مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان GT-R مدل 2022 معرفی شد

نیسان GT-R هم‌اکنون به خودروی بسیار سالخورده‌ای تبدیل شده است زیرا این سوپراسپرت ژاپنی در سال 2007 معرفی شد و در حال حاضر 14 سال از عمر آن می‌گذرد. با این حال هنوز هم نسل جدید برای این خودرو خبری نیست زیرا نیسان حالا GT-R مدل 2022 را با تغییرات و بروزرسانی‌های بسیار جزئی معرفی کرده است. یکی از مهم‌ترین خبرها در این به‌روزرسانی، ارائه دو نسخه تولید محدود جدید به نام‌های GT-R پریمیوم ادیشن T-Spec و GT-R ترک ادیشن T-Spec برای بازار ژاپن است. از هرکدام از این نسخه‌های ویژه فقط صد دستگاه تولید خواهد شد.

نسخه پریمیوم ادیشن که قیمت آن در ژاپن از 15.9 میلیون ین معادل 144,600 دلار آغاز می‌شود، در ظاهر با رینگ‌های عریض‌تر برنزی رنگ قابل‌شناسایی خواهد بود. این نسخه همچنین از طراحی داخلی منحصربه‌فرد و تنظیم ویژه تعلیق هم بهره می‌برد. نسخه ترک ادیشن هم که توسط نیسمو طراحی شده است، به سقف و درب صندوق جدیدی از فیبر کربن برای کاهش وزن به همراه بسیاری از قطعات نیسمو مجهز شده است.

این نسخه با قیمت 17.9 میلیون ین معادل 162,600 دلار، گران‌ترین عضو خانواده GT-R مدل 2022 محسوب می‌شود. این در حالی است که قیمت پایه GT-R مدل 2022 در ژاپن از 10.8 میلیون ین معادل 98,500 دلار آغاز می‌شود. از این نسخه‌های ویژه که بگذریم، GT-R معمولی هم به‌روزرسانی‌هایی مثل تجهیز به ترمزهای کربن سرامیکی، اسپویلر عقب فیبر کربنی و کاور پیشرانه اختصاصی را تجربه کرده و نیسان دو رنگ بیرونی جدید شامل یشمی و بنفش را هم برای آن ارائه کرده است.

نیسان همچنین نسخه تولید محدود جدیدی بنام GT-R T-Spec را هم برای بازار ایالات‌متحده تدارک دیده است. این نسخه بالاتر از GT-R پریمیوم قرار می‌گیرد و با همان دو رنگ جدید یشمی و بنفش ارائه می‌شود. GT-R T-Spec از طریق گلگیرهای جلوی عریض‌تر، رینگ‌های 20 اینچی طلایی‌رنگ، ترمزهای کربن سرامیکی، اسپویلر عقب فیبر کربنی، آینه‌های همرنگ بدنه، ورودی‌های هوای مشکی‌رنگ روی کاپوت و نشان‌های T-Spec از نسخه‌های دیگر قابل‌تشخیص خواهد بود.

این نسخه در داخل هم از نشان‌های ویژه، تودوزی سبزرنگ، صندلی‌های چرمی و رو سقفی آلکانترا بهره می‌برد. زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانه آشنای 3.8 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که 565 اسب بخار قدرت و 633 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفته نیسان، نسخه GT-R T-Spec در تعداد بسیار محدودی از زمستان با قیمت 138,490 دلار در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. فروش GT-R مدل 2022 در ژاپن هم از نیمه دوم اکتبر آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا