مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اولین تصاویر از فیس‌لیفت بزرگ جک S5 منتشر شد!

در اوایل سال 2018، شرکت چینی جک با فولکس‌واگن و سئات جوینت ونچر جدیدی را تشکیل داد که Sol نام گرفت. این برند جدید که بعداً به Sehol (که در چینی سی‌هائو تلفظ می‌شود) تغییر نام داد، در ابتدا برای عرضه نسخه الکتریکی از محصولات جک در نظر گرفته شده بود و اولین خودروی آن مدلی بنام سی‌هائو E20X بود که در اصل نسخه الکتریکی کراس‌اوور جک S2 محسوب می‌شد؛ اما در سال 2020 استراتژی جک تغییر کرد و قرار شد محصولات سری Refine و Jiayue جک توسط سی‌هائو عرضه شوند. با این استراتژی جدید، تقریباً همه سدان‌ها و کراس‌اوورهای جک به سی‌هائو تغییر برند دادند اما ون‌ها و پیکاپ‌ها از این قاعده مستثنی هستند و همچنان با برند جک عرضه می‌شوند.

بدین ترتیب از سال 2020 مدل‌های سی‌هائو A5، سی‌هائو X4، سی‌هائو X7 و سی‌هائو X8 معرفی شدند که به ترتیب نسخه تغییر برند داده شده از جک A5، جک S4، جک S7 و جک S8 محسوب می‌شوند. طی این تغییر برند، تعدادی از این مدل‌ها فیس‌لیفت شدند و تعدادی دیگر با همان ظاهر قبلی ارائه شدند؛ بنابراین در حال حاضر تقریباً همه کراس‌اوورهای جک به برند سی‌هائو منتقل شده‌اند اما هنوز یک مدل باقیمانده که آن کراس‌اوور سالخورده S5 است یعنی همان مدلی که سال‌ها است در کشورمان هم عرضه می‌شود. حال اما سرانجام قرار است این مدل هم به سبد محصولات سی‌هائو اضافه شود زیرا اولین تصاویر آن با نام سی‌هائو X5 منتشر شده است.

جک S5 هم‌زمان با تغییر برند به سی‌هائو، فیس‌لیفت بزرگی را هم تجربه کرده است تا ظاهر قدیمی و سالخورده آن که به سال 2013 بازمی‌گردد مدرن‌تر شود. در قسمت جلویی خودرو با جلوپنجره بسیار بزرگ و چراغ‌های T شکل، شاهد نمای کاملاً جدیدی هستیم تا جایی که در نگاه اول هرگز به نظر نمی‌رسد این یک جک S5 باشد. در پروفیل جانبی اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا سی‌هائو X5 در اینجا تقریباً هیچ تغییر بزرگی نسبت به قبل تجربه نکرده و دماغه کاملاً جدید و اغراق‌شده در پیوند با پروفیل جانبی ساده و قدیمی، عدم هماهنگی عجیب و ناخوشایندی را ایجاد کرده است. تنها نکات قابل‌توجه در این قسمت رینگ‌های جدید دورنگ و زه زردرنگ در پایین درها هستند.

در عقب نیز حجم تغییرات به‌اندازهٔ جلو زیاد نیست زیرا بخش عمده‌ای از چراغ‌ها تقریباً دست‌نخورده باقیمانده و فقط حالا توسط نواری باریک به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، سپر هم از نو طراحی شده و جا پلاک از روی درب صندوق به اینجا انتقال یافته است تا نمای متفاوتی نسبت به قبل ایجاد شود اما با این کار حالا درب صندوق بیش‌ازحد ساده و خالی به نظر می‌رسد. در این فیس‌لیفت، طول خودرو با 95 میلی‌متر افزایش به 4,505 میلی‌متر و عرض آن با 50 میلی‌متر افزایش به 1,850 میلی‌متر رسیده است. فعلاً از داخل سی‌هائو X5 تصویری منتشر نشده اما به‌احتمال‌زیاد در اینجا شاهد داشبورد و طراحی کاملاً جدیدی خواهیم بود زیرا کابین جک S5 در مقایسه با دیگر خودروهای مدرن چینی بسیار قدیمی و از مُد افتاده شده است.

سی‌هائو X5 با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد که 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود. به گزارش رسانه‌های چینی، سی‌هائو X5 از آبان ماه با قیمت پایه‌ای در حدود 70 هزار یوآن معادل 11 هزار دلار به بازار چین عرضه خواهد شد. البته ممکن است قیمت پایه X5 کمی بیشتر از این باشد زیرا هم‌اکنون قیمت مدل کوچک‌تر X4 از حدود 90 هزار یوآن معادل 14 هزار دلار آغاز می‌شود. سی‌هائو X5 جایگزین جک S5 خواهد شد که تولید آن در سال 2019 در چین خاتمه یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا