مکمل بنزین
گوناگونخبر

کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصول دانگ‌فنگ معرفی شد

شرکت چینی وولینگ از اواسط سال 2020 خودروی الکتریکی بسیار کوچکی بنام هونگ‌گوانگ مینی EV را به بازار چین عرضه کرد. این خودرو که تنها 2.9 متر طول دارد و با هر بار شارژ می‌تواند حداکثر تا 170 کیلومتر را طی کند، به لطف قیمت ارزانی که از 4,100 دلار آغاز می‌شود، به‌سرعت در بازار محبوب شد به‌گونه‌ای که در شش ماه دوم سال 2020 به فروشی نزدیک به 120 هزار دستگاه دست یافت و در ژانویه 2021 هم با فروش 25 هزار دستگاهی، به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی بازار چین تبدیل شد.

موفقیت وولینگ مینی EV باعث شد دیگر خودروسازان چینی هم به فکر ورود به این بخش از بازار بیفتند و به همین دلیل چند وقت پیش چری مدل QQ بستنی را معرفی کرد و حالا هم دانگ‌فنگ با معرفی مدلی بنام فنگ‌گوانگ مینی EV، قصد رقابت با وولینگ را دارد. این دو خودرو علیرغم شباهت زیاد در طراحی، مشخصات و نام، هیچ ارتباطی باهم ندارند زیرا وولینگ و دانگ‌فنگ رقیب یکدیگر هستند.

در فنگ‌گوانگ هم مثل وولینگ از طراحی جعبه‌ای شکل استفاده شده تا بتواند از اندازه جمع‌وجور خود بهترین استفاده را ببرد. این خودرو با 2,995 میلی‌متر طول، 1,495 میلی‌متر عرض و 1,640 میلی‌متر ارتفاع به همراه 1,960 میلی‌متر فاصله محوری، از همه جهت کمی از رقیب اصلی خود بزرگ‌تر است. به‌طورکلی، تناسبات، رینگ‌های کوچک و خطوط بدنه فنگ‌گوانگ بسیار به وولینگ هونگ‌گوانگ شباهت دارد اما بااین‌حال، چند ویژگی این دو خودرو را از هم متمایز می‌کند که عبارت‌اند از تریم مشکی‌رنگ روی سپر جلو، جلوپنجره عریض‌تر، خطوط روی درها، خط متفاوت پنجره‌ها و چراغ‌های عقب که به تریم مشکی‌رنگ که روی پروفیل جانبی کشیده شده متصل شده‌اند.

فنگ‌گوانگ یک موتور الکتریکی دارد که تنها 34 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این قدرت برای چنین خودروی کوچک و سبکی که در محیط‌های شهری استفاده می‌شود کافی خواهد بود. همچنین فنگ‌گوانگ احتمالاً از وولینگ هونگ‌گوانگ عملکرد بهتری خواهد داشت زیرا مینی EV وولینگ 27 اسب بخار قدرت دارد. دانگ‌فنگ اما هنوز ظرفیت باطری و برد این خودروی کوچک را اعلام نکرده است. دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ از سه‌ماهه نخست سال 2022 با قیمت پایینی که انتظار می‌رود از حدود 5 هزار دلار آغاز شود راهی بازار خواهد شد. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، علاوه بر وولینگ و حالا دانگ‌فنگ، شرکت‌های چینی دیگری مثل چری و بائوجون هم وارد این بخش محبوب شده‌اند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا