود.

پیش فروش آخر ایران خودرو شهریورماه امسال برگزارشده و کسانی که برنده قرعه کشی شده‌اند می‌توانند مطابق ضوابط ایران خودرو نسبت به واریز وجه و دریافت خودروی خودشان در تاریخ مقرر اقدام کنند؛ اما شرایط ثبت‌نام در این طرح چیست؟ این بخش را خودرو 45 به راهنمایی کسانی که برای اولین بار است که می‌خواهند پیش ثبت‌نام رانا پلاس را انجام دهند اختصاص داده است.

ثبت‌نام ایران خودرو

برای ثبت‌نام ایران خودرو و طرح پیش فروش این شرکت، نکات زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • به هر کد ملی فقط یک خودرو تعلق می‌گیرد؛ بنابراین با یک کارت ملی نمی‌توانید برای ثبت‌نام چند خودرو اقدام کنید.
  • کسانی واجد شرایط ثبت‌نام هستند که گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم داشته باشند. برای اثبات این موضوع نیاز است که تصویر و اصل گواهی‌نامه خودتان را ارائه کنید.
  • باید از آخرید ثبت‌نام یا خرید شما 48 ماه گذشته باشد تا بتوانید مجدداً در این طرح شرکت کنید.
  • امکان نقل و انتقال و فروش خودرو حتی به صورت وکالتی را ندارید. همچنین پس از تحویل گرفتن خودرو تا یک سال خرید و فروش آن ممنوع است.
  • شماره حساب (شماره شبا) اعلام شده برای ثبت‌نام باید به اسم خود متقاضی باشد و از کارت بانکی به نام خودش برای واریز وجه اقدام کند.
  • شماره تلفن همراه وارد شده در وب سایت باید به نام متقاضی باشد.
  • اشخاص حقوقی اجازه ثبت‌نام در این طرح را ندارند.
  • کد نمایندگی انتخاب شده در مرحله دوم باید با آدرس محل سکونت و کد پستی متقاضی متعلق به یک استان باشد.
  • تنها 5 ماه پس از تحویل خودرو زمان دارید که به نمایندگی برای سرویس اولیه مراجعه کنید. در غیر این صورت گارانتی شما باطل خواهد شد. همچنین در زمان مراجعه باید حداقل 1000 کیلومتر خودرو کارکرده باشد.
  • سند و فاکتور فروش رانا پلاس و سایر خودروهای پیش فروش شده تا یک سال در رهن ایران خودرو باقی می‌ماند و بعد از تسویه‌حساب کامل تحویل مشتری خواهد شد.
  • برای افراد که قبلاً پلاک انتظامی به نام آن‌ها ثبت‌شده و پلاک روی خودروی سواری نصب‌شده است، امکان ثبت‌نام رانا پلاس و خودروهای دیگر در طرح پیش فروش وجود ندارد.
  • برای اطلاع درباره قیمت قطعی خودرو و زمان تحویل آن‌ها از وب سایت ایران خودرو و سایت‌های معتبر مانند خودرو 45 پیگیری لازم را انجام دهید و به منابع متفرقه اعتماد نکنید!

زمان انجام قرعه کشی ایران خودرو

پس از بررسی شرایط و ثبت‌نام در طرح پیش فروش خودرو، باید منتظر قرعه کشی باشید تا خودرو به نام شما در بیاید. معمولاً حداکثر سه روز پس از مهلت ثبت‌نام قرعه کشی ایران خودرو انجام شده و اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود. پس از اعلام رسمی متقاضیان واجد شرایط، این افراد تنها تا 5 روز زمان دارند که وجه کامل ماشین رانا پلاس یا خودروی ثبت‌نامی را واریز کنند.

افزایش فروش خودروهای کارکرده به دنبال افزایش قیمت خودرو

به خاطر فروش انتخابی خودروها و ارائه طرح پیش فروش خودرو در بازه‌های زمانی مشخص، خرید خودرو صفر به صورت فوری تقریباً غیرممکن شده است! البته نمی‌توان افزایش قیمت خودروهای صفر را هم در کم شدن خرید این ماشین‌ها دست کم گرفت!

با سخت شدن خرید و فروش ماشین صفر، بازار فروش ماشین دست دوم نسبت به قبل داغ‌تر شده و اغلب خریداران ترجیح می‌دهند که از این طریق خودروی خودشان را تهیه کنند. البته فروش خودرو کارکرده تنها وقتی می‌تواند خیال خریداران را راحت کند که، دست دلالان و واسطه‌های سودجو را از بازار خودرو کوتاه کند. برای اینکه بتوانید فروش فوری ماشین یا خرید آن را بی‌دردسر انجام دهید، خودرو 45 را به خاطر بسپارید.

در این بستر آنلاین امکان فروش سریع خودروی‌تان را با بهترین قیمت بازار به مشتری واقعی دارید. همچنین خودروهای خریداری شده از خودرو 45 کارشناسی شده و مطمئن هستند تا هم فروشنده راضی باشد و هم خریدار.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا